Banshee
Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 01-03-01 18:48

Jeg har en Aptiva L46 med et Banshee 3D grafikkort (16 MB 128 bit
Voodoo2). Nu har jeg installeret Windows ME på maskinen - og nu kan jeg
kun få min skærm til at vise 16 farver og 640x480 pixel. Kan nogen
fortælle en computer-spasser, hvad der kan være i vejen? Er der noget
jeg mangler, der kan hjælpe på dette etc?

Mvh
Henrik

Fra : Butch

Dato : 01-03-01 21:49

"Henrik Hesselholdt" <henrik@hesselholdt.dk> wrote in message
> [...]
> fortælle en computer-spasser, hvad der kan være i vejen? Er der noget
> jeg mangler, der kan hjælpe på dette etc?

Hej
Har du installeret Win ME drivers til kortet?
Du kan sikkert ikke bruge de drivers som du har til win98.
Det lydder som om at kortet er installeret som vga standart. Gå ind i
hardware instillingerne og opdater driverne til de rigtige.
Du kan finde drivers her
http://bansheedrivers.homestead.com/
Hilsen
Butch

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 01-03-01 22:02

Tak for det til dig - og andre der skrev direkte til mig. Ja, det var jo lige
det, der var galt.
Nu har jeg bare problemer med lyden - nogen gange virker det, andre gange er
lyden væk. Og det er IKKE en løs forbindelse. Jeg kan ikke gennemskue det.

Mvh
Henrik

Butch skriver:

Fra : Butch

Dato : 01-03-01 22:07

> [...]
er
> lyden væk. Og det er IKKE en løs forbindelse. Jeg kan ikke gennemskue det.

Hvilket lydkort er det?
Virker det i win98 eller i en anden maskine?.
Hilsen
Butch

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 01-03-01 22:35

Butch skriver:

> Hvilket lydkort er det?
> Virker det i win98 eller i en anden maskine?.
> Hilsen
> Butch

Ih, du stiller så mange spørgsmål )

Der er ikke tilføjet noget lydkort, siden jeg købte den - det er så'n en Aptiva
multimedie-én. Inde i "Egenskaber for multimedier" er nævnt "Crystal PnP Audio
System CODEC" under lydenheder. Er det lydkortet? Ellers kunne du måske
fortælle, hvor jeg finder den oplysning?

Jeg er gået direkte fra Win95 - og dér virkede det upåklageligt. Ligesom skærmen

På forhånd tak for hjælpen.
Henrik

Fra : Butch

Dato : 02-03-01 14:19

> Jeg er gået direkte fra Win95 - og dér virkede det upåklageligt. Ligesom
skærmen

Det vil sige at du bare har kørt winMe oven i din gamle win95 installation?
Prøv at find nogle winMe drivers til lydenheden og opdater dem. Det lydder
sandsynligt at du har et onboard lydkort hvis det er en Aptiva maskine det
drejer sig om. Måske kan du finde ud af noget på ibm's hp.
Dit banshee kort har sikkert tager IRQ 11 det plejer Banshee kortet at gøre,
så det kan også være en IRQ konflikt der giver problemer.
Du kan eventuelt manuelt tildele en IRQ til lydenheden, det gør du i biosen.
Sørg også for at PnP os installed er enablet, ligeledes i biosen
Men det kan være det letteste er hvis du laver en ny ren instalation af Win
ME det er tit den letteste løsning under gen installationen retter windoze
selv alt ting ind så det passer
Hilsen
Butch

Fra : Henrik Hesselholdt

Dato : 03-03-01 02:17

Du taler i tunger for en computer-spasser ))
Men i mellemtiden har problemet tilsyneladende rettet sig, da lyden nu er der
fint. Hvis den forsvinder igen, vender jeg tilbage og be'r om en oversættelse
))

Tak for din indsats.

Henrik

Butch skriver: