længde/beregning af dele af int variabel
Fra : MB

Dato : 17-11-02 11:29

Hej,

Er der nogen som kender modstykket til VB´s len() funktion i C++ (længde af
variabel + positions funktioner).

Hvis der er nogen der kender til problematiken med at kontrollere et
cpr-nummer, samt checke alder i forbindelse med CPR/PCéns ur, så hører jeg
gerne om det. (TDate er svær at danse med syntes jeg).

Jeg har således brug for at plukke enkelte tal ud af en int, jeg regner
nemlig med at fjerne bindestregen i CPR-nummeret, men jeg er lidt i tvivl om
hvordan den skal gribes an. Det er måske bedre at proppe cpr-nummeret i et
array eller ... ??

Måske skal det være en string som så konverteres til int, så der kan regnes
på det?

Er der nogen der kan lyse i den rigtige retning?

/MB
- arbejder i Borland 5