bestikkels
Fra : The Twinkie

Dato : 13-11-02 17:34

Er der nogen der kan bekræft, eller afkræft at virksomheder kan, eller har
kunne, trække bestikkelse fra i skat?

--
/The Twinkie

.....calvo turpius est nihil compto

Fra : Padre

Dato : 13-11-02 17:51

> Er der nogen der kan bekræft, eller afkræft at virksomheder kan, eller har
> kunne, trække bestikkelse fra i skat?

Ikke bestikkelser generelt.

Reglerne om skattefradrag for udgifter, der afholdes med henblik på et
erhverve en erhvervsmæssig fortjeneste fortolkes sådan, at hvis
- en virksomhed betaler en bestikkelse
- i et land, hvor det er sædvane, og
- bestikkelsen var en forudsætning for at tjene penge (fx. få en kontrakt)

så kan virksomheden få fradrag for bestikkelsen.

I praksis udelukker det fx. bestikkelse betalt i Danmark.

Padre

Fra : The Twinkie

Dato : 13-11-02 18:11

> [...]
>
> så kan virksomheden få fradrag for bestikkelsen.
>
> I praksis udelukker det fx. bestikkelse betalt i Danmark.

Først tak for svaret! Er der evt en § el ligende jeg kan støtte mig til?
På forhånd tak
/The Twinkie

Fra : Ukendt

Dato : 13-11-02 18:52

> Først tak for svaret! Er der evt en § el ligende jeg kan støtte mig til?
> På forhånd tak
> /The Twinkie

Du kan henvise til LL §8D og cirkulære om ændring af ligningsloven, det er
skattemin. cirk. nr. 82 af 27. maj 1998. Der står det, som Padre skrev.

Med venlig hilsen
Lisbeth L.

Fra : The Twinkie

Dato : 13-11-02 20:59

"L. Hansen" <ll_akoSNABELAstofanet.dk> wrote in message

> [...]
> skattemin. cirk. nr. 82 af 27. maj 1998. Der står det, som Padre skrev.

Tak