CPU eller kabinet temperature????
Fra : jg@marimatech.com

Dato : 15-11-02 11:07

Hej

Er der nogen der ved hvordan man fra et C/C++ program kan få fat i CPU eller
kabinet temperatur?

Hilsen JG

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 17-11-02 05:04

On Fri, 15 Nov 2002 11:06:49 +0100,
<jg@marimatech.com> <jg@marimatech.com> wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvordan man fra et C/C++ program kan få fat i CPU eller
> kabinet temperatur?

Det er dit OS du skal igennem (medmindre dit OS ikke har
memory-protection).

--
Jesper

Fra : Glinsvad

Dato : 17-11-02 18:34

Hvis det er nogen hjælp så findes der et program kaldet SiSoftware Sandra 2002 der bl.a. udvinder den slags information fra pc'en. Kan huske at det kræver at MDAC er installeret, så det kunne være en idé at lede efter resourcer omkring dette emne.
Håber at jeg har ramt et eller andet rigtigt... ellers så prøv MSDN mht. "OS-approachen" som Jesper Louis Andersen nævnte.

Glinsvad

Fra : Anders Lund

Dato : 17-11-02 21:27

<jg@marimatech.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogen der ved hvordan man fra et C/C++ program kan få fat i CPU
eller
> kabinet temperatur?

Efter LANG tid på google fandt jeg denne:
http://www.programmersheaven.org/search/download.asp?FileID=23643

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Glinsvad

Dato : 18-11-02 23:37

Har lige oprettet en thread i comp.os.ms-windows.programmer.win32 med navnet "CPU temperature sensing under Win32" med det tilsvarende spørgsmål på engelsk. Håber at det større antal læsere giver mulighed for flere brugbare svar til dit spørgsmål.

Jeg påtager mig naturligvis at oversætte eventuelle løsninger der kommer til comp.os.ms-windows.programmer.win32, og genposte dem her...

Glinsvad

Fra : Glinsvad

Dato : 19-11-02 19:52

Så kom der et svar i comp.os.ms-windows.programmer.win32. Jeg bringer lige
den direkte oversættelse fra threaden "CPU temperature sensing under Win32":

Jerry Coffin <jcoffin@taeus.com> skrev i comp.os.ms-windows.programmer.win32:

> I artiklen <arbpip$al0$1@sunsite.dk>, skriver glinsvad@email.dk:
>
> Teoretisk set, ja. WMI inkluderer en Win32_TemperatureProbe klasse til at
> aflæse system-temperatur, CPU-temperatur, etc. I virkeligheden virker det
> generelt ikke -- mine sidste par motherboards har understøttet dette i
> BIOS'en, men ingen har understøttet det via WMI indtil videre (ikke for at sige
> at det aldrig vil ske, men blot at for mig har det i det mindste endnu ikke).

Slog lige Win32_TemperatureProbe op på MSDN. Klassen findes, men jeg ved endnu
ikke hvordan den skal anvendes i praksis (har ikke haft tid at undersøge det endnu...).

Se dokumentationen om Win32_TemperatureProbe på MSDN her:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/wmisdk/wmi/win32_temperatureprobe.asp

Håber at det til nytte for dig.

Glinsvad