Borland C++ Builder og Com
Fra : Anders Lund

Dato : 13-11-02 16:57

Er det let at lave com compunenter i bordland c++ builder? Jeg har ikke så
meget erfaring med c++ eller borland c++ builder, så det skal være ret let.

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Mogens Hansen

Dato : 13-11-02 21:44

"Anders Lund" <Anders@zaimGED.dk> wrote in message

> Er det let at lave com compunenter i bordland c++ builder? Jeg har ikke så
> meget erfaring med c++ eller borland c++ builder, så det skal være ret
let.

Det er ikke til at vide, hvad du syntes - men ja, jeg opfatter det som nemt.
I længden slipper man formodentlig ikke for at vide detaljeret hvad COM og
C++ er.
Download en trial-version (www.borland.com), så kan du selv få et indtryk af
det.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Anders Lund

Dato : 15-11-02 14:29

> [...]
nemt.
> I længden slipper man formodentlig ikke for at vide detaljeret hvad COM og

Jeg har downloadet det og har også prøvet at opratte et com kompunent, men
jeg syntes ikke rigtigt jeg kan komme i gang. Kan du ikke give et eksempel,
eller evt et link til en side der omhandler com kompunenter i c++. Det vil
betyde meget for mig.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-11-02 17:39

> Kan du ikke give et eksempel,
> eller evt et link til en side der omhandler com kompunenter i c++.

Kig i hjælpesystemet:
Help | C++Builder Help
vælg fane-bladet "Content", så vil du se et afsnit der hedder "Developing
COM-bases Applications".

Du kan også prøve at kaste dig direkte ud i det:
File | New | Other ...
vælg fane-bladet "ActiveX" og så "ActiveX Library".

Så kan du tilføje din COM-komponent:
File | New | Other...
vælg fane-bladet "ActiveX" og så "COM Object" - og så er det ellers bare med
at navngive interfacet og tilføje metoder.

I længden hjælper det et kende til COM.
Et par gode om COM bøger, som jeg har haft glæde af, er:

Essential COM
Don Box
ISBN 0-201-63446-5

Effective COM: 50 Ways to Improve Your COM and MTS-based Applications
Don Box, Keith Brown, Tim Ewald, Chris Sells
ISBN 0-201-37968-6

Husk iøvrigt at Microsoft (forståeligt) nedtoner COM til fordel for .NET.

Håber det hjælper.

Venlig hilsen

Mogens Hansen