mail fra mac til pc af pdf filer
Fra : Lars

Dato : 15-11-02 14:15

Jeg har modtaget 2 mails fra en mac til min pc, indeholdende en pdf fil.
Den første gang fik jeg fint en fil der hed test.pdf.
Anden gang var filen delt op i to.
En der hed test.pdf og en der hed mime001.txt.
Mime001.txt filen er reelt pdf filen.

Hvad skal der til for at pc brugere modtager pdf filen som en fil.?

hilsen Lars

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-11-02 14:43

Lars <lhu@nspcodan.dk> wrote:

> [...]
> Mime001.txt filen er reelt pdf filen.
>
> Hvad skal der til for at pc brugere modtager pdf filen som en fil.?

To mailprogrammer som fungerer rigtigt og er korrekt sat op!

Grunden til de to filer er opslitningen af resource og data grenen inden
afsendelse. PC mailprogrammet bør se bort fra resourcedelen. Mac
mailprogrammet bør sættes op til AppleDouble i fald programmet er stand
til at gøre dette ordentligt. Er der ofte problemer med dokumenter sendt
fra Mac brugere kan du bede dem om at strippe resourcedelen fra inden
afsendelse - Det kræver dog lidt teknisk indsigt.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lone Koefoed

Dato : 16-11-02 10:30

In article <1flp1w3.1aawlfesb9g4pN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> [...]
> afsendelse. PC mailprogrammet bør se bort fra resourcedelen. Mac
> mailprogrammet bør sættes op til AppleDouble i fald programmet er stand

hov, jeg troede, at man skulle bruge binHex?
Jeg har nogle gange problemer med at windowsbrugere kan se mine
vedhæftede filer. Kan det være derfor?
(jeg har forsøgt at finde en entydig definition på, hvornår brugere kan
og hvornår de ikke kan, men det er ikke til. Har sendt samme mail til
samme person på to forskellige adresser, der dog havner i samme
mailprogram. Den ene gik igennem, den anden ikke. Hvis ikke det er
kodningen, er det mon så noget server-noget?)

> Er der ofte problemer med dokumenter sendt
> fra Mac brugere kan du bede dem om at strippe resourcedelen fra inden
> afsendelse - Det kræver dog lidt teknisk indsigt.

hvad betyder det, at man stripper resourcedelen fra? Altså hvad gør den
handling?

--
Lone

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-11-02 14:26

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> hov, jeg troede, at man skulle bruge binHex?

Binhex koder resource og datadelen sammen (bin) i 7-bit (Hex). Binhex
skal kun bruges hvis man ved modtageren er en Mac og bruges oftest til
download af programmer osv på nettet.

> [...]
> kodningen, er det mon så noget server-noget?)

> hvad betyder det, at man stripper resourcedelen fra? Altså hvad gør den

At man fjerner resourcedelen af et dokument. Resourcedelen indeholder
oftest macspecifikke informationer om selv hoveddokumentet som ligger i
datadelen. Ikoner, previews er gode kandidater.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lars

Dato : 15-11-02 14:44

Jeg tror faktisk at den ene fil var en som jeg modtag derhjemme på min pc i
Outlook og sendte videre til min arbejds pc (Notes).
Det var den der gik ok.
Den anden der gik galt, kom direkte fra en Mac.

Kan det være Notes der har et problem?

Jeg spørger, for det kan ske at vi skal sende noget korrektur ud af huset og
det er nemmest med PDF, men det vil også være rart hvis man kunne sikre sig
at evt. modtagere også får det i korrekt format.

hilsen Lars

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 15-11-02 14:58

Lars <lhu@nspcodan.dk> wrote:

> [...]
> Outlook og sendte videre til min arbejds pc (Notes).
> Det var den der gik ok.
> Den anden der gik galt, kom direkte fra en Mac.

Muligvis, kender ikke programmet.

> Jeg spørger, for det kan ske at vi skal sende noget korrektur ud af huset og
> det er nemmest med PDF, men det vil også være rart hvis man kunne sikre sig
> at evt. modtagere også får det i korrekt format.

Find et lille program på nettet som kan slette resourcedelen af PDF
dokumentet førend afsendelse. Bruger selv 'Resource Dropper'
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 15-11-02 18:24

> Find et lille program på nettet som kan slette resourcedelen af PDF
> dokumentet førend afsendelse. Bruger selv 'Resource Dropper'

Eller gør som jeg: Bed Entourage (eller hvilket mailprogram, du nu
bruger) om at kode vedhæftninger til Windows.... Alle Mac´er kan lige så
godt læse det som noget andet format, og Windowsbrugerne modtager kun én
fil.

Lars Kr. Sørensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-11-02 02:50

Lars Kristian Sørensen <lksorensen@mac.com> wrote:

> [...]
> bruger) om at kode vedhæftninger til Windows.... Alle Mac´er kan lige så
> godt læse det som noget andet format, og Windowsbrugerne modtager kun én

Hvordan er det lige man gør dette i mail.app og andre mailprogrammer?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 16-11-02 09:23

> Hvordan er det lige man gør dette i mail.app og andre mailprogrammer?

Min erfaring er, at mail.app bare sender tingen rent afsted og der er
ingen problemer for windåser HVORIMOD entourage med appledouble
genererer en mængde filer, hvor alle filer kan ses og hvis navne er
misvisende for windåse-brugeren. Jeg bruger altid mail.app når jeg skal
sende til windåser, dvs. nu bruger jeg udelukkende mail.app (det jeg
mener er, at det netop var dette problem, som skubbede mig over i
mail.app og senere opstod en generel filosofi om "as simple as possible
- but...")

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-11-02 17:57

Poul Skovmand Thingholm <_REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> [...]
> mener er, at det netop var dette problem, som skubbede mig over i
> mail.app og senere opstod en generel filosofi om "as simple as possible

Mail.app bruger AppleDouble!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 17-11-02 15:28

> Mail.app bruger AppleDouble!

Måske, nej undskyld, det er sikkert rigtigt, mener jeg. Jeg er uvidende
omkring ressourcegrene etc. men ikke desto mindre er det min erfaring,
at netop entourage sender synlige og misvisende filer ved afsendelse af
word og illustrator-filer.
Når jeg brugte mail.app og sendte til studiets netværk var der kun et
filnavn og det duede. Det var/er Århus købmandskoles ms exchange eller
sådan noget netværk (outlook).
Ved email-ansøgninger til virksomheder er entourage-mail nogle gange
stoppet af antivirus eller sådan noget, og ellers var de ulæselige efter
at være modtaget. Der er ikke nogle af mine mails fra mail.app der
nogensinde er fucket op. Derfor min umiddelbare overbevisning. Mail.app
har jeg aldrig fået vrøvl over, mens entourage med mellemrum gav de
problemer.

Poul Skovmand Thingholm

Fra : Thomas Hansen

Dato : 17-11-02 03:04

> [...]

> mener er, at det netop var dette problem, som skubbede mig over i
> mail.app og senere opstod en generel filosofi om "as simple as possible
Sjovt nok havde jeg det modsatte problem i 10.1.
Når jeg sendte f.eks. Excel-dokumenter til PC-brugere med Mail.app, var
de ofte splittet op i flere ubrugelige dele når de nåede frem. Derfor
skiftede jeg til Entourage, hvor jeg er blevet siden. Jeg orker
simpelthen ikke at skulle lave mine ca. 100 filtre igen...
/Thomas

--
En venlig hilsen til socialdemokrater, perkere, kommunister,
nazister, Flemming Rubini'er, radikale, scientologer, jehovas vidner,

Fra : otn

Dato : 17-11-02 15:39

Lars <lhu@nspcodan.dk> wrote:

> [...]
> Mime001.txt filen er reelt pdf filen.
>
> Hvad skal der til for at pc brugere modtager pdf filen som en fil.?

Hej Lars,

Jeg ved ikke om det er nogen hjælp - men jeg sender ubesværet filer fra
PageMaker - eksporteret som pdf.filer til windows. Mailapp. er Outlook
5.0.

MVH

OTN

PS! Du ved vel ikke hvornår The Boss skal spille i Parken - kunne ikke
finde noget på Billetnet?

Fra : Lars

Dato : 18-11-02 15:30

tak til alle for svar.
Jeg vil kigge på 'Resource Dropper'.
(hvor dælen finder man lige den??)

Vi bruger Outlook exprezz 5.0.
Er der andre alternativer, som man hellere skulle bruge
(Entourage ??)

Jeg vil bare heslt sikre mig, at vi har arbejdet med at sende filer ud som
kan læses af alle,
end at kunderne får problemer og hvad deraf flg.

> [...]
>
> MVH
>
> OTN
>
> PS! Du ved vel ikke hvornår The Boss skal spille i Parken - kunne ikke

Sakset fra www.parken.dk
Lørdag 14/6-2003 kl. 20.00 Bruce Springsteen
Billetter til Bruce Springsteen koncerten sælges fra mandag den 11. november
kl. 10:00 via www.billetmaskinen.dk, på telefon 70 110 130 eller i
TDC-butikken. Max 12 billetter pr. person!

mvh
Lars

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-11-02 19:46

Lars <lhu@nspcodan.dk> wrote:

> tak til alle for svar.
> Jeg vil kigge på 'Resource Dropper'.
> (hvor dælen finder man lige den??)

Som altid når man vil lokalisere software på:

<http://www.versiontracker.com>

> [...]
> kl. 10:00 via www.billetmaskinen.dk, på telefon 70 110 130 eller i
> TDC-butikken. Max 12 billetter pr. person!

Forlængst udsolgt, enda inden for et par timer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Lars

Dato : 19-11-02 09:55

> Som altid når man vil lokalisere software på:
>
> <http://www.versiontracker.com>

Findes det kun til MacOS X.
Vi kører med MacOS 9.2

hilsen Lars