Bindende kontrakt?!
Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 17-11-02 10:47

Hej allesammen

Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?

På forhånd tak

Randi

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-02 11:10

"Randi Skindbjerg Kristensen" <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk>
skrev i en meddelelse news:3dd765aa$0$52037$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?

Det er svært at svare på generelt, hvis det skal være nogen lunde
kortfattet.

Hvis du har et konkret spørgsmål, er det nemmere at svare på.

Men generelt: som hovedregel skal aftalen, eller kontrakten om du vil,
indeholde udsagn som binder parterne. Og disse udsagn skal have karakter af
løfter.

/Peter

Fra : Claus P.

Dato : 17-11-02 19:51

> Men generelt: som hovedregel skal aftalen, eller kontrakten om du vil,
> indeholde udsagn som binder parterne. Og disse udsagn skal have
> [...]
Er der ikke noget med at en kontrakt ikke er bindende, hvis den
udelukkende tilgodeser den ene part.
Mener det var oppe at vende vedr. noget katteopdræt engang.

MVH CP

Fra : Henning Makholm

Dato : 17-11-02 20:33

Scripsit "Claus P." <ewarp@get2net.dk>

> Er der ikke noget med at en kontrakt ikke er bindende, hvis den
> udelukkende tilgodeser den ene part.

Det er den såkaldte "consideration"-lære, som gælder i common
law-retssystemer som det engelske eller amerikanske. Denne lære
følges ikke i Danmark. Her er et løfte et løfte, og hvis nogen med
åbne øjne lover et eller andet ensidigt, er de bundet af det.

--
Henning Makholm "... and that Greek, Thucydides"

Fra : Fly Christensen

Dato : 17-11-02 11:34

On Sun, 17 Nov 2002 10:47:07 +0100, "Randi Skindbjerg Kristensen"
<randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> wrote:

>Hej allesammen
>
>Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?

Grundlæggende tilbud og accept.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Randi Skindbjerg Kri~

Dato : 17-11-02 14:38

EKS.

Før videresalg, aflivning eller lign. finder sted, skal opdrætter
underrettes og har da tilbagekøbsret af katten. Undtaget er aflivninger af
medicinske årsager.

Opdrætter skal underrettes ved alvorlige sygdomme eller død, samt
ved kastration/sterilisation.

Killingens pris afhænger af, hvordan killingen opfylder standarten
for Norsk Skovkat på salgstidspunktet. Da killingen først er færdigudviklet
omkring 2-3 prs alderen, kan der af gode grunde ikke gives garanti for dens
videre udvikling, ligesom der ikke kan gives garanti for, at der kan
forekomme halefejl i linierne.

Køber garanterer, at der ikke er forbud mod kattehold på dennes
bopæl.

Endvidere garanterer køber, at katten ikke holdes som burkat og at
den højest tilbringer 12 timer af døgnet i løbegård. (Fertile hankatte, der
skal bruges i avl, undtages herfra.)

Så vidt det er undertegnet muligt, står jeg til disposition med råd
og vejledning. Se i øvrigt den udleveret pjece om "Råd og vejledning fra
opdrætteren".

Ville disse kunne holde hvis der kom underskrift????

Randi

begin 666 clip_image001.gif
M1TE&.#EA#P`/`'<``"'_"TU33T9&24-%.2XP#0````%S4D="`*[.'.D`(?\+
M35-/1D9)0T4Y+C 8````#&US3U!-4T]&1DE#13DN, [X+_B]`"'_"TU33T9&
M24-%.2XP& ````QC;5!02D-M<# W,3("```%"VH>`@`A^00!`````"P`````
M#P`/`(/ P,"99F9F,S-F``!F9F:9,P"9F6:9,S-F,P"9`#.99C.9``!FF9EF
M`#,!`@,!`@,$7Q#(2:N]-H09Q.V"!PR*2!'#<!Q!$5X$0(3"X@W;9 Q ,*"&
MT8%#./ $C 6A)6J-E+V!:["0& *'I6LD1%!VJ<)&M1A6#(J&8#SP6HH`05!5
1$1AE!\0A$?LJ4@(I/P`1`#L`
`
end

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-11-02 08:44

wrote in message news:3dd81042$0$32267$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

> Ville disse kunne holde hvis der kom underskrift????

Hvis du vil kunne bruge kontrakten til noget i praksis, så vil det nok være
en god ide, at der indføjes nogle konsekvenser.
Hvad skal der ske, hvis katten alligevel holdes som burkat feks.?

Du kan nok få en dommers ord for, at det er aftalt at den ikke må stå i et
bur, men han tager den jo ikke ud for dig. En indføjet passus om, at hvis du
kan konstatere, at katten står i bur, så har du en tilbagekøbsret med en
betaling svarende til den oprindelige købspris, giver umiddelbart lettere
adgang til at få forholdet bragt til ophør.

En nærmere præcision af hvilken kat der er tale om er vel også ønskelig,
hvis det kan lade sig gøre. I det mindste en aldersangivelse og en
beskrivelse.

/per

Fra : alexbo

Dato : 17-11-02 12:02

Randi Skindbjerg Kristensen <randi.skindbjerg.kristensen@skolekom.dk> skrev

> Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?

At den er indgået mellem parter der vidste, eller burde have vidst, hvad de
gjorde.

mvh
Alex Christensen

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 13:07

wrote:

> Hej allesammen
>
> Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?
>

> På forhånd tak
>
> Randi

At den er:

1. Lovlig
2. Beviselig
3. Præcis nok omkring den eller de bindende dele til et domstol vil
acceptere den.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
This is a message from God: "Rebooting the universe, please log off."

Fra : Morten Rasmussen

Dato : 18-11-02 02:08

wrote in message news:3dd765aa$0$52037$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej allesammen
>
> Hvad kræver det af en kontrakt for at den er bindende?
>

> På forhånd tak
>
> Randi

En aftale (kontrakt) er som hovedregel bindende. Der er aftaleloven angivet
nogen undtagelser til denne hovedregl.
Der er derfor som hovedregl heller ikke noget formkrav i DK. Der er også
nogen få undtagelser her, (fx. Kreditaftalelovens §8.)

Men prøv at beskrive problemet lidt nærmere...så er der nok nogen som kan
svare mere præcist.