Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
35 mm negativ i Kaiser System V
Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-03-01 13:59

Hej.

Jeg ved ikke om mit indlæg er havnet i den rigtige gruppe - hvis ikke så
spring bare over det.

Jeg har lånt et forstørrelsesapparat af typen Kaiser System V. Ifølge
manualen skulle det kunne håndtere både 35 mm, 6x6 og 7x7 format. Mit
problem er dog at når jeg lægger 35 mm negativ i, så ligger det og "flyder"
frit og jeg kan kun anvende de 2-3 midterste billeder, da de yderste ligesom
flapper rundt. Jeg synes, der burde være en form for slidske, som kan
fastholde negativstrimlen.

Hvis der findes en negativholder specifikt til 35mm, så er jeg interesseret
i at høre nærmere og evt. købe en sådan fidus.

Mvh. Claus Arberg

Fra : Paul Nilsson

Dato : 02-03-01 20:58

Hej Claus...
Prøv at ringe til Kaiser`s importør i Dk. De er flinke spørg evt. efter
Jørgen Forsberg
Firmaet hedder KØFI (Københavns fotoimport)
Og bor i Rødovre - de må være til at hitte via nr.oplysn.
mvh. Paul - Herlev Fotoklub...........