Andet multimedie
bentjuul 3670
Scan-problemer
Fra : Anette Rasmussen

Dato : 01-03-01 18:53

Jeg har en HP scanner og er utilfreds med mine scanninger. Alt for ofte
kommer der striber på tværs af billederne og billedet virker grovkornet og
klattet.

Scanner ved 300 dpi.

Hvad kan jeg fifle med at indstillinger for at rette op på det?

De bedste hilsner
Anette Linnea

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 01-03-01 19:53

Hej Anette

Min HP4100C har et punkt under Settings hvor jeg kan sætte opløsningen.
Sjovt nok kan jeg først sætte den efter scanningen, men det funker!

Måske har du noget lignende?

Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Anette Rasmussen <alr@tdk.dk> skrev i en

Fra : Bro

Dato : 02-03-01 01:15

Hej Anette...
Når du oplever at der kommer stiber på tværs, eller tern, er
det muligvis på grund af et fænomen der hedder moree (øh, måske
er det ikke helt rigtigt stavet)....det fremkommer når man scanner
trykte billeder, altså billeder med raster.
- men du kan ofte undgå det ved at lægge dit billede
skråt i scanneren...prøv dig frem.
Du kan altid rotere det bagefter.

Venlig hilsen Helle.

Anette Rasmussen <alr@tdk.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:97m29q$lqd$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-03-01 09:22

Anette Rasmussen skrev...
> [...]
> klattet.
>
> Scanner ved 300 dpi.
>
> Hvad kan jeg fifle med at indstillinger for at rette op på det?

Striber på tværs kan skyldes (udover det Helle nævner) at scannerens
slæde hakker når den kører under scanningen.
Prøv evt næste gang du skiller den ad, for at rense glaspladen, at
rense guider / stænger / skinner og kontrollér at alting glider fint
og uden hakker inden du samler den igen.
En anden ting: Det bord scanneren står på skal stå FAST.
Vakkelvorne borde kan også gi' dårlige scanninger.
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Anette Rasmussen

Dato : 02-03-01 21:04

> [...]
> En anden ting: Det bord scanneren står på skal stå FAST.
> Vakkelvorne borde kan også gi' dårlige scanninger.

Tak for de forskellige forslag.

Det kan nogle gange være en anelse svært at beskrive, hvordan billedet ser
ud. Ville gerne prøve at vise jer et eksempel - er der en bestemt
binaries-gruppe, der vil være oplagt at sende det ud i?

Mange hilsner
Anette Linnea

Fra : Madsen

Dato : 02-03-01 21:22

"Anette Rasmussen" <alr@tdk.dk> skrev:

< ...er der en bestemt binaries-gruppe, der vil være oplagt at
> sende det ud i?

news:dk.binaer er vist ganske udmærket til det formål :)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)