Arkivere tv-klip?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 13-11-02 22:47

Jeg er i en situation, at jeg har brug for at downloade et klip fra TV2
nyhederne. Jeg véd godt, at det er i strid med ophavsretsloven, men jeg
har brug for at vise det frem til en præsentation - i et lokale, hvor
jeg ikke har netadgang og derfor ikke kan vise det on-line (hvilket vist
er lovligt nok)

Det skal kun bruges denne ene gang og skal ikke lagres på min harddisk
'for ever'

Jeg kan ikke se nogen muligheder i RealPlayer, som jeg bruger til at se
det.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-11-02 11:49

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> 'for ever'
>
> Jeg kan ikke se nogen muligheder i RealPlayer, som jeg bruger til at se

Real bruger både almindelig http protokol og streaming og med
førstnævnte kan man ofte finde den rigtige url og hente inholdet.

Hvad er detg for et klip?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-11-02 16:22

> Real bruger både almindelig http protokol og streaming og med
> førstnævnte kan man ofte finde den rigtige url og hente inholdet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kender Real så godt, at jeg forstår det
ovenstående, men jeg prøver lige at kigge ...

> Hvad er detg for et klip?

TV2 nyhederne, mandag 11. november kl. 19 (?) - indslaget om
braislianske hackere på danske computere.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-11-02 18:13

> TV2 nyhederne, mandag 11. november kl. 19 (?) - indslaget om
> braislianske hackere på danske computere.

Det er et clip der bliver streamet, hvilket vil sige at der skal skrives
speciel software for at lagre clippet. RealOne Player har ikke denne
mulighed, måske købe udgaven?.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 14-11-02 22:42

> Det er et clip der bliver streamet, hvilket vil sige at der skal skrives
> speciel software for at lagre clippet. RealOne Player har ikke denne
> mulighed, måske købe udgaven?.

Tak for svaret. Men at købe RealOne til denne ene præsentation er vist i
overkanten.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-11-02 23:09

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg kan ikke se nogen muligheder i RealPlayer, som jeg bruger til at se
> det.

Man kan bruge programmet snapz pro. Findes både i en 9.x og 10 version.
Med det kan man optage skærmbilledet mens realplayer afspiller
indslaget.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 17-11-02 01:56

Nicolai Brandt <nicolai@robra.dk> wrote:

> Man kan bruge programmet snapz pro. Findes både i en 9.x og 10 version.
> Med det kan man optage skærmbilledet mens realplayer afspiller
> indslaget.

Men vel kun som enkelte skærmbilleder? Det skulle helst være indslaget
som film.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 17-11-02 04:48

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Men vel kun som enkelte skærmbilleder? Det skulle helst være indslaget
> som film.

Det kan skam også lagre films Det kræver dog en del af hd'en og
processoren... Jo' hurtigere jo' bedre.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk