VPN tunnel til win2000 server og terminal ~
Fra : Tommy Bernholm

Dato : 12-11-02 20:38

Hej

Jeg har en VPN opkobling til mit firma og kører på VPN forbindelsen en
terminal server client. Det hele køre under Windows 2000 og via MS indbygget
VPN klient.

Er der nogen der ved om jeg via min Mac med Os 10.2.2. kan lave en VPN
tunnel til mit firma uden at der skal installeres nyt software på serveren,
altså om VPN klienten i OS 10.2.2 er kompatibel med VPN i WiN 2000?

Jeg antager, at jeg istedet for terminal server klienten til windows 2000
kan benytte MS egen remote desktop til OS X.

MVH

Tommy

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-11-02 21:29

in article B9F71725.4B1E%bernholm@adslhome.dk, Tommy Bernholm at
bernholm@adslhome.dk wrote on 12/11/02 20:37:

> [...]
>
> Jeg antager, at jeg istedet for terminal server klienten til windows 2000
> kan benytte MS egen remote desktop til OS X.

Jeg er ret sikker på at den indbyggede VPN softwarei Wondows 2000 benyyer
PPTP. Den gør Apple's software i 10.2.2 også, så jeg tror det vil virke uden
problemer. Har du prøvet?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Tommy Bernholm

Dato : 12-11-02 22:36

On 12/11/02 21:29, in article B9F7231C.2A427%spam@kiil.net, "Peter Kiil"
<spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> PPTP. Den gør Apple's software i 10.2.2 også, så jeg tror det vil virke uden

Nej, endnu ikke, da jeg afventer aftale med it afdelingen.

MVH

tommy

Fra : Lone Koefoed

Dato : 12-11-02 22:49

wrote:

> Jeg er ret sikker på at den indbyggede VPN softwarei Wondows 2000 benyyer
> PPTP. Den gør Apple's software i 10.2.2 også

hov, jeg har vist ikke fulgt med i timen:
er der indbygget VPNklient i 10.2.2 som jeg netop har hentet og
installeret?
Kan man så kyle sin CiscoVPN ud?

Har jeg som sædvanlig misforstået noget?

--
Lone

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-11-02 23:19

in article karotte-3B0C7A.22491512112002@news.net.uni-c.dk, Lone Koefoed at
karotte@mac.com wrote on 12/11/02 22:49:

> hov, jeg har vist ikke fulgt med i timen:
> er der indbygget VPNklient i 10.2.2 som jeg netop har hentet og
> installeret?
> Kan man så kyle sin CiscoVPN ud?
>
> Har jeg som sædvanlig misforstået noget?

Der har været indbygget VPN klient siden 10.2. Du kan ikke bruge den som
erstatning for din Cisco VPN Client, da den ikke understøtter IPSEC.

Du kan se Apples VPN Client i Internet Connect programmet.

Fra : Lone Koefoed

Dato : 12-11-02 23:41

In article <B9F73CE9.2A4A2%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Der har været indbygget VPN klient siden 10.2. Du kan ikke bruge den som
> erstatning for din Cisco VPN Client, da den ikke understøtter IPSEC.

Ok, jeg vil så undlade at falde for fristelsen til at smide det i
papirkurven.

tak

--
Lone

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-11-02 11:16

Lone Koefoed <karotte@mac.com> writes:

> Ok, jeg vil så undlade at falde for fristelsen til at smide det i
> papirkurven.

Jeg sidder i en situation hvor en mulig løsning netop er at bruge
CiscoVPN, men vores Cisco administrator mumler noget om mangel på
licenser, og omlægninger og andre væmmeligheder.

Er det værd at tage kampen op, eller skal jeg undersøge andre muligheder?
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Peter Kiil

Dato : 13-11-02 12:02

in article kklm3xvkq0.fsf@mimer.null.dk, Thorbjoern Ravn Andersen at
nospam0000@unixsnedkeren.dk wrote on 11/13/02 11:15 AM:

> [...]
> licenser, og omlægninger og andre væmmeligheder.
>
> Er det værd at tage kampen op, eller skal jeg undersøge andre muligheder?

Jeg bruger selv Ciscos VPN Client dagligt og er godt tilfreds. Så hvis det
ville lette din hverdag så pres bare på!

Fra : Lone Koefoed

Dato : 13-11-02 12:21

In article <B9F7EFB7.17BEE%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Jeg bruger selv Ciscos VPN Client dagligt og er godt tilfreds. Så hvis det
> ville lette din hverdag så pres bare på!

jeg er også glad for min, men jeg er bare bruger og ved intet om evt
besværligheder på serverside.
Jeg benytter mig af applikationen VPNConnect (kan findes på
versiontracker eller macupdate fx) til at koble af og på. Det fungerer
fint.
Jeg havde i 10.2.1 problemer med, at jeg kun kunne koble på en gang pr
boot. Den spurgte om noget i retning af : "could not find [...driver,
vel], is kernel module loaded?" Siden opgradering til 10.2.2 har jeg
ikke set det problem, men jeg har heller ikke prøvet mere end et par
gange siden jeg opgraderede i går.

--
Lone