Tysk diskoteksmusik
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 12-11-02 16:29

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg er på jagt efter tysk musik, som blev
spillet på de danske diskoteker i 1990'erne/var populære i DK i 90'erne

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 12-11-02 16:31

Ein, zwei, polizei, drei, vier et eller andet er den eneste jeg kan komme op
med. Kan helt sikkert hentes på KaZaA og hedder vidst bare ein, zwei, drei.

- Kian Mejdal

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg er på jagt efter tysk musik, som blev
> spillet på de danske diskoteker i 1990'erne/var populære i DK i 90'erne

---

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-11-02 17:24

Kian Mejdal Pedersen <kian.mejdal@indbakke.dk> wrote:

> Ein, zwei, polizei, drei, vier et eller andet er den eneste jeg kan komme op
> med. Kan helt sikkert hentes på KaZaA og hedder vidst bare ein, zwei, drei.

666 - jeg er dog ikke sikre på at de er tyske.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-11-02 17:29

In article <aqr6re$71v$1@sunsite.dk>, kian.mejdal@indbakke.dk says...
> Ein, zwei, polizei, drei, vier et eller andet er den eneste jeg kan komme op
> med. Kan helt sikkert hentes på KaZaA og hedder vidst bare ein, zwei, drei.

De hed / hedder Modo. Nummeret hedder Ein Zwei Polizei

Ellers mener jeg også at Scooter var tyskere (gennembruddet var Hyper
Hyper)

Culture Beat, La Bouche og Marusha skal da også nævnes i denne
sammenhæng.

Men der må være 1000vis af grupper af tysk afstamning fra dengang. Jeg
syntes at kunne at huske at tysk strækmarch dance var meget populært i
midten af halvfemserne.

> ---

Lars Bernau
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de snakker om"
-K. Schumacher

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-11-02 21:25

Lars Bernau <dont@mail.me> wrote:

> [...]
>
> Men der må være 1000vis af grupper af tysk afstamning fra dengang. Jeg
> syntes at kunne at huske at tysk strækmarch dance var meget populært i

Hvad med Snap og Brooklyn Express ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-11-02 20:36

Peter Elmkvist Snabe skrev i et tidligere indlæg:

> Hej
>
> Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg er på jagt efter tysk musik,
> som blev spillet på de danske diskoteker i 1990'erne/var
> populære i DK i 90'erne

Nena 99 luftballons
U96 Das Boat

Lars Raaby

Fra : Sunz

Dato : 12-11-02 20:43

"Lars Raaby":
> U96 Das Boat

Hmm, du mener vist U96 - Das Boot!!

-Sunz

Fra : Lars Raaby

Dato : 12-11-02 21:19

Sunz skrev i et tidligere indlæg:

> "Lars Raaby":
>
> Hmm, du mener vist U96 - Das Boot!!

Ja selfølgelig.

Der var også en gruppe der hed kraftverk. Kan ikke huske hvad
nummeret hed.
Lars Raaby

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 12-11-02 21:25

Lars Raaby <nospam2@raaby.dk> wrote:

> Ja selfølgelig.
>
> Der var også en gruppe der hed kraftverk. Kan ikke huske hvad
> nummeret hed.

The Model

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-11-02 22:06

In article <1flk0u4.1pmpgom1qnm1n4N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net says...

> The Model

Den er ikke fra 1990'erne

Fra : Lars Bernau

Dato : 12-11-02 22:07

In article <3dd15834$0$142$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
nospam2@raaby.dk says...

> Nena 99 luftballons

Den er ikke fra 1990'erne - men fra 1984

Fra : Rasmus Hauge Hansen

Dato : 12-11-02 22:15

In news:aqr6ne$2kj$1@newsreader.mailgate.org,
Peter Elmkvist Snabe <peter@snabe.dk> typed:

Et andet bud kunne være Aquagen. De lavede bl.a. PartyAlarm, Ihr seid so
leise og Phat Bass.
Jeg er ikke i tvivl om at de blev spillet på de danske diskoteker...

Mvh
Rasmus Hauge
--
ICQ: 126307471
Ved svar fjern NO-SPAM i emailadressen

Fra : / / dentro / /

Dato : 14-11-02 19:03

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse

Der er også et "band" som hedder Lautsprecher. Det er godt nok ikke så
gammelt (tror jeg), men det er da tysk og dance/techno.
De kendteste er nok

"Omnibus" og "Mach Mal Lauter" .....gooood flippe ud musik :))

/ / dentro / /