Spørgsmål til ibook & macOSX
Fra : Nakel Andersen

Dato : 15-11-02 20:07

Hejsa!
Jeg er blevet meget træt af Windows og Word (Mistede en stor del af min
rapport, 30 min. før aflevering Det er altså træls, 2 Windows computere
brød ned og word gik sort .
Så nu er det nok, nu vil jeg have en Mac!
Det skal være en bærbar, skal bruge d. til HH eller HF til sommeren!
Hvor god er den i netværk på skolerne? Kan jeg smide den på netværk og
printe ud?
Er der Å Æ og Ø på iBook?
Findes der ordbog til AppleWorks og Word v.X på dansk?
Findes der Times New Roman skrifttype??????

Lidt underlige spørgsmål , men håber i vil være søde og besvare dem. Det
ville være kanon. Jeg vil have noget som virker og Apple er for sej!!!!!!!!!

Michael

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-11-02 21:03

Nakel Andersen <nakel@post3.tele.dk> wrote:

> Det skal være en bærbar, skal bruge d. til HH eller HF til sommeren!

Har selv lige købt en iBook G3 m. 700 Mhz. Den er lækker at arbejde på.

> Hvor god er den i netværk på skolerne? Kan jeg smide den på netværk og
> printe ud?

Det ved jeg ikke. Det kræver nok lidt indstilling og måske et
hjælpeprogram, men der er andre her der har forstand på dét ...

> Er der Å Æ og Ø på iBook?

Ja!

> Findes der ordbog til AppleWorks og Word v.X på dansk?

Øh ... Faktisk kan jeg kun få mit AppleWorks6 til at bruge en engelsk
ordbog, men det kan vel ikke være rigtigt? AW5 havde i hvert fald en
dansk.
Words ved jeg ikke med.

> Findes der Times New Roman skrifttype??????

Ja.

> Lidt underlige spørgsmål , men håber i vil være søde og besvare dem. Det
> ville være kanon. Jeg vil have noget som virker og Apple er for sej!!!!!!!!!

v.h
Martin

Fra : Jan Jonasen

Dato : 15-11-02 21:39

In article <3dd54637$0$52015$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Nakel Andersen
(nakel@post3.tele.dk) wrote:
> Hejsa!
> Jeg er blevet meget træt af Windows og Word (Mistede en stor del af min
> rapport, 30 min. før aflevering Det er altså træls, 2 Windows computere
> brød ned og word gik sort .

Mac'er går altså også ned, hvis de ikke gør det, så gør programmer det
alligevel.

> Hvor god er den i netværk på skolerne? Kan jeg smide den på netværk og
> printe ud?

Går ud fra din kommende skole bruger Windows som stnadard. Du vil sikkert
få brug for noget ekstra software til at håndtere eventuelle fælles drev,
ellers kan sys. adm. muligvis sætte noget op. Hvis du kommer til at køre
Mac OS 10.2+ så er der ingen drev problemer. Hvis det er laserprintere i én
eller anden afskygning, så kan du stort set altid.

> Er der Å Æ og Ø på iBook?

Jeps.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 15-11-02 23:15

Jan Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Mac'er går altså også ned, hvis de ikke gør det, så gør programmer det
> alligevel.

Jeg har nu flere gange haft fornøjelsen af at word quitter hvorefter man
blot åbner word igen og dokumentet genskabes med minimale mangler (de
sidste 10 min.). Det virkede også engang i mellem under system 9.x
forskellen er blot at under X skal man ikke vente på at få genstartet...
Jeg har endnu ikke oplevet Mac'en gå ned, altså siden jeg fik
indstalleret OSX. Jeg vil gerne tilføje at jeg absolut ikke er
storbruger men blot bruger min G3'er meget

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk