Problemer med MSI MX-420 og Win XP
Fra : Jesper Brock

Dato : 12-11-02 01:19

Hej gruppe

Efter at have udskiftet mit aldrende grafikkort med et nyt MSI Gamex
Geforce4 MX-420 er jeg røget ind i problemer med WIN XP.

Maskinen er en P4 1.6 northwood på et MSI bundkort. Den er blevet
formatteret og WIN XP geninstalleret efter grafikkort-skiftet og jeg har
hentet de nyeste drivere fra MSI's hjemmeside (40.72). Alligevel fryser
maskinen ofte uden varsel og uafhængigt af, hvad jeg laver... det er sket
både under tekstbehandling, surfing og spil...

Jeg har 2 harddiske, 1 DVD-drev, CD-brænder, USB-mus og CF-kortlæser på min
maskine samtidig... kan det eventuelt være strømforsyningen, der er blevet
en tand for lille? eller er der andre bud? Jeg har prøvet at lave en
installation af Win2K... her kører det nye grafikkort uden problemer med
samme hardwarekonfiguration som nævnt ovenfor...

Håber på gode ideer, for det er godt nok frustrerende aldrig at vide,
hvornår maskinen fryser igen...

Mange hilsner

Jesper

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 12-11-02 18:18

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]superbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme hardwarekonfiguration som nævnt ovenfor...
>
> Håber på gode ideer, for det er godt nok frustrerende aldrig at vide,

Min gjorde det samme i starten. Men så fandt jeg den rigtige driver i dette
tilfælde 30.82 og nu 41.03.
Siden har jeg ingen problemer haft. Ang strømforsyningen hvor stor er den?
Jeg kører selv med: 2 harddiske, 1 cdrom drev, 1 brænder, Realmagic
hollywood+ mpeg kort, og et Usb adsl modem, på en 300W forsyning uden
problemer.

Hygge

Fra : jørn larsen

Dato : 13-11-02 10:16

> Efter at have udskiftet mit aldrende grafikkort med et nyt MSI Gamex
> Geforce4 MX-420 er jeg røget ind i problemer med WIN XP.

Hej Jesper.
Min kollega havde lignende problem med MSI Gf4MX460 og WinMe.
Frøs til mest mærkelige tider, også med nye Detonator-drivere.
Efter install. af nyeste '4i1'- drivere til MB'ets Via-chipset er der ingen
problemer, og dog: røg tilbage fra 2x til 1x AGP, måske én i gruppen kan
klare den.
Mvh Jørn

Fra : Jesper Brock

Dato : 13-11-02 14:44

"jørn larsen" <jorn_l@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Frøs til mest mærkelige tider, også med nye Detonator-drivere.
> Efter install. af nyeste '4i1'- drivere til MB'ets Via-chipset er der

Okay... jeg har allerede prøvet at udskifte min standard 300w strømforsyning
med en 400w'er... det hjalp ikke

jeg prøver at lave en opdatering af BIOS på MB'et... det er også et MSI, så
det skulle jo kunne køre sammen med grafikkortet....

/Jesper