Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sprogvalg i digitalkameraer
Fra : Michael Vinther Hans~

Dato : 18-11-02 10:04

Overvejer pt. at købe et G3 i Tyskland, men er blevet i tvivl om menuen i
selve kameraet så er på tysk - eller om man kan vælge engelsk istedet.

Nogle erfaringer?

Kh.
Michael

Fra : Michaelbs

Dato : 18-11-02 11:54

Jeg mener at have læst i den norske netanmeldelse, at man selv kan vælge
sproget...de forskellige sprog er indbygget i kameraet og dansk er et af
dem!! Jeg er ikke 100% sikker.
Jeg vil købe samme kamera og prøver at finde ud af hvilke compactflashcards,
der lige med det kamera giver det bedste (hurtigste) resultat... nogen
forslag??
mvh Michael

Fra : Michaelbs

Dato : 18-11-02 16:21

jo... nu er jeg 100% sikker.... du kan vælge dansk menusprog uanset hvor G3
er købt.
mvh Michael

Fra : Kurt Hansen

Dato : 18-11-02 17:01

>jo... nu er jeg 100% sikker.... du kan vælge dansk menusprog uanset hvor G3
>er købt.

Ved du så også om der er dansk eller flersproget manual (trykt eller
elektronisk) med til G3 der er købt i Tyskland? Jeg gruer for at
skulle sidde med Tysk-Dansk og hakke mig igennem.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 18-11-02 19:36

> [...]
> elektronisk) med til G3 der er købt i Tyskland? Jeg gruer for at
> skulle sidde med Tysk-Dansk og hakke mig igennem.

Nej desværre ikke...men det skulle da undre meget om man ikke kunne støve en
engelsk manual op på nettet...Har du bestilt din G3?? Hvor henne?? Nu må det
sq da snart dukke op..??
mvh Michael

Fra : Kurt Hansen

Dato : 19-11-02 07:59

Mon, 18 Nov 2002 19:35:35 +0100, skrev Michaelbs:

>Nej desværre ikke...men det skulle da undre meget om man ikke kunne støve en
>engelsk manual op på nettet...Har du bestilt din G3?? Hvor henne?? Nu må det
>sq da snart dukke op..??

Yep, hos New York Camera ude i Tyskmandsland. Den herre der her i
gruppen fortalte om sine dårlige oplevelser med hint firma, kom
desværre lidt for sent med sin advarsel og nu tør jeg ikke afbestille,
da jeg jo så sikkert ryger bagerst i køen hos den næste forhandler.

Deres svarfrekvens på henvendelser svinger meget (op til flere dage)
og ofte er det bare en gang snik-snak der ikke besvarer spørgsmålene
man har stillet og i det hele taget giver indtryk af, at det hele
rager dem en papand - bare de sælger nogle varer.

Nu er jeg spændt på om de overhovedet leverer kamaraet og i givet fald
hvornår. Jeg har bedt om efterkrav, så jeg kan heldigvis ikke få penge
i klemme - højst en afpisser og en lang næse her op mod jul

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kenneth

Dato : 19-11-02 08:51

> [...]

> hvornår. Jeg har bedt om efterkrav, så jeg kan heldigvis ikke få penge
> i klemme - højst en afpisser og en lang næse her op mod jul

Hos mig vil ham Graham gerne have, jeg laver en bankoverførelse (forud). Er
der nogen, der har prøvet dem med dem?

Mvh

Kenneth

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-11-02 09:40

"Kenneth" <kenneth@REMOVEziax.dk> wrote in

> Hos mig vil ham Graham gerne have, jeg laver en bankoverførelse
> (forud). Er der nogen, der har prøvet dem med dem?

Det har jeg aldrig været ude for før (har handlet der 3-4 gange). Jeg kan
kun gætte på at det skyldes at utålmodige G3 købere bestiller flere steder
til forsendelse pr efterkrav eller kreditkort og at forudbetaling er den
eneste måde hvorpå de kan være sikre på hvor mange de skal bestille hjem..

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP

Fra : Michael Vinther Hans~

Dato : 19-11-02 18:22

Smid lige en mail når du har modtaget kameraet - Overvejer selv at bestille
fra samme firma.

Vh.
Michael Vinther Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 20-11-02 20:17

Tue, 19 Nov 2002 18:22:27 +0100, skrev Michael Vinther Hansen:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

>Smid lige en mail når du har modtaget kameraet - Overvejer selv at bestille
>fra samme firma.

Jeg er nu blevet så træt af det hele, at jeg har afbestilt både kamera
og for ca. 4.000 kr. andre varer i samme ordre. Graham svarer ikke på
det jeg spørger om, men giver en sludder for en sladder. Ikke måske
lige om hvordan vejret er i Tyskland er lige nu, men noget der ligger
tæt på sligt nonsens.

Jeg kan umuligt betro sådan et firma mine surt sammenskabede penge.

I øjeblikket er jeg mest til sinds at droppe hele ideen om at købe
digitalt på nuværende tidspunkt. Prisen har jeg i forvejen presset
urimeligt højt op i forhold til det jeg oprindeligt mente at ville
investere, men jeg er så hysterisk med "kvalitet", at jeg ikke kan
nøjes med det næstbedste. Men selv med den pris jeg nu har været oppe
i, får jeg jo kun et kompromis.

Nå, det var lige en gang hælden-vand-ud-af-ørerne - tilgiv mig

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Michaelbs

Dato : 20-11-02 22:24

Kære Kurt

Nu skal du ikk miste modet helt...jeg er i præcis samme situation som du.
Prisen er presset op...bliver billederne nu også af den kvalitet jeg
kræver?? Men ved at studere
http://www.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1010&page=1 læst indlæggene
og set de mange G3 billeder, er jeg blevet overbevist om at G3 trods
kompromis'er, leverer varen. Det kan i hænderne på en dygtig fotograf tage
fantastiske billeder..også i de svære low-light situationer..og med et IBM
microdrive 1Gb (215 euro) skulle man være fint kørende.
Mit problem er lidt, at jeg kan ikke finde ud af hvilken af de mange tyske
netbutikker, jeg skal placere ordren hos. Prisen er nogenlunde den samme
(ca 845 - 855 euro). Skræk-scenariet er, at man lægger pengene (vorkasse)
hos een butik og så må ind i køen og vente måske måneder på at få kameraet
leveret pga efterspørgslen, mens andre butikker måske har fået større
leverancer hjem og kan levere med det samme.
Hvad er det Graham ikke vil svare på og hvilken "sludder for en sladder"
sætter han i stedet for et reelt svar???

mvh Michael
G3...come to Daddy

Fra : Kurt Hansen

Dato : 22-11-02 07:57

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> skrev i en meddelelse

>Wed, 20 Nov 2002 22:23:42 +0100, skrev Michaelbs:
>
>Hvad er det Graham ikke vil svare på og hvilken "sludder for en sladder"
>sætter han i stedet for et reelt svar???

Han skrev til mig at de havde et 128 mb flasgcard istedet for det jeg
havde bestilt. jeg spurgte efter mærket, men fik aldrig svar.

På hans opfordring sendte jeg min samlede ordre pr. email. Det gjorde
jeg og bad om en bekræftelse på ordren - det fik jeg aldrig.

Da leveringen trak ud, sprugte jeg om han kunne garantere levering
inden 3 dage, da jeg ellers ville se mig nødsaget til af afbestille de
3 sæt farvepatroner der indgik i ordren, da jeg (og en kammerat) står
og mangler dem desperat). Jeg fik en sang fra de varme lande om at de
havde været til et møde med Canon og at de var blevet lovet levering i
løbet af få dage og at alle restordrer ville være ekspederet inden 2
uger. Han forholdt sig ikke til mit problem med patronerne, og da
kameraet selvfølgelig ikke kom inden for den tid han havde refereret,
var problemet akut for mig. En rykker for en løsning med evt.
delforsendelse forblev ubesvaret.

Jeg skrev så en email hvor jeg annullerede min ordre og bad om en
bekræftelse på modtagelsen. Den har jeg - efter 4 dages forløb - endnu
ikke modtaget.

I forgårs skrev jeg til 3 forskellige emailadresser i firmaet og bad
een eller anden bekræfte, at de har modtaget min annullering, men har
indtil videre ikke hørt en lyd.

Ville nogen her i gruppen finde sig i dette forløb?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

- der nu vil hellige sig slægtsforskning her i vinter og derfor
trækker mig tilbage far denne nyhedsgruppe. Tak for mange gode indlæg
og debatter.

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 20-11-02 09:38

> [...]

> man har stillet og i det hele taget giver indtryk af, at det hele
> rager dem en papand - bare de sælger nogle varer.

Det har jeg også skrevet tidligere her i gruppen som svar på forespørgsler
omkring NY Camera. Ring til Graham i stedet for. Jeg har kun gode erfaringer
med NY Camera (har købt der 3-4 gange)