Web mail til OS 9 & X ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-11-02 14:53

Nogen der kender et smart program, som kan køres som webmail under OS 9
& X ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-11-02 15:12

in article 1flumnl.14ugz231cpnveoN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 11/18/02 2:53 PM:

> Nogen der kender et smart program, som kan køres som webmail under OS 9
> & X ?

Den er du vist nød til at uddybe lidt...
--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-11-02 15:27

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1flumnl.14ugz231cpnveoN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber

> Den er du vist nød til at uddybe lidt...

Jeg har netop modtaget mail oplysninger til en PC bruger og der er der
en rigtig lækker web mail funktion til. Og så tænkte jeg at det kunne
være meget fedt for Mac bruger at have.

Den hedder MailEnable - Web mail client

Noget tilsvarnde må findes til Mac.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 18-11-02 15:28

in article 1flunyy.1mci5oz1e0ntyuN%jesper@gylling.net, [2900] Jesper Haaber
Gylling at jesper@gylling.net wrote on 11/18/02 3:26 PM:

> Jeg har netop modtaget mail oplysninger til en PC bruger og der er der
> en rigtig lækker web mail funktion til. Og så tænkte jeg at det kunne
> [...]

Det er vel en funktion som kører hos vedkommendes udbyder? Så er den
velsagtens også platformsuafhængig. Så det gælder bare om at finde en der
tilbyder dette. Jeg har min egen mailserver og der virker det da fint med
min mac.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 21:20

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg har netop modtaget mail oplysninger til en PC bruger og der er
> der en rigtig lækker web mail funktion til. Og så tænkte jeg at det
> kunne være meget fedt for Mac bruger at have.

Hvis jeg forstaar dig korrekt er der tale om en (webmail-) service hos
en internetudbyder, og der er derfor som saadan ikkke installeret
noget mailprogram paa den lokale maskine. Der findes en del
forskellige webmail-systemer, som virker med forskellige browsere og
operativsystemer. Selv brugre jeg yderst sjaeldent webmail, men kender
til det gratis IMP, som efterlader et godt indtryk.

http://horde.org/imp/

-j

--
Janus Sandsgaard
Calle Crespo 20, 3B - Sopocachi - La Paz

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 21:46

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> [...]
> operativsystemer. Selv brugre jeg yderst sjaeldent webmail, men kender
> til det gratis IMP, som efterlader et godt indtryk.

Tak Janus

Jeg kigger lige på det. Jeg har bare set et pisse lækkert GUI til PC som
åbenbart kan hostes privat uden de store problemer.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 22:33

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg kigger lige på det. Jeg har bare set et pisse lækkert GUI til PC
> som åbenbart kan hostes privat uden de store problemer.

Jeg er ikke helt sikker paa, at jeg forstaar dit oenske. Vil du koere
egen mailserver med webinterface, eller hür? MacOSX eller OS9?

-j

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 22:44

Janus Sandsgaard <spam@janus.dk> wrote:

> Jeg er ikke helt sikker paa, at jeg forstaar dit oenske. Vil du koere
> egen mailserver med webinterface, eller hür? MacOSX eller OS9?

Nej egentlig ikke.

Vi har længe efterlyst en webmail funktion hos Avalonia, hvor vi har
mange sites hostet, men det har de ikke endnu.

Jeg har så en familie jeg assisterer med deres Mac og da de skal bruge
en webmail løsning og har deres domain hostet hos en fætter fra familien
(privat) på PC, så sender jeg ham en mail og spørger om han kan tilbyde
denne løsning ? Vupti et par dage senere har han lavet en webmail
løsning, som fungerer perfekt med et pisse sejt interface, som virker i
både Netscape 4.7 samt IE 5.1 på Mac.

Det er selvfølgelig et købe program, men jeg er bare imponeret over at
det gik så hurtigt på PC og hvis man undersøger tilsvarende muligheder
på Mac, så er der enten intet eller også skal fx. Avalonia bruger
måneder på at komme med en løsning..............

Jeg venter stadigvæk.

Men hvis der fandtes en nem og brugervenlig løning havde jeg ikke noget
mod at hoste den selv.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-11-02 23:09

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Vi har længe efterlyst en webmail funktion hos Avalonia, hvor vi har
> mange sites hostet, men det har de ikke endnu.

Skummelt. Jeg troede ikke man kunne blive fri for et webinterface,
naar man koebte mailkonti i disse dage. Hvordan forklarer Avalonia
fravaeret af webmail? Er det fordi de alene koerer Mac, og at der ikke
findes noget ordentligt til denne platform? Kunne de ikke bare saette
en Linux-maskine op med IMP til deres mail, saa?

> [...]
> muligheder på Mac, så er der enten intet eller også skal
> fx. Avalonia bruger måneder på at komme med en løsning..............

Apple har da en fin webmail-loesning. Gad vide hvilken platform den
koerer paa?

> Men hvis der fandtes en nem og brugervenlig løning havde jeg ikke
> noget mod at hoste den selv.

Maaske du skulle undersoege, om IMP kan koere paa MacOSX. IMP er
virkelig fin, og kan vist det meste som man kan komme i tanke om naar
det komme rtil webmail, herunder alverdens lokaliserede udgaver. Jeg
mener der er en demo paa deres websider.

-j

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-11-02 01:40

In article <lz3cptntov.fsf@ymer.netcetera.dk>,
> [...]

> det komme rtil webmail, herunder alverdens lokaliserede udgaver. Jeg
> mener der er en demo paa deres websider.

Eftersom IMP er skrevet i PHP, burde der vel ikke være de store
problemer med at kører det på OS X.

Selv synes jeg godt om SquirrelMail, der også er skrevet i PHP:

http://www.squirrelmail.org/

Det er ikke så længe siden de annoncerede, at Apple var begyndt at bruge
SquirrelMail som webmail i Mac OS X Server pakken, hvilket også fremgår
af Apple's egen side:

http://www.apple.com/server/web.html

Hvorfor de ikke bruger deres egen fra .Mac må du ikke spørge om :/

--
Michael Rasmussen, michael@irczone.dk - irc://irc.netc.dk/%23Macintosh
»Sig ikke alt, hvad du ved, men vid alt,

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-11-02 16:59

> Nogen der kender et smart program, som kan køres som webmail under OS 9
> & X ?

SquirrelMail
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=15801&db=mac
.... men kun til X