American Beaty [micro spoiler]
Fra : gijones@f2s.com

Dato : 01-03-01 14:03

Så lige AB igen i går. O ghold da kæft hvor er den film fed! Den siger så
meget, så det er helt svært at overskue. Man bør klart se den mere end én
gang. Jeg har set den tre gange nu, og det er stadig langt fra det hele
jeg fatter. Hvad betyder roserne for eksempel?

Fra : harry

Dato : 01-03-01 15:36

at der her er tale om socialdemokratisk propaganda af værste skuffe!

Fra : Izeqb

Dato : 02-03-01 11:35

> [...]
>gang. Jeg har set den tre gange nu, og det er stadig langt fra det hele
>jeg fatter. Hvad betyder roserne for eksempel?

Jeg er helt sikker på at der findes massere af analyseringer af den film på
nettet.
Prøv at lave en søgning på www.google.com efter american beauty

Fra : Aakjær

Dato : 04-03-01 13:53

<gijones@f2s.com> wrote in message
[...]

Der er tilsyneladende en bestemt rose, der hedder noget i retningen af the
american rose, eller american beauty rose et-eller-andet, så på den måde
repræsenterer roserne måske noget ærke-amerikansk.

Kan også ses som forherligelsen af det på overfladen smukke og tiltrækkende,
facaden. Anette Bening (stavet forkert sikkert) planter f.eks. roser i
forhaven, så det ser pænt ud ud af til.

En anelse slidt symbolik/budskab, hva?