Problemer med Stofanet
Fra : Ib Stokkebye

Dato : 15-11-02 13:49

Hej Gruppe.
Er der andre end mig som har bøvl med Stofanet ca. 1 gang om ugen.
I det år jeg var kunde ved TDC oplevede jeg kun en afbrydelse, men efter jeg
er kommet på Stofanet har jeg slet ikke tal på det længere.

venlig hilsen
Ib Stokkebye

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 15-11-02 19:49

"Ib Stokkebye" <run2u@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> er kommet på Stofanet har jeg slet ikke tal på det længere.
Har du firewall

og i så fald hvilken, Den kan nægte den procces der fornyer din IP 1 gang i
timen har selv prøvet det.

Hilsen

Johnny

Fra : Flemming Joensson

Dato : 16-11-02 17:31

"Ib Stokkebye" <run2u@stofanet.dk> wrote in

> [...]
> I det år jeg var kunde ved TDC oplevede jeg kun en afbrydelse, men
> efter jeg er kommet på Stofanet har jeg slet ikke tal på det

Det var godt nok ikke lige en gang om ugen hos mig - men de mange
afbrydelser og en dårlig newsserver gjorde at jeg fik ADSL i stedet.
Jeg gad ikke Stofanet længere.

Flemming

Fra : Erling

Dato : 17-11-02 22:34

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "Ib Stokkebye" <run2u@stofanet.dk> wrote in

Til Ib: Jeg har været på Stofanet i 6 måneder og og kun oplevet et enkelt
nedbrud - af ca. 1 times varighed. Jeg er på nettet næsten hver dag. Har I
talt med Stofa om det?

> Det var godt nok ikke lige en gang om ugen hos mig - men de mange
> afbrydelser og en dårlig newsserver gjorde at jeg fik ADSL i stedet.
> Jeg gad ikke Stofanet længere.

Til Flemming: Hva' er der galt med Stofas newsserver - du bruger den jo
stadigvæk!!!

mvj

Erling

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-11-02 18:07

"Erling" <egu@nospam.stofanet.dk> wrote in

> Til Flemming: Hva' er der galt med Stofas newsserver - du bruger
> den jo stadigvæk!!!

Nej, det gør jeg ikke - det har jeg ikke adgang til da jeg er kunde hos
TDC. Dette indlæg er postet til Sunsite, som så leverer post videre til
andre steder. Dermed vil kunder hos forskellige udbydere der besøger
den samme gruppe (f.eks. denne du læser i nu) se de samme poster (hvis
det altså virker). Du kan se hvilken server jeg oprindeligt postede
beskeden til hvis du vælger "vis alle headere".

Da jeg skiftede havde jeg meget dårlige erfaringer med Stofanets
newsserver. Men det skal lige siges at det var meget kort tid efter at
de netop havde ansat en ekstra mand til at styre newsserveren - og at
det allerede var ved at blive bedre dengang.
Det jeg bruger news til er at downloade store mængder binære data, og
Stofanets completeness og retention var godt nok dårlig dengang jeg
havde stofanet. At TDC så havde lignende problemer da jeg skiftede over
til dem, og først nu er ved at få dem fikset (der er stadig problemer -
de venter på flere frontends da der er højere belastning end de havde
forventet) havde jeg så ikke lige regnet med. Men så kan man jo
heldigvis købe sig til ordenlige newsservere i udlandet.

Mvh
Flemming

Fra : Claus Olesen

Dato : 19-11-02 01:39

Flemming Joensson wrote:

> Da jeg skiftede havde jeg meget dårlige erfaringer med Stofanets
> newsserver. Men det skal lige siges at det var meget kort tid efter at
> de netop havde ansat en ekstra

,

Claus Olesen
--
http://GentleGiant.8m.com

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not
sure about the universe." ~ Albert Einstein

Fra : Claus Olesen

Dato : 19-11-02 01:43

Flemming Joensson wrote:

> [...]
> forventet) havde jeg så ikke lige regnet med. Men så kan man jo
> heldigvis købe sig til ordenlige newsservere i udlandet.

Lige en oplysning, som ma*ske er ligegyldig:
Stofanet benytter sig af Telias nyhedsservere, sa* det er i praksis ikke
Stofanets nyhedsservere der er noget galt med... de har nemlig ingen

Men jeg har, ud over 2 enkeltsta*ende tilf?lde, ikke haft problemer med
deres nyhedsservere.
Det eneste jeg godt kunne t?nke mig var en lidt st?rre retentionrate.
Men det lader til, at det er et generelt problem med mange nyhedsservere
her i Europa (i hvert fald if?lge folk fra "over there")

(og undskyld det underlige indl?g fra f?r, jeg poster lige et sp?rgsma*l
i en seperat tra*d, som viser hvad problemet var.

Mvh

Claus Olesen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 19-11-02 16:54

Claus Olesen <goatee@worldonline.dk> wrote in

> Lige en oplysning, som ma*ske er ligegyldig:
> Stofanet benytter sig af Telias nyhedsservere, sa* det er i
> praksis ikke Stofanets nyhedsservere der er noget galt med... de
> har nemlig ingen

Nej, ok - men det ændrer ikke på at der var en ekstra mand sat på
serveren lige kort tid før jeg skiftede.

> Men jeg har, ud over 2 enkeltsta*ende tilf?lde, ikke haft
> problemer med deres nyhedsservere.

Imponerende, jeg var kunde hos dem i 3 år og havde meget ofte
problemer.

> [...]
> retentionrate. Men det lader til, at det er et generelt problem
> med mange nyhedsservere her i Europa (i hvert fald if?lge folk fra

Tjah - jeg tror de fleste over there bruger betalingsservere, og de har
jo ikke andet at lave end netop at yde god completeness og retention -
jeg er selv kunde - og betaler per månedsbasis og per forbrug. Det jeg
gør er så at sætte TDC's newsserver op som primær, og betalingsserveren
som sekundær. Dermed er det kun de parts der ikke er på TDC's server
der bliver hentet over betalingsserveren. Det kører dejligt, man skal
bare lige vænne sig til først at sætte job i kø når filerne har været
på TDC's server i ca. 24 timer, så er de sidste beskeder også nået
igennem :)

Flemming

Fra : Ib Stokkebye

Dato : 22-11-02 00:36

Hej Erling.
Du kan tro jeg har snakket med Stofanet, jeg er spændt på at se min næste
tlf regning, gad vide om antenneforeningen vil betale den + alt den tid jeg
har brugt på at undersøge om det var hos mig problemet var.
Jeg læser post af temmelig tit derfor opdager jeg rimeligt hurtigt hvis
noget er galt.
Lige et PS. har nu ikke været afbrudt en hel uge ny rekord.

Hilsen Ib