Inkasso
Fra : bijan

Dato : 16-11-02 15:44

Hej
Jeg flyytede samme med 3 andre til en lejlighed i Brabrand i 1985 ved
hjælp af dansk flytninghjælp uden at anne hvad er boligeforening og
hvilket rettigheder vi har. Jeg fik ikke lov til at annulere kontrakten
før inflyttning. I kontrakten var beskrivet at hvis en ikke vil flytte
ind så kontrakten er annuleret, men dette var ikke oversat til min
sprog. Jeg var lige fået flygtningsstatus og kunne ikke dansk. Jeg
flyttede hos en af min venner efter en måned. De andre flyttede fra i
1986, og vi fik en dom for at betalle i standsettelen uden en
advokatbestand. Vi ikke kunne betale dengang. Vi har ikke høret til
dette sag siden. Men jeg har fået en opkrævning fra en inkasso firma
”intrum justitia” . Beløbet er såden.
Oprindelig hovedstol      12457,93
Rente 8,25%          4630,70
Dato for renteberegning   07.11.1986
Omkostninger/udlæg      1200,00
Betal til dato         0,00
Total            18288,63

Vi er ingået en solidarisk aftale dengang uden at være klar over. Er
fristen til inkasso 20 år? Hvis det er 20 år, skal vi også betale de
1200 omkosningerne?

http://www.kandu.dk/

Fra : Jonathan

Dato : 16-11-02 15:58

"bijan" <mailto:bijan.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
"Inkasso "

> [...]
>
> Vi er ingået en solidarisk aftale dengang uden at være klar over. Er
> fristen til inkasso 20 år? Hvis det er 20 år, skal vi også betale de

Godt spørgsmål! Har du ved indflytning bedst om en oversættelse af kontrakten?
/Jonathan

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.60.195.2)
-- Sælg dit autotilbehør på http://www.autoatlas.dk/marked

Fra : abc7913

Dato : 18-11-03 20:35

Hvilket årstal fik I dom fra Fogedretten?

http://www.kandu.dk/

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-11-03 11:18

"abc7913" skrev:

> Hvilket årstal fik I dom fra Fogedretten?

Fogedretten afsiger ingen domme.

/kristian

Fra : Peter G C

Dato : 17-11-02 10:19

"bijan" <bijan.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> advokatbestand. Vi ikke kunne betale dengang. Vi har ikke høret til
> dette sag siden. Men jeg har fået en opkrævning fra en inkasso firma

Dommen kan ikke ændres - i skylder beløbet.

> [...]
>
> Vi er ingået en solidarisk aftale dengang uden at være klar over. Er
> fristen til inkasso 20 år? Hvis det er 20 år, skal vi også betale de

Hovedstolen forældes efter 20 år.

Der kan kun kræves renter 5 år tilbage.

Det bedste du kan gære er, at betale hovedstolen, renter 5 år tilbage samt
omkostningerne.

/Peter

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 30-11-02 14:19

Du oplyser,at der er faldet dom for at I skal betale istandsættelsen.
Så er der 20 års forældelse af kravet,så du skal betale.
Ja,du skal betale renter,og ja du skal betale inkassofirmaet.
venlig hilæsen
Henrik Nielsen
Kontorchef,cand.jur