array asigne inden i en en løkke
Fra : dudsen

Dato : 18-11-02 15:33

hvorfor vel følgende kode ikke virke

foreach ($arr1 as $verdi){
if ($verdi = text) {
$arr2[]= $verdi;
}
else {next;}
return $arr2;
}

print_r($arr2); giver ikke et resultat ud.

--
Daniel Udsen
A ding in the door is more aggravating than a dent

Fra : Martin Seebach

Dato : 18-11-02 16:27

"dudsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message news:aratsl$ann$1@sunsite.dk...
> if ($verdi = text) {

Hov hov..

Her mangler noget? Nogle " eller $ og ikke mindst to =!

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : dudsen

Dato : 18-11-02 18:01

Martin Seebach wrote:

> "dudsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message
>
> Hov hov..
>
> Her mangler noget? Nogle " eller $ og ikke mindst to =!

Hmm ja men der er ikke der fejlen opstår den matcher på text og vil
også godt printe men vil bare ikke under nogen omstendighedder asigne
det skide array

--
Daniel Udsen
Any philosophy that can be put "in a nutshell" belongs there.

Fra : Martin Seebach

Dato : 18-11-02 18:24

"dudsen" <dudsen@gjk.dk> wrote in message news:arb6d7$6i5$1@sunsite.dk...

> Hmm ja men der er ikke der fejlen opstår den matcher på text og vil
> også godt printe men vil bare ikke under nogen omstendighedder asigne
> det skide array

Du return'er $arr2 til sidst? Er der en funktion? Kan du ikke post hele
sourcen?

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-11-02 18:24

dudsen skrev:

> hvorfor vel følgende kode ikke virke

> else {next;}
^^^^^^

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : dudsen

Dato : 18-11-02 19:18

Tonni Aagesen wrote:

> ^^^^^^

hmm ja det var den hvorfor må jeg ikke bruge next her?
return var noget der sneg sig ind da jeg forsøgte at afhjelpe
problemet.

--
Daniel Udsen
Are we live or on tape?

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-11-02 19:26

dudsen skrev:

> hmm ja det var den hvorfor må jeg ikke bruge next her?

Pas... Kan du bruge en anden metode måske?

Den her fiskede jeg lige fra kommentarene på
http://dk.php.net/manual/en/function.next.php

en overset resource

while (list(,$value) = each($array)) {
// do stuff
}

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jacob Atzen

Dato : 18-11-02 19:46

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> hmm ja det var den hvorfor må jeg ikke bruge next her?
> return var noget der sneg sig ind da jeg forsøgte at afhjelpe
> problemet.

Der er ingen grund til at bruge next i en foreach løkke. Next tager
desuden et array som parameter, jvf. tidligere refereret php-manual
side.

Du kan forsåvidt bare:

foreach($mit_array as $en_post) {
if($en_post == "FOO") {
$nyt_array[] = $en_post;
}
}
print_r($nyt_array);

- Jacob Atzen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 18-11-02 19:40

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> hvorfor vel følgende kode ikke virke
>
> foreach ($arr1 as $verdi){
> if ($verdi = text) {
> $arr2[]= $verdi;
> }
> else {next;}
> return $arr2;
> }
>
> print_r($arr2); giver ikke et resultat ud.

Prøv at fjerne "return $arr2;"

- Jacob Atzen