Billet til Bruce Springsteen koncert.
Fra : Jesper Christensen

Dato : 12-11-02 15:36

Billet til Bruce Springsteen-koncert i København sælges

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 12-11-02 15:50

"Jesper Christensen (slet LE65P)" <jesperlunde@LE65Pmail.dk> wrote in
message news:10371117970.0334498860494001@dtext.news.tele.dk...
> Billet til Bruce Springsteen-koncert i København sælges

Det var da hurtigt at finde ud af, at du ikke kunne komme til koncerten
alligevel. Du er vel klar over, at

1) køb/salg er uønsket i denne gruppe, istedet henvises til
dk.marked.privat.musik
2) du ikke kan kræve mere for billetten end købsprisen.

/Nikolaj

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-11-02 17:02

Nikolaj Borg wrote:

> Det var da hurtigt at finde ud af, at du ikke kunne komme til
> koncerten alligevel. Du er vel klar over, at
>
> 1) køb/salg er uønsket i denne gruppe, istedet henvises til
> dk.marked.privat.musik

EIH! Det sker HVER gang! Lad dog være med at læse indlægget så.

> 2) du ikke kan kræve mere for billetten end købsprisen.

Har han sagt hvad han ville ha' for den da? Han må forøvrigt forlange hvad
han vil for den billet.

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 12-11-02 17:46

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> EIH! Det sker HVER gang! Lad dog være med at læse indlægget så.

> Har han sagt hvad han ville ha' for den da? Han må forøvrigt forlange hvad
> han vil for den billet.

Men man må ikke sælge billetten til MERE end den pris der er trykt på
billetten. Så han må vel forlange hvad han vil.... MEN max den pris der
trykt..

Korrekt?

Thomas

Fra : John K

Dato : 13-11-02 00:20

> Men man må ikke sælge billetten til MERE end den pris der er trykt på
> billetten. Så han må vel forlange hvad han vil.... MEN max den pris der
> trykt..
>
> Korrekt?

Det er vel i sidste ende op til sælger og køber.

Mvh

John K

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 13-11-02 02:31

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> hvad

> Det er vel i sidste ende op til sælger og køber.

Det har du selvfølgelig ret i... men jeg mener bare hvis de skal holde sig
inden for loven!
Det skal vi alle vel.

mvh Thomas

Fra : Martin Seebach

Dato : 12-11-02 17:54

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message

> EIH! Det sker HVER gang! Lad dog være med at læse indlægget så.

Sådan er reglerne. Når de bliver brudt, bliver der reageret. Køb og salg
/er/ uønsket i denne gruppe. Hvis man bare ignorerer det, kan gruppen
hurtigt udvikle sig til et forum for køb og salg af diverse ting og sager -
og det er netop det markeds-grupperne er til.
Hvor Nikolaj Borg's indlæg var en mellemting ml. en venlig henvisning til
den rigtige gruppe og ovennævnte form for protest, er dit indlæg et udtryk
for manglende forståelse af den selvjustits der nødvendigvis må herske i et
åbent og i øvrigt ureguleret forum som dette.

> Har han sagt hvad han ville ha' for den da? Han må forøvrigt forlange hvad
> han vil for den billet.

Næ. Vi har lovgivning imod det - det kaldes sortbørs handel. Det er der der
forhindrer mig i at købe alle billetterne til en koncert og sælge dem til
tre-dobbeltpris. Det er for at beskytte forbrugerne, da der at gode grunde
ikke kan være fri konkurrence og prisdannelse på enkelte arrangementer

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Troels

Dato : 12-11-02 18:00

> Han må forøvrigt forlange hvad
> han vil for den billet.

Nope.

Bekendtgørelse af lov om forbud mod videresalg af billetter til offentlige
forlystelser

§ 1. Videresalg af billetter til offentlige forlystelser, ved hvilket
sælgeren søger at opnå fortjeneste, er forbudt. Det kongelige Teaters loger
kan dog som hidtil bortsælges ved offentlig auktion for en sæson ad gangen,
og for de således solgte billetter gælder bestemmelsen ikke.

(og så kan man da også lige tage "§ 3. Overtrædelse af loven straffes med
bøde." med )

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A19910076929REGL

/Troels

Fra : Peter G

Dato : 12-11-02 20:46

>EIH! Det sker HVER gang! Lad dog være med at læse indlægget så.

Nogle af os ønsker ikke at se kommercielle opslag i gruppen og vil
gerne have at det fortsætter sådan.

>Har han sagt hvad han ville ha' for den da? Han må forøvrigt forlange
>hvad han vil for den billet.

Nej, Nikolaj har fuldstændig ret. Han kan ikke lovligt sælge billeten
for et højere pris end den oprindelige billetpris,
--
M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så: