Lineal i Frontpage??
Fra : Majer

Dato : 16-11-02 08:57

Hej med jer!

Jeg er ved at lave min HP helt om med hjælp af Frontpage. Jeg kunne godt
tænke mig, at jeg kunne måle i Pixels, når jeg arbejder med siderne. Jeg har
nemlig planer om at mine sider skal være en slag pop-up-sider, og så er det
nemmest hvis jeg har styr på pixels. Jeg kan ikke finde en lineal i
frontpage. Er det fordi der ikke er noget?? Eller fordi jeg bare ikke kan
finde den??

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Ulrik Friis

Dato : 16-11-02 15:44

"Majer" <majbritt{REMOVE}@majer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nemmest hvis jeg har styr på pixels. Jeg kan ikke finde en lineal i
> frontpage. Er det fordi der ikke er noget?? Eller fordi jeg bare ikke kan

Jeg vil ikke afvise at den findes, men jeg er ikke stødt på den - efter
flere års brug. Jeg tror heller ikke du får brug for den, hvis du sætter dig
ind i at bruge tabeller. Med en tabel kan du styre størrelsen af dine sider
ganske præcist på pixelniveau. Hvis du vil have dine sider som pop-ups, skal
du være opmærsom på at sætte margin i top og venstre side til 0.

mvh
Ulrik

Fra : Sune

Dato : 16-11-02 16:41

> [...]
> nemmest hvis jeg har styr på pixels. Jeg kan ikke finde en lineal i
> frontpage. Er det fordi der ikke er noget?? Eller fordi jeg bare ikke kan

Næh, den findes ikke.
Men jeg har løst problemet ved at hente SRULER (v1.1 er nok) fra
http://www.microfox.com/
Den giver mulighed for at måle alt hvad du har på skærmen, både vandret og
lodret.
Det tager 5 sekunder at hente den, og 12 sekunder at installere den.
Gennemlæsning af manualen tager lidt længere tid - ca. 30 sekunder

--
vh Sune

Fra : Majer

Dato : 16-11-02 17:02

"Sune" <NOhodalSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.microfox.com/
> Den giver mulighed for at måle alt hvad du har på skærmen, både vandret og

Hej Sune!!

Hold da op, det er jo nærmest et vidunder-program!!

Tusind tak for linket!

Mange hilsner fra
--
Majer