Kommentar: Alicia Keys
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-11-02 00:37

Jeg var til en dejlig Alicia Keys-koncert i aften i Falconersalen.
Faktisk var den fremragende på alle måder. Et par hurtige
hovedpunkter:

God variation i stemning og musik, fra det funky hoppende til det
klassisk elegante og enkle; en Alicia Keys med ualmindeligt god
publikumskontakt og supersolid stemme fra start til slut;
problemfrit band; god lyd og godt lys; energisk opvarmning. Og
masser af spilleglæde -- det lød faktisk som om, de mente det, når
Keys sagde, at det var noget ganske særligt i aften, fordi det var
sidste koncert på europaturnéen.

En sætliste kan jeg ikke hjælpe med, men udover albumskæringerne var
en ny sang ("If I ain't got you" som lover rigtig godt for et nyt
album), en soulversion af The Doors' "Light My Fire" og et par fine
strofer af Debussys "Clair de lune" bemærkelsesværdige. "Fallin'"
blev gemt til ekstranummer.

Jeg går ikke til så mange koncerter endda, men kan dem jeg går til
blot nærme sig denne, så er jeg fuldt tilfreds.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk