Er Tiscali gået helt kold?
Fra : Mikael Ejberg Peders~

Dato : 13-11-02 18:55

Hejsa.

Her til aften ser jeg, at jeg ikke kan hente mail fra min
Tiscali-mailbox.
En hurtig test afslører dog, at jeg slet ikke kan få fat i noget som
helst, der har med Tiscali at gøre. Ingen mail, ingen Tiscali-webside,
ikke mit eget webhotel. Intet.

Nu kører jeg til daglig over kabelnettet.dk, så jeg mistænkte straks
deres DNS-servere, men.....
Jeg prøvede så at koble direkte op via min 1049 forbindelse. Jeg
kommer på og password bliver valideret, men så kommer jeg heller ikke
videre. Alt er bare dødt.

ER det bare mig og/eller min PC der skaber sig, eller har i andre også
problemer med Tiscali lige nu?

M.v.h. Mikael

--
Mikael Ejberg Pedersen

Fra : JBH

Dato : 13-11-02 19:08

Kan heller ikke tømme min postkasse hos 12move (Tiscali)
mvh
JBH

Mikael Ejberg Pedersen <mikael@ejberg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r545tugvnkf6ao1f0f8ffgj9rnbdg5bgnr@news.kabelnettet.dk...

Fra : SenZ

Dato : 13-11-02 19:12

Det er ikke dig eller din PC den er galt med.

Jeg har kendskab til 2 personer der har Tiscali som ISP, der ikke kan komme
online. Det der er lidt mystisk er at den ene kan bruge MSMessenger, men
intet andet.

Jeg har også prøvet at komme i kontakt med tiscali's hjemmesiden uden held.

SenZ

Fra : Erik Nielsen

Dato : 13-11-02 19:06

On Wed, 13 Nov 2002 18:55:22 +0100,
Mikael Ejberg Pedersen <mikael@ejberg.dk> wrote:

> ER det bare mig og/eller min PC der skaber sig, eller har i andre også
> problemer med Tiscali lige nu?

Jeg kan heller ikke kalde op til Tiscali.

Og når jeg tester tracert, når jeg kun til DIX'en.

--
Erik Nielsen
Rønne

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 13-11-02 19:19

> [...]

> En hurtig test afslører dog, at jeg slet ikke kan få fat i noget som
> helst, der har med Tiscali at gøre. Ingen mail, ingen Tiscali-webside,

Og med dialup kunne jeg pinge boksen jeg ringede op til, intet andet.
Boksen står sikkert et sted på Kastrup telefoncentral.

Og da jeg ringede op med CyberCity kunne jeg heller ikke komme videre end
dix'en, det samme gælder fra DIKU. Og de har åbenbart placeret deres
DNS-servere, så de begge nu er utilgængelige. Jeg fik ikke engang lov til
at sende en mail via CyberCity med min image.dk-adresse, for image.dk
fandtes ikke.

Så det lader til, at alt i Tiscalis serverrum og forbindelser til
internet er komplet dødt.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 14-11-02 00:02

<http://support.tiscali.dk/driftstatus/index.php>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 14-11-02 00:36

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> <http://support.tiscali.dk/driftstatus/index.php>

Nu glæder jeg mig bare til, at de fikser det så jeg igen kan ringe op med
1049. Normalt ville jeg beklage mig på de interne nyhedsgrupper, det
plejer at virke meget fint, men dem kan jeg desværre ikke få adgang til,
og jeg har heller ikke lyst til at have noget med deres
support-ventetider at gøre. Så det er sikkert fornuftigt at blive hos
CyberCity til Tiscali får det fikset af sig selv.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 14-11-02 00:36

On Thu, 14 Nov 2002 00:35:30 +0100, Niels Teglsbo <niels@fabel.dk>
wrote:

>Nu glæder jeg mig bare til, at de fikser det så jeg igen kan ringe op med
>1049.

Jeg har ingen problemer, og har ikke set andre vedblive at melde
problemer.

Mon ikke du skulle genstarte din maskine.

--
Morten!

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 14-11-02 19:11

Morten Kjær Nielsen <nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

> Jeg har ingen problemer, og har ikke set andre vedblive at melde
> problemer.
> Mon ikke du skulle genstarte din maskine.

Tro mig, det har jeg prøvet. I morges (hvor mine maskiner havde været
slukket i nat) virkede det heller ikke.

Men her til aften virker det igen (hurra).