Enebørn
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 17-11-02 15:13

Hej alle
Jeg har på fornemmelsen at ene-killinger (altså killinger der ikke har haft
kuld-søskene) er temmelig selvstændige som voksne.
Min ene hunkat er enebarn, og hun er ikke sådan at "diskutere" med. Får hun
ikke sin vilje, så trodser hun ... længere er den ikke. Jeg har aldrig
kendt en SÅ selvstændig kat, og troede egentlig bare at det var sådan hun
var ... indtil jeg fik min nye killing.
Enebarn, utrolig selvstændig, gør hvad hun vil når det passer hende og
bliver snerpet når / hvis hun ikke får sin vilje. Er ligesom min anden
hunkat sød, sjov og rar, når alt går efter hendes hoved... Hvis jeg prøver
at "presse" et kæl ud af hende, mens hun er midt i noget andet (eventuelt
leg), så er det tydeligt at det ikke passer madammen! ...alle mine andre
katte er da ellers til at lokke til lidt "kontakt"
Det betyder ikke at hun ikke er sød, kærlig og legesyg, men at det er når
HUN vil ... og ikke bare fordi jeg synes det kunne være hyggeligt.... de 2
er simpelthen ikke til at lokke... har bare nok i sig selv, og tar' når det
passer dem.
Når jeg affinder mig med deres "rytme", så ligner de en hel milion, virkelig
stor selvsikkerhed og udstråling. ... så det er altså ikke usikkerhed.

Er det et tilfælde at de er sådan eller kan jeg have ret i at enebørn er
specielle?
....og nogle der har et godt bud på hvordan eller om man kan få dem "tæmmet"?

--

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-11-02 15:47

Jeg har to enebørn, Beasty, den ene, er absolut meget forkælet af sin mor og
vil kun kæles med når hun selv bestemmer. Hun kan få små hysteriske anfald
der dog aldrig går ud over mennesker, nærmere hendes mor eller en af hundene
(det ser lidt sjovt ud når en lille sur kat står og gnaver i øret på en
labrador). Den anden, Chianti, er også meget bestemt med hvornår hun vil
kæle. Hendes menneskefar kan dog altid kæle med hende, med mig er det noget
andet, der bestemmer hun selv.
Men om det er fordi de er enebørn ved jeg ikke, Chiantis datter var også
enebarn og hun var noget af det sødeste og mest kælne, hun blev solgt da hun
var 3 måneder, men jeg tror stadig hun er sådan.
Så måske bliver nogle påvirket af at være enebørn og andre gør ikke, det kan
måske også skyldes hvordan de bliver opdraget af moderen.
Hilsen Vibeke

Fra : Birgitte

Dato : 17-11-02 18:41

Hej Nina
Måske ender det hele i, at enebørn, ikke får mulighed for at lege, tumle,
sloges som killinger med søskende....
måske bliver enebørn ganske enkelt meget hurtig selvstændig...
Tjaaa bare et bud.
Jeg har i øjeblikket et enebarn gående her, han blev afvist af sin mor da
han var 3 uger gammel.
Vi tog over og idag er han "klistrekælen" *S*
Så det er muligt som Vibeke skriver, at det er moderens opførsel af
killingen der spiller ind.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk