c++ standard
Fra : Peter dfoe

Dato : 15-11-02 21:34

Er det ikke en del af standarden at kunne erklære funktioner
inline void Something() ?
og er det ikke også standard at kunne erklære variabler andre steder i
funktionerne end i starten.
Altså

void blah(){
do stuff;
int a;
}

??

Nu synes jeg efterhånden turbo c++ 1.01 har været sær mange gange, men er
det mig der er galt på den eller den?

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-11-02 21:43

Peter dfoe wrote:

> Er det ikke en del af standarden at kunne erklære funktioner
> inline void Something() ?

Jo.

> og er det ikke også standard at kunne erklære variabler andre steder i
> funktionerne end i starten.

Ja.

> Nu synes jeg efterhånden turbo c++ 1.01 har været sær mange gange, men er
> det mig der er galt på den eller den?

Det er dig, der er galt på den. Din fejl består i, at du bruger en helt
forældet compiler.

-Claus

Fra : Ivan Johansen

Dato : 15-11-02 23:46

Peter dfoe wrote:
> Nu synes jeg efterhånden turbo c++ 1.01 har været sær mange gange, men er
> det mig der er galt på den eller den?

Turbo C++ er vel efterhånden 15 år gammel. Du kan ikke forvente at den
overholder en standard der er 4 år gammel. Du kan downloade Borlands
command line compiler fra BCB5, den følger standarden langt bedre, her:
http://www.borland.com/products/downloads/download_cbuilder.html

Ivan Johansen

Fra : Peter dfoe

Dato : 16-11-02 00:49

> [...]
> overholder en standard der er 4 år gammel. Du kan downloade Borlands
> command line compiler fra BCB5, den følger standarden langt bedre, her:

Tja. Det skal være en 16 bit compiler. derfor antikviteten.
Jeg laver os kode som et mix af assembler og c moduler. Gider ikke kaste mig
ud i 32 bit med det samme. Skal lige prøve tingene af først.

Hvis i kender en standardiseret 16 bit compiler som kan compile under dos,
så hører jeg meget gerne nærmere!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-11-02 09:43

Peter dfoe skrev:

>Tja. Det skal være en 16 bit compiler.

Hvorfor det?

--
Bertel

Fra : Peter dfoe

Dato : 16-11-02 09:59

> Hvorfor det?

Fordi jeg skal bruge 16 bit maskinkode til en 16 bit processor?

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 16-11-02 10:43

On Sat, 16 Nov 2002 09:59:00 +0100, "Peter dfoe" <a@a.a> wrote:

>Fordi jeg skal bruge 16 bit maskinkode til en 16 bit processor?
Kan de nye compilere ikke genererer 16-bit kode til de "gamle" x86
CPU'er?

/Thomas

Fra : Flare

Dato : 16-11-02 21:26

>Fordi jeg skal bruge 16 bit maskinkode til en 16 bit processor?
> Kan de nye compilere ikke genererer 16-bit kode til de "gamle" x86
> CPU'er?

Nej...De er ikke bagud kompatible

Anders