Prisen på Spiderman
Fra : Michael Westi

Dato : 12-11-02 23:30

Kan nogen fortælle mig hvorfor den almindelige udgave(ikke 2-disk udgaven)
af Spiderman skal koste 20-30,- mere end en "normalpris" på en dvd?

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Brian Nielsen

Dato : 12-11-02 23:55

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan nogen fortælle mig hvorfor den almindelige udgave(ikke 2-disk udgaven)
> af Spiderman skal koste 20-30,- mere end en "normalpris" på en dvd?

Fordi folk er villige til at betale det. Det er jo en forventet storsællert.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-02 23:59

>Kan nogen fortælle mig hvorfor den almindelige udgave(ikke 2-disk udgaven)
>af Spiderman skal koste 20-30,- mere end en "normalpris" på en dvd?

Såre simpelt faktisk. Spiderman er "hot" - og så længe folk er villige
til at betale den ekstra pris, så... og så er der selvfølgelig også
det aspekt, at folk muligvis siger: "hvis den er så dyr, så vil jeg
hellere betale lidt ekstra, og så få 2-disc udgaven" = endnu mere
fortjenste. Derfor.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 12-11-02 23:44

> Kan nogen fortælle mig hvorfor den almindelige udgave(ikke 2-disk udgaven)
> af Spiderman skal koste 20-30,- mere end en "normalpris" på en dvd?

Det er også mig en gåde, men det må være de kære kapitalistiske kræfter bag
udgivelsen som mener, at det er muligt lige at pumpe de ekstra kroner ud af
folk når de ved, at der her er tale om en film, der helt sikkert vil sælge
en del. Du kan dog, ved at købe den ved DVDPusheren, nøjes med at skulle af
med 8 kroner mere end normalt, da jeg mener, at den der koster 207,-

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 14-11-02 10:42

"Mads Holmsgaard Eriksen" <mhe@smartazz.dk> escribió

> Du kan dog, ved at købe den ved DVDPusheren, nøjes med at skulle af
> med 8 kroner mere end normalt, da jeg mener, at den der koster
207,-

Er 199 Dkr standarprisen paa DVD film i DK? Det var sgu ikke saa
lidt! Hernede i madrid ligger standarprisen paa ca 21 Euros ~= 156
Dkr, men hos min lokale DVD-pusher faas alt til 18 Euros ~=133 Dkr.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-11-02 13:28

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

> [...]
> lidt! Hernede i madrid ligger standarprisen paa ca 21 Euros ~= 156
> Dkr, men hos min lokale DVD-pusher faas alt til 18 Euros ~=133 Dkr.

Det er også derfor Euro'en er noget lort 8-D

På dvd.se har de også rigtigt mange gode tilbud.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-11-02 13:28

Mads Holmsgaard Eriksen <mhe@smartazz.dk> wrote:

> [...]
> folk når de ved, at der her er tale om en film, der helt sikkert vil sælge

Hvis nu du var direktør i det firma, som udgiver Spiderman i DK og du
vidste at folk gerne betaler 20-30,- mere for filmen, ville du så ikke
hæve prisen ?

Jeg synes personligt den burde koster en hund - det ville sælge flere og
fjerne en del af det illegale marked der er forbundet med de alt for
høje priser.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Soyo

Dato : 17-11-02 15:42

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote in

> [...]
>
> Jeg synes personligt den burde koster en hund - det ville sælge flere
> og fjerne en del af det illegale marked der er forbundet med de alt

Hvis jeg sad og bestemte de danske DVD priser, ville alle film koste en
50'er...;)

/Oliver