en børnesang
Fra : Gitte J. L.

Dato : 16-11-02 00:03

Hej
Engang for længe siden, da jeg var barn, havde jeg et kasettebånd, hvorpå
der var en sang om en lille stjerne. Teksten var noget i retningen af:
"når en stjerne falder ned / fra sin stjernehimmel / er det nok, fordi den
gled / eller blev lidt svimmel ( ... en masse jeg har glemt) og den sover på
en eng / i en lille stjerneseng. Når den vågner næste nat / gaber den og
smiler / tager sin ? stjernehat / rejser sig og iler / mod det fjerne hvor
den bor / hos sin stjernefar og mor / og tilbage på en eng / står en lille
stjerneseng."
Hvis nogen kunne oplyse mig hvem, der har skrevet sangen ... hver sangeren
er og/eller hvor jeg finder sangen, vil jeg blive temmelig vældig glad!
Mvh. Gitte

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-11-02 13:58

In an article of 16 Nov 2002 Gitte J. L. wrote:

> Hvis nogen kunne oplyse mig hvem, der har skrevet sangen ... hver sangeren
> er og/eller hvor jeg finder sangen, vil jeg blive temmelig vældig glad!

Får du ikke noget respons her, så prøv eventuelt dk.familie.barn -- men
ellers plejer det lokale bibliotek også et være et godt sted...

--
Uffe Holst

Fra : Gitte J. L.

Dato : 18-11-02 22:44

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message Får du ikke noget respons
her, så prøv eventuelt dk.familie.barn -- men
ellers plejer det lokale bibliotek også et være et godt sted...

--
Uffe Holst

Tak for rådet Uffe ... jeg prøver biblioteket først
-Gitte

Fra : Martin Bo Petersen

Dato : 02-12-02 11:42

Den sang du tænker på heder "Når en stjerne falder ned" tekst: Eigil Hall.
musik: Mogens Franklin. Den er med på en LP som udkom 1977 og som heder :
Eigil
Hall's Børneland. 16 glade børnesange... sunget af Mogens Franklin (LJ Musik
LJ
2520).
Du kan søge og bestille pladen i databasen "bibliotek.dk." Det kræver at du
har
lånerkort og pinkode på det bibliotek hvor du vil hente pladen.