(OT?) Hvor kan man brække sig...
Fra : N I E L S

Dato : 14-11-02 03:15

.... over at TDC stadig ikke har løst problemet med email-aliaser, således at
man ikke nødvendigvis skal hente alle mails tilknyttet samme konto, når man
ønsker at kun at checke en af dem? Her?

Hav en god dag!
--
N I E L S

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-11-02 03:51

"N I E L S" <underlig@msn.dk> skrev :

>... over at TDC stadig ikke har løst problemet med email-aliaser, således at
>man ikke nødvendigvis skal hente alle mails tilknyttet samme konto, når man
>ønsker at kun at checke en af dem?

Øhh - det er da ikke et problem, fejl eller lign., det er blot
det TDC har valgt at tilbyde.

Kun en postkasse pr. konto.

Fra : Søren Blom

Dato : 14-11-02 04:53

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Øhh - det er da ikke et problem, fejl eller lign., det er blot
> det TDC har valgt at tilbyde.

For mig ser det ud som en der ikke rigtig ved hvad han snakker om.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-11-02 11:47

On Thu, 14 Nov 2002 04:53:22 +0100, Søren Blom wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> For mig ser det ud som en der ikke rigtig ved hvad han snakker om.

Hvad mener du.

TDC tilbyder en POP3 konto med et antal mail aliaser, det er produktet.

At man ikke nødvendigvis synes det er et ideelt produkt, det gør
ikke at produktet er fejlbehæftet.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Allan Olesen

Dato : 14-11-02 17:34

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

>Hvad mener du.

Kan du ikke lige gaa din opsaetning igennem og se, hvad du har
skrevet i feltet "en_der_ikke_rigtig_ved_hvad_han_snakker_om"?

Hvis du har skrevet "Knud", er din opsaetning forkert.
Hvis du har skrevet "N I E L S", skal du lede efter fejlen et
andet sted.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:25

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev

> [...]
>

> --
> Allan Olesen, Lunderskov.
> Danske musikere tjener penge ved ulovlig softwarekopiering.

Kryptisk.
N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:23

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev

> Hvad mener du.

Jeg mener at man bedre vil kunne finde anvendelse for de 5 emailadresser,
der tilbydes, hvis det var muligt kun at indhente dem man ønsker dertil hvor
man ønsker, uden besværlige og potentitielt fejlbehæftede
meddelesses-cowboy-triks.

> TDC tilbyder en POP3 konto med et antal mail aliaser, det er produktet.
>
> At man ikke nødvendigvis synes det er et ideelt produkt, det gør
> [...]

OK. Måske ikke fejlbehæftet, men så uanvendeligt eller problematisk da.
Jeg ved også godt at man bare kan skifte udbyder, flytte til Sverige eller
sælge sin computer og bruge akustisk post igen (whatever), men jeg synes
bare at det ville være rimeligt, behageligt, anvendeligt og lækkert, hvis
TDC kunne tilbøde seperat login til hver konto. Hvor svært kan det være?
N I E L S

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-11-02 15:37

On Fri, 15 Nov 2002 14:22:40 +0100, N I E L S wrote:

> [...]
> emailadresser, der tilbydes, hvis det var muligt kun at indhente dem
> man ønsker dertil hvor man ønsker, uden besværlige og potentitielt

Men det er dyrere for TDC Internet at have dem som seperate POP3 konti,
og derved ville produktet blive dyrere.

TDC Internet har derfor valgt denne løsning, som den der tilfredsstiller
de fleste kunder, og som den mest profitable.

> [...]
> (whatever), men jeg synes bare at det ville være rimeligt, behageligt,
> anvendeligt og lækkert, hvis TDC kunne tilbøde seperat login til hver

Det er dyrere for dem, og du kan købe det som et tillægs produkt.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 22:01

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev

> Men det er dyrere for TDC Internet at have dem som seperate POP3 konti,
> og derved ville produktet blive dyrere.

Cybercity tilbyder dette uden at være dyrere. Måske skulle TDCs
moderselskab, skrue lidt ned for kapital-støvsugeren, så deres kunder ku' få
et bedre produkt. (Guderne skal vide at man i forvejen betaler 'slanten' for
at være medlem af TDC-festen).

> TDC Internet har derfor valgt denne løsning, som den der tilfredsstiller
> de fleste kunder,

Det ville være mere checket hvis udbyderen tilpassede sig de mere
teknik-krævende kunder, frem for en eller andens mormor der får sin
'IT-lærer_på OK-hjemmet', til at checke mail, en gang om måneden.

> og som den mest profitable.

Jeg tror såmænd ikke at det kræver de store investeringer at tilbyde omtalte
funktion. Tværtimod må det være mere omkostningsfuldt for firmaet hvis jeg
opretter 4 ekstra konti, som jeg aldrig betaler for.

Enig. Mangelfuld formulering. Jeg burde have skrevet at jeg synes det burde
være en selvfølge at landets førende internerudbyder, skulle kunne håndtere
et sådan ønske uden problemer. Evt. mod en merudgift.

> Det er dyrere for dem, og du kan købe det som et tillægs produkt.

Dette har jeg ikke bemærket. Men det kan jo være det var det folk mente da
de sagde at jeg ikke ved hvad jeg taler om. (Hvis jeg vidste det, havde jeg
nok ikke brugt tid på denne tråd). Hvad hedder 'produktet'?

N I E L S

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-11-02 12:02

"N I E L S" <underlig@msn.com> skrev i en meddelelse
> Cybercity tilbyder dette uden at være dyrere.

Så kan du jo bare skifte

> Måske skulle TDCs
> moderselskab, skrue lidt ned for kapital-støvsugeren, så deres kunder
ku' få
> et bedre produkt.

TDC Internet er ikke en cash cow som det ser ud nu.

> Det ville være mere checket hvis udbyderen tilpassede sig de mere
> teknik-krævende kunder

De fleste tekniske kunder ønsker alligevel eget domæne og mailhotel.

> Jeg tror såmænd ikke at det kræver de store investeringer at tilbyde
omtalte
> funktion.

Hvilket erfaringsgrundlag kommer ovenstående tro fra?

Bestil et mailhotel på www.tdcinternet.dk
Det foregår uden problemer.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-11-02 13:29

On Fri, 15 Nov 2002 22:01:03 +0100, N I E L S wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> skrev

> Cybercity tilbyder dette uden at være dyrere.

Det står dig frit for at vælge deres produkt, såfremt du mener at det
bedre passer til dine behov.

Men det ændrer ikke på det faktum at TDC Internet betaler en licens pr.
mailbox oprettet på deres mailsystem, og det derfor er en omkostning at
tilbyde mere end en POP3 konto.

> Det ville være mere checket hvis udbyderen tilpassede sig de mere
> teknik-krævende kunder, frem for en eller andens mormor der får sin
> 'IT-lærer_på OK-hjemmet', til at checke mail, en gang om måneden.

Har du hørt om en business case ? Man gør det man kan få den bedste
fortjeneste på.

> Jeg tror såmænd ikke at det kræver de store investeringer at tilbyde
> omtalte funktion.

Så ved du ikke hvad du taler om.

> Tværtimod må det være mere omkostningsfuldt for firmaet hvis jeg
> opretter 4 ekstra konti, som jeg aldrig betaler for.

Naturligvis vil det koste penge, men det er der ikke mange der gør.

> Enig. Mangelfuld formulering. Jeg burde have skrevet at jeg synes det
> burde være en selvfølge at landets førende internerudbyder, skulle
> kunne håndtere et sådan ønske uden problemer. Evt. mod en merudgift.

Se nedenfor

> [...]
> mente da de sagde at jeg ikke ved hvad jeg taler om. (Hvis jeg
> vidste det, havde jeg nok ikke brugt tid på denne tråd). Hvad hedder

mailhotel

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-02 14:14

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> Men det ændrer ikke på det faktum at TDC Internet betaler en
> licens pr. mailbox oprettet på deres mailsystem, og det derfor er
> en omkostning at tilbyde mere end en POP3 konto.

Det er noget, jeg ofte har funderet over. Fx har Tiscali vist siden
starten (dvs. Image) eller i hvert fald kort efter leveret 10 POP3'er,
CC har vist leveret 5 (det kan være 3, men jeg tror, det er 5).

Utvivlsomt fordi de kører deres egne mailservere, mens TDC ikke gør. Er
der nogen, der ved, hvorfor TDC ikke gør dette?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-11-02 14:30

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> Utvivlsomt fordi de kører deres egne mailservere, mens TDC ikke gør.
Er
> der nogen, der ved, hvorfor TDC ikke gør dette?

TDC kører sine egne mailservere, men den software der bruges (der er
ikke mange systemer der skalerer i ønsket grad, går jeg ud fra) koster
et beløb pr. konto

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-02 15:17

Hej Martin Højriis Kristensen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> TDC kører sine egne mailservere, men den software der bruges (der
> er ikke mange systemer der skalerer i ønsket grad, går jeg ud fra)
> koster et beløb pr. konto

Noget i den stil anede mig. Jeg troede blot ikke, det var *så* krævende
mht. software, at det var nødvendigt at bruge noget "licensbundet-
betalt-pr.-POP3".

Tak for infoen (også til Thomas).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 16-11-02 16:31

On Sat, 16 Nov 2002 15:17:00 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Noget i den stil anede mig. Jeg troede blot ikke, det var *så* krævende
>mht. software, at det var nødvendigt at bruge noget "licensbundet-
>betalt-pr.-POP3".

Nu nærmer vi os en "religiøs" diskussion iblandet både teknik,
politik, serviceaftaler, garantier, kontrakter og deslige. En
multidimensionel diskussion som der ikke lige findes en sort/hvid
sandhed til.

Mange tid blev i sin tid givetvis afvejet op imod hinanden.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-11-02 21:29

Hej Thomas Jensen - pil.dk, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
> politik, serviceaftaler, garantier, kontrakter og deslige. En
> multidimensionel diskussion som der ikke lige findes en sort/hvid

Åh nej, men det var skam heller ikke ment derhen. Jeg har blot ofte
undret mig over det med, at mailadresser koster TDC penge i en
størrelseorden, der har andet end akademisk betydning, mens andre
formelig ødsler med dem [1].
Nu fik jeg så lejlighed til at spørge, mens jeg huskede det.

[1] Fx kan jeg frit oprette max 10 stk. på min gamle 1049-
minutopkobling. Derudover 10 stk. på min ADSL-opkobling. Og for at
sætte prik over, kan jeg oprette 10 på den Plus-konto, der automatisk
følger med mit webhotel (hvor jeg kan oprette 500, hvilket så er en
anden sag

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 16-11-02 14:45

On Sat, 16 Nov 2002 14:13:52 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Utvivlsomt fordi de kører deres egne mailservere, mens TDC ikke gør. Er
>der nogen, der ved, hvorfor TDC ikke gør dette?

TDC kører og driver såmænd deres egne mailservere. Den valgte platform
er blot bundlet m. en licenspolitik som er anderledes end så meget
andet.

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:13

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev
> For mig ser det ud som en der ikke rigtig ved hvad han snakker om.
>
> --
> Søren Blom
> soren@blom.dk

Hellere snakke om noget man ikke ved noget om, end at snakke for at nedgøre
andre. Tak for hjælpen.
N I E L S

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:11

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Øhh - det er da ikke et problem, fejl eller lign., det er blot
> det TDC har valgt at tilbyde.
>
> Kun en postkasse pr. konto.

Bare ærgerligt hvis man er (var) afhængig af TDC.

> --
> Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
> skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.

PS. Mange er lidt for glade for deres killfilter... Føler man sig vigtig,
når man kan true med det?

N I E L S

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 14-11-02 08:32

On Thu, 14 Nov 2002 03:14:34 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.dk>
wrote:

>... over at TDC stadig ikke har løst problemet med email-aliaser, således at
>man ikke nødvendigvis skal hente alle mails tilknyttet samme konto, når man
>ønsker at kun at checke en af dem? Her?

huh?

>Hav en god dag!

læs en bog :)

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:29

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev

> [...]
> vh
> Thomas Jensen, pil.dk
> shell-adgang?, CVS?, cronjobs?, whatever? ->

Ok. Vælger nok en anden end din.
Kunne selv skrive en bog om at OE6's meddelesesregler ikke kan løse mit
problem.
N I E L S

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 14-11-02 10:00

wrote:

> [...]
>man ikke nødvendigvis skal hente alle mails tilknyttet samme konto, når man

Har du et modem? Muligvis er et Tele Danmark telefonabonnement også
nødvendigt.

Metoden er da, at hver bruger opretter et gratis basisabonnement.
Prisen for den ekstra postkasse er et par kroner om året, der betales
ved at I en gang hver tredje måned kobler op med brugernavn for
basisabonnementerne. Man skal selv huske det.

Og ja, man kan godt blive lidt træt. Det kan være at det er en bevidst
strategi ikke at lave produkterne bedre end det er nødvendigt for at
klare sig. Så har man lidt reserver, hvis der skulle opstå
konkurrence.
--
Svend Olaf

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:32

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> strategi ikke at lave produkterne bedre end det er nødvendigt for at
> klare sig. Så har man lidt reserver, hvis der skulle opstå

TAK!!! Endelig ørenlyd. Har faktisk overvejet at oprette friabonnementer,
det virker bare unaturligt og burde kunne klares mere smidigt. Tak for et
brugbart svar.
N I E L S

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 15-11-02 11:59

"N I E L S" <underlig@msn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> man ikke nødvendigvis skal hente alle mails tilknyttet samme konto, når

Læs lidt om meddelelsesregler, så finder du måske en løsning på "problemet"

VH
Peter

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 14:34

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> skrev

> Læs lidt om meddelelsesregler, så finder du måske en løsning på
"problemet"

> VH
> Peter

Jeg ved sindsygt meget om meddelelsesregler, og jeg et træt af at bruge dem,
bare fordi TDC's produkt er amatøragtigt.
N I E L S

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 15-11-02 14:48

On Fri, 15 Nov 2002 14:33:50 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote:

>Jeg ved sindsygt meget om meddelelsesregler, og jeg et træt af at bruge dem,
>bare fordi TDC's produkt er amatøragtigt.

hvorfor er TDC's produkt amatøragtigt?

TDC tilbyder mange produkter... du har så uheldgvis valgt et som ikke
matcher dine behov. De har helt sikkert også et produkt som matcher
bedre.

Fra : N I E L S

Dato : 15-11-02 22:06

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev

> matcher dine behov. De har helt sikkert også et produkt som matcher
> bedre.

Begynder at se tegningen. Hved hedder dette 'produkt'?

TDC's supportgruppe har ikke kunne hjælpe mig. Ejheller kundeservice (eller
salg ellerhvaddenuhedder). De fortæller mig bare at tingene er som de er.
Ikke at jeg kan købe andre produkter. Ikke overvældende professionelt synes
jeg.

N I E L S

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 15-11-02 23:15

On Fri, 15 Nov 2002 22:06:26 +0100, "N I E L S" <underlig@msn.com>
wrote:

>"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev

>Begynder at se tegningen. Hved hedder dette 'produkt'?

mailhotel?

Fra : Jesper Monsted

Dato : 16-11-02 14:11

Thomas Jensen - pil.dk <tj@dev.null> wrote in

> hvorfor er TDC's produkt amatøragtigt?
>
> TDC tilbyder mange produkter... du har så uheldgvis valgt et som ikke
> matcher dine behov. De har helt sikkert også et produkt som matcher
> bedre.

Jada - Mailhotel...

--
/Jesper, der blah blah uofficielt blah