Dansk ordbog AW6.4.2?
Fra : Martin Petersen

Dato : 15-11-02 21:05

Det kan da ikke passe at der ikke er en fungerende ordbog til
X-versionen af AppleWorks. (6.4.2), vel?
(Jeg kan ikke vælge den ...)
Martin

Fra : Richard Kruse Nees

Dato : 16-11-02 03:15

Martin Petersen wrote on 15/11/02 21:04:

> Det kan da ikke passe at der ikke er en fungerende ordbog til
> X-versionen af AppleWorks. (6.4.2), vel?
> (Jeg kan ikke vælge den ...)
> Martin

Sidste gang der fulgte danske ordbøger med AW, var i version 6.2.2
Apple ønskede ikke at forlænge licensaftalen.
Find én, der har en AW 6.0->6.2.2 og få ordbøgerne derfra.

/Richard Nees

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 08:52

Richard Kruse Nees <REMOVE_richard@REMOVE_sectionurbaine.com> wrote:

> Sidste gang der fulgte danske ordbøger med AW, var i version 6.2.2
> Apple ønskede ikke at forlænge licensaftalen.
> Find én, der har en AW 6.0->6.2.2 og få ordbøgerne derfra.

Nå sådan ...
Tak for oplysningen, så er det altså rigtigt. Men umiddelbart lyder det
jo helt vildt. Og fx. ER der jo en dansk SYNONYMORDBOG der fungerer.

Jeg har prøvet at lægge stavekontrollen fra AW 5 ind i mappen, men det
duer ikke. Så siger den at den mangler "hovedordbogen" el. noget i den
stil.

Hm, er der én der har en AW 6.0 - 6.2.2, og som vil sende mig en dansk
ordbog?

v.h.
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-11-02 09:41

Richard Kruse Nees <REMOVE_richard@REMOVE_sectionurbaine.com> wrote:

> Find én, der har en AW 6.0->6.2.2 og få ordbøgerne derfra.

Som sagt, så gjort. Nu virker det!
Fedt at det danske "mac-bruger-samfund" er så hjælpsomt. Og paradoksalt
at Apple ikke kunne få de licensaftaler på plads, så folk ikke skal have
besvær med noget så elementært som en ordbog.

v.h
Martin