Om at få søgeord på søgemaskiner
Fra : Martin Schmidt

Dato : 16-11-02 21:28

Jeg er i den spæde start og er ved at lave en hjemmeside og nu er så
spørgsmålet. Hvis jeg har valgt 4-5 ord, som skal kunne fungere som søgeord
til hjemmesiden, hvordan får man dem ind i de forskellige søgemaskiner. Sker
det automatisk eller kan man selv gøre noget for, at ordene bliver
registreret.

Skal man bruge speciel kode?

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-11-02 23:02

Martin Schmidt skrev i et tidligere indlæg:

> [...]
> de forskellige søgemaskiner. Sker det automatisk eller kan man
> selv gøre noget for, at ordene bliver registreret.

Du skal have nogle metakoder på din side. Kik på www.metamaten.dk
Men det er ikke alle søgemaskiner der bruger metatags. Google
bruger den ikke. En søgemaskine som netstjernen bruger meta.

--
MVH Lars
(citat)

Fra : Brandbørge

Dato : 22-11-02 14:12

http://www.forbrugerportalen.dk/webconsult/ kan du læse en masse om
søgemaskiner og søgemaskineoptimering for begyndere.

Mvh
Morten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-11-02 22:59

Martin Schmidt wrote:
> [...]
forskellige
> søgemaskiner. Sker det automatisk eller kan man selv gøre noget

Højreklik på tomt område på en side - Egenskabar for side -
Brugerdefineret - under Systemvariabler (HTTP-EQUIV) : Tilføj - i
Navneboksen skriv Keyword og i Værdiboksen skriv nogle centrale
ord der er gældende for det pågældende site. F.eks. på en
hjemmeside med retsinformation , skrives for eksempel:
ret, domstol, lov, fængsel, hæfte m.v. - klik på OK (brug
html-editoren for at se de valgte nøgleord i FP)

Du kan lave så mange nøgleord, du lyster ved at adskille dem med
komma.

Men pas på: Udgiveren af Playboy har eksempelvis udsendt truende
breve til dem, der benytter nøgleordet Playboy på deres
hjemmesider.

Du kan endvidere tilmelde siden hos Alta Vista ved at besøge
adressen http://dk.altavista.com og klikke på hyperlinket Føj dit
website til AltaVista - nederst på siden.

Du skal være opmærksom på at nogle søgetjenester tillægger ord i
titlen større vægt end ordene på siden.

Endelig kan du finde en omfattende guide til disse ting, som
søgemaskiner anvender hos http://www.searchenginewatch.com hvor
du kan finde tips og tricks om diverse søgemaskiner og hvad de
gør for at de "fanger" en hjemmeside.

De forskellige søgemaskiner fungerer nemlig forskelligt. Nogle
anvender dem fuldt ud medens andre IKKE gør det (f.eks. Yahoo!
Google og Lycos)

Arne H.Wilstrup