Backgammon
Fra : June Last

Dato : 15-11-02 01:19

Jeg vil evt. lave et backgammonspil til min voksne datter til
julegave. Har ledt efter mål m.m men har ikke haft heldet med mig.
Kunne også bruge et brugt spil i flot udgave - ca halv størrelse af
"normal" - da hun gerne vil have den med når hun rejser. (altså den
slags der er i "kuffert". Hvis nogen kan hjælpe - på forhånd tak !

--
Kærligst June

Fra : Jacob

Dato : 16-11-02 16:34

June Last wrote:
> [...]
> "normal" - da hun gerne vil have den med når hun rejser. (altså den
> slags der er i "kuffert". Hvis nogen kan hjælpe - på forhånd tak !

Nu spiller jeg selv en del backgammon men jeg har dog ikke meget forstand på
selv at bygge et backgammonspil. Jeg ville i hvert fald blive meget glad for
en håndbygget model så jeg synes det er en god ide du har fået der.

Der findes en stor backgammon side www.bkgm.com som har lavet et arkiv over
de bedste indlæg i nyhedsgruppen news:rec.games.backgammon Jeg har lavet et
link til et sted i arkivet omkring design af bg spil
www.bkgm.com/rgb/rgb.cgi?menu+equipment Hvis du skulle have ekstra spørgsmål
kan jeg anbefale backgammon nyhedsgruppen som jeg tidligere henviste til,
der er mange venlige folk der bare venter på at hjælpe dig

--
Jacob

Fra : June Last

Dato : 17-11-02 00:36

> [...]
>de bedste indlæg i nyhedsgruppen news:rec.games.backgammon Jeg har lavet et
>link til et sted i arkivet omkring design af bg spil

Tak for din søde hjælp !
Ja vi har et utroligt godt træværksted i et åbent brugerhus, så der
vil jeg gå ned og knokle med julegaven.
(håber jeg når det - jeg ved det er et stort arbejde !)

--
Kærligst June

Fra : Jacob

Dato : 17-11-02 13:02

June Last wrote:

> Tak for din søde hjælp !
> Ja vi har et utroligt godt træværksted i et åbent brugerhus, så der
> vil jeg gå ned og knokle med julegaven.
> (håber jeg når det - jeg ved det er et stort arbejde !)

Ja nu håber jeg du har hænderne skruet rigtigt sammen. Jeg tror ikke det er
helt nemt, men så kan man jo håbe din datter bliver endnu mere glad for
spillet når hun ved hvor besværligt det har været at lave...

Jeg lavede også lige en enkel søgning på Google
http://makeashorterlink.com/?A2BD15972 hvor jeg fandt denne
www.diynet.com/DIY/article/0,2058,288,00.html Så har du lidt tegninger at
kigge efter. Men ellers kan du sikkert også selv finde noget, men nu hvor
jeg fandt siden kan jeg jo lige så godt dele den med dig

Nå håber jeg bare at det bliver hele besværet værd, det er jo noget nemmere
bare at købe et spil. Tjek også lige http://www.bgshop.com det er en af de
større (måske den største) backgammonforretninger (de kommer fra Danmark,
Hellerup) måske et sted til at købe brikker, terninger, "doubling cube"
eller måske et helt spil, hvis du opgir projektet med at lave et hjemmelavet
spil

--
Jacob

Fra : June Last

Dato : 19-11-02 08:59

nu hvor
jeg fandt siden kan jeg jo lige så godt dele den med dig

>--
>Jacob

Hvor er du hjælpsom og "sød" - Tak !
--