On 17/11/02 20:50, in article
slrnatfsp0.kj.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local, "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:
> In article <1flsuhv.1j18ncdl3gik2N%tsh@gameon.dk>, Torben Hansen wrote:
> ...
>> Jeg har følgende mistanke:
> ...
>> -Jeg fornemmer måske det er når FireWire disken går i sleep mode, og
>> skal vågne op at der er problemer?
> ...
>
> Dette var mit bud efter få linier. Det giver nemlig dine symtomer.
> har ikke selv de problemer med en IBM 75GXP disk i et kabinet
> fra ADS Tech.
>
>> Nå, nok om det.. Er der nogle der har erfaringer og gåde råd med mit
>> problem?
>
> Kan du undgå at den går i sleep ?
>
Hej,
Ved du hvilket chipsæt der sidder i kabinettet se evt. systemprofiler,
Storage 3000DV 80GB kan vist nok købes hos Zitech og om den er Mac
kompatibel ja det burde den være på nuværende tidspunkt, havde det været for
et år eller mere siden så havde den nok ikke været crossplatform.
jeg har selv arbejdet med Firewire produkter siden B/W G3 og har nok været
alle problemerne i gennem til dato og det har været de mærkeligste ting man
har oplevet, det chipssæt Jeg finder bedst i dag er Oxford 911 virker
upåklageligt OSX/ 9, sleepmode, crossplatform og om du sætter en disk,
Cd-rom, DVDRom DVD/CD-brænder til chipsættet så virker det bare, jeg køber
løse kabinetter med chipssæt og sætter selv en disk eller andet drev i.
Jeg tror at i har ret i det med sleepmode, men jeg tror det er kombination
af chipsæt og OSX.
Jeg fald lige over det her, det er en gut der har købt en disk magen til
din:
Bought this drive in Spring of 2002 and it worked okay (issues spinning up)
until August, when it suddenly failed in MacOS X. It still worked in OS 9,
so I saved as much as I could and reformatted according their specific
recommendations. Two months later it failed again with no warning and now
will not mount in ANY operating system. Support team's mantra: "If it
doesn't work, reset it. If it still doesn't work, reformat it." They will
replace the drive, but all that data? You should expect it to fail. Back
everything up every week and plan on reformatting often. My recommendation?
Buy a second internal or get a new computer. This drive and the company it
came from both have no quality and no reason for existing other than wasting
time, money and space.
Henrik
Tjek dette link:.
http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/maxtor.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=
Fu3aMxug&p_lva=&p_li=&p_page=1&p_prod_lvl1=3&p_prod_lvl2=%7Eany%7E&p_search_
text=osx&p_new_search=1&p_search_type=3&p_cat_lvl1=%7Eany%7E&p_cat_lvl2=%7Ea
ny%7E