Agent: problem med forbindelsen
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 12-11-02 22:47

Hver gang jeg vil i kontakt til newsserveren (hvad enten det er for at
hente eller sende indlæg), så får jeg første gang denne fejlbesked:

Connection closed unexpectedly by server.

2. gang er der (stort set) altid hul igennem, og så går det derudaf.
Det virker som om, at forbindelsen til serveren lige skal 'startes
op', der skal lige prikkes til den først, og så lukker den mig først
ind ved 2. forsøg.

Nogle løsningsforslag?

--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-02 23:29

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev :

>Hver gang jeg vil i kontakt til newsserveren (hvad enten det er for at
>hente eller sende indlæg), så får jeg første gang denne fejlbesked:
>
>Connection closed unexpectedly by server.

Efter min bedste overbevisning er det newsserveren, der er skyld
i det.

Undtagen jeg rigtig har noget at have det i, ikke andet end jeg
jævnligt oplever det samme, men ikke konstant.

Fra : Henning

Dato : 12-11-02 23:48

On Tue, 12 Nov 2002 22:47:00 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Hver gang jeg vil i kontakt til newsserveren (hvad enten det er for at
>hente eller sende indlæg), så får jeg første gang denne fejlbesked:
>
>Connection closed unexpectedly by server.

Efter jeg ændrede (tror jeg nok) flg. er jeg sluppet af med fejlen:
Options - User and system profiles - Online - hak i Unload Winsock,
hak i Send keep alive.. 5 sec.. - hak i Continue processing...

Prøv det

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : sune vuorela

Dato : 13-11-02 09:40

On Tue, 12 Nov 2002 23:47:45 +0100, Henning <newsmail@mailme.dk>
wrote:

> [...]
>Options - User and system profiles - Online - hak i Unload Winsock,
>hak i Send keep alive.. 5 sec.. - hak i Continue processing...

Man kan også gøre det omvendt og bede agent om at lukke for
forbindelsen efter 3 minutter. Så har den selv lukket for forbindelsen
og åbner derfor en ny når man beder om det.

Nyhedsserveren lukker for forbindelsen ca 5 minutter efter at den
sidst har været brugt - og det ligger agent ikke mærke til før man
skal bruge forbindelsen næste gang.

Så enten kan man gøre som Henning skriver og holde en forbindelse åben
uden grund eller man kan bede agent om at lukke for forbindelsen lidt
før serveren gør det.
Jeg gør det sidste - lægger ikke mærke til at det gøres på den måde.
Hvis alle holdt en forbindelse i live konstant,¨ville man mon så få et
overbelastningsproblem med serveren?

--
Sune

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 13-11-02 11:30

On Wed, 13 Nov 2002 09:39:41 +0100, sune vuorela <nospam@vuorela.dk>
wrote:

>Man kan også gøre det omvendt og bede agent om at lukke for
>forbindelsen efter 3 minutter. Så har den selv lukket for forbindelsen
>og åbner derfor en ny når man beder om det.

Hvor gør man man lige det?

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 13-11-02 13:24

Jesper L Hansen wrote:

> Hvor gør man man lige det?

Options -> User and.. -> Online -> Kryds i
Go offline... sæt til 300 sec istedet for de 3000.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jesper L Hansen

Dato : 14-11-02 00:41

On Wed, 13 Nov 2002 13:24:25 +0100, "Erik G. Christensen"
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Options -> User and.. -> Online -> Kryds i
>Go offline... sæt til 300 sec istedet for de 3000.

Ok - er gjort

Med venlig hilsen
Jesper L Hansen