Billede af RUMSTERSTANG
Fra : Tonni H. Nørgaard

Dato : 14-11-02 00:33

Er der et venligt menneske der ligger inde med et billede af en
rumsterstang, da vi er ved at lave en.
Hilast Tonni

Fra : Chris

Dato : 14-11-02 01:29

On Thu, 14 Nov 2002 00:33:04 +0100, "Tonni H. Nørgaard"
<thn@home2.gvdnet.dk> wrote:

>Er der et venligt menneske der ligger inde med et billede af en
>rumsterstang, da vi er ved at lave en.

Æh, hvad er en rumsterstang?

Chris

Fra : Gorm Johnsen

Dato : 14-11-02 02:05

"Tonni H. Nørgaard" <thn@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et venligt menneske der ligger inde med et billede af en
> rumsterstang, da vi er ved at lave en.
> Hilast Tonni

Hej Tonni,
Ikke for noget, men hvordan kan i være i gang med at lave én, hvis i ikke
engang ved hvordan den ser ud
Men her er i hvert tilfælde et billede af en rumsterstang med tilhørende
"musiker".
http://www.kabeclub.dk/billeder/st_goarsh_1.html

Og jeg tror at fantasien sætter den eneste grænse når man skal fremstille en
rumsterstang.
Held og lykke med byggeriet - og send et bånd, ok?

M.v.h.
Gorm Johnsern

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 14-11-02 20:57

> Men her er i hvert tilfælde et billede af en rumsterstang med tilhørende
> "musiker".
> http://www.kabeclub.dk/billeder/st_goarsh_1.html

Kære gud, lad mig aldrig ende sådan

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Lars Frandsen

Dato : 23-11-02 16:18

"Martin Sjøstrand" <martinsjoestrand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kære gud, lad mig aldrig ende sådan

....men hvis du alligevel gør, ville jeg da gerne se et billede i dk.binaer

--
Mvh. Lars Frandsen, Bramming
http://home.tiscali.dk/larsfr/

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 19-11-02 20:54

In message <NiBA9.3977$HU.449213@news010.worldonline.dk>
date 14 Nov, wrote a daemon named Tonni H. Nørgaard:

>Er der et venligt menneske der ligger inde med et billede af en
>rumsterstang, da vi er ved at lave en.
>Hilast Tonni

Der er et af et meget smukt eksemplar her:

http://www.fact.usu.edu/ece3260/Activities/musicwebact/barq.html

Dette er det oprindelige instrument som Hector Berlioz foreskriver i
sidste sats sin Symphonie Funebre et Triomphale og som nåede Europa sammen
med bækkener, triangel og stortromme da tyrkerne belejrede Wien i sin tid.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed