Problemer med TDC ADSL-forbindelse
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 14-11-02 21:35

Jeg har gennem 1,5 år haft en problemfri forbindelse under TDC. For en måned
siden brød alt elektrisk grej sammen på gr. a. eloverspænding. Jeg har nu
fået nyt router og modem fra TDC. Jeg har en ny eMAC og kører OS 9.2. Jeg
har været inde og komfigure routeren på TDC's hjemmeside. Jeg kan se at
maskinen har fået tildelt en IP-adresse. TDC's support siger også at der er
hul igennem. Men når jeg prøver at åbne en webadresse i IE sker der intet.
Heller ikke mine andre internetprogrammer synes at virke. Jeg bruger TCP/IP
hvor der er valgt Forbind via Ethernet og Konfigurer Bruge DCPH-server.
Apple TAlk er passiv. Forbindelsen kører på en telefonlinie med
skillefilter. Er der nogen der har et bud på en løsning?

Med venlig hilsen

Leif Hesselberg

Fra : Michael Holm

Dato : 14-11-02 21:55

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> [...]
> Apple TAlk er passiv. Forbindelsen kører på en telefonlinie med
> skillefilter. Er der nogen der har et bud på en løsning?

så vidt jeg ved behøver man normalt ikke DNS server tallene skrevet ind,
når konfiguationen er på den måde, men du kunne jo prøve at skrive nogen
ind...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk