Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
G3 vs Coolpix5700
Fra : chefen

Dato : 18-11-02 12:37

Hej Der!

Til alle foto tosser og svært begavede
som gider at hjælpe mig og andre interesserede, kom med jeres viden og
erfaringer

Jeg skal have nyt udstyr :::::::::
og forstår lidt f.eks at desto flere mill pix i opløsning jo bedre men
ellers en novice
der bare trykker på udløser knappen indstillet på auto.

Og det der frister er Canon G3 og Nikon Coolpix 5700 (andre forslag er
velkomne)
Nikon er noget dyrere en g3'en

priser fra edb.priser er Nikon Coolpix 5700 kr. 10470,- (5,25 mill pix 8 x
zoom osv.)
Canon G3 kr. 7595,-
(4,1 mill pix 4 x zoom osv.)

Jeg er bl.a meget interesseret i portræt fotografering

Hilsen Søren, Aalborg

Fra : Alex Wallin

Dato : 18-11-02 13:36

> ..... priser fra edb.priser er Nikon Coolpix 5700 kr. 10470,- ....

Det er billigt skal jeg hilse - grosisterne vil græde.....

Jeg har lige købt sådan en fyr. Den er fantastisk god til portrætter
(objektivet tegner "hyle" skarpt)
Det har utroligt mange funktioner i menuerne, så ethvert brug skulle vel
være dækket ind.
En smart detalje til sort/hvid fotografering er at man kan vælge s/h i
menuen, hvilket giver mange flere gråtoner end hvis man konvertere fra farve
til s/h.

Jeg behøver vist ikke sige hvad jeg vil vælge .........

Med venlig hilsen
Alex Wallin

Fra : Ib Frederiksen

Dato : 18-11-02 18:59

G3 og CP5700 kan begge bruges til portræt foto. G3 er mere et
point-and-shoot kamera end CP5700 er. CP5700 har mere spejlrefleks snit end
G3. CP5700 er sværere at lære at bruge, men har langt flere
indstillingsmuligheder og kontrol.
Det var min mening, check ellers www.dpreview.com

/Ib