Undefined offset / Undefined variable
Fra : ist

Dato : 01-03-01 22:29

Har skiftet PHP3 ud med PHP4 på min win98 og er ny begyndt at få nogle fejl
på mine sider. Men jeg kan ikke finde nogen beskrivelse af fejl.

1) Undefined offset: 3 in........

2) Undefined variable: txt in

Vil blive meget glad hvis du kan forklare hvad der kunne være galt.

Hilsen
Ivan

Fra : Henrik Hansen

Dato : 01-03-01 23:12

"ist" <trampedach@post.com> wrote:

> [...]
>
> 1) Undefined offset: 3 in........
>
> 2) Undefined variable: txt in
>
> Vil blive meget glad hvis du kan forklare hvad der kunne være galt.

Det tyder på at din nyr php.ini har et højere varning lever så den
fanger undefined variabled og undefined indexes, prøv at sætte sir
warning lever ned tl det du havde i din php3.ini og se om det hjælper,
jeg vil dog anbefale at have højeste warning lever når man er ved at
udvikle noget.

Håber det hjalp, ellers, hmm definer dine variabler fr brug

--
Henrik Hansen

Fra : Michael Jensen

Dato : 02-03-01 00:05

"ist" <trampedach@post.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> 1) Undefined offset: 3 in........
>
> 2) Undefined variable: txt in
>
> Vil blive meget glad hvis du kan forklare hvad der kunne være galt.

Jeg har samme problem og det kom efter at jeg opgraderede til PHP 4.0.4pl1.

Alt kode fungere som det skal men hvis man fx kører :

if ($action) {
print "hejsa";
}
else {
print "Davs";
}
så skriver den:
Warning: Undefined variable: actiont in c:/www/php/text.php on line 2
og så fortsætter scriptet ellers bare som om intet var hændt, og det er da
lidt belastende at se på

Hilsen Michael