Tiscali - Incasso
Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 11-11-02 23:04

Jeg har tidligere skrevet i denne gruppe, om mine groteske oplevelser med
Tiscali news:sma9ma.i0i.ln@kyber.lir.dk
Jeg har derefter løbende fulgt med i debatten vedrørende samme firma.
Efter at have fået kontakt med andre kunder, der sidder i samme situation
som mig, kunne jeg godt tænke mig, at høre om der er flere, der kunne tænke
sig, at samle sagerne sammen, og derefter lave en samlet henvendelse til
forbrugerklagenævnet etc.
Dette være sig både direkte klager over Tiscali, men også indirekte klager
over Intrum Justitia.

Mvh.

Charlotte Feilberg

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 12-11-02 21:21

Hej,

Jeg leverer gerne informationer om mine problemer med Tiscali:
1. Ingen svar på henvendelse til kundesupport den 9. juni 2002 trods rykkere
fra min side.
2. Ingen udbetaling af resterende beløb på mobilkonto efter at de smed mig
ud den 23. august pga for lavt forbrug. Dette har jeg ikke klaget over til
Tiscali endnu.
3. Forkert (overtakseret faktura) og ingen svar på henvendelse til
kundesupport om dette.
4. Efter sigende ingen mulighed for at ændre sit abonnement til en andet
abonnementstype (uden at miste emailadresser) selvom det er lovet i
betingelserne. Dette har jeg ikke selv afprøvet og har heller ikke klaget
over det endnu.

Dog har jeg ikke alt for gode erfaringer med forbrugerklagenævnet. Jeg
startede en ret simpel sag i februar 2000 og den er ikke færdig endnu. Men
man er nok nødt til at gå den vej først hvis man vil have bevilget fri
proces senere hen.

BTW hvem er Intrum Justitia ? Er det en medarbejder hos Tiscali ? I Italien
?

Niels Dybdahl

Fra : Charlotte Feilberg

Dato : 12-11-02 23:38

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> wrote in message

> BTW hvem er Intrum Justitia ? Er det en medarbejder hos Tiscali ? I
Italien
> ?

Det Inkassofirma Tiscali har valgt at benytte sig af.

Gider du smide en mail til mig?

Mvh.

Charlotte Feilberg Pedersen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-11-02 13:26

Niels Dybdahl skrev den Tuesday 12 November 2002 20:21 i
dk.edb.internet.udbydere:

> BTW hvem er Intrum Justitia ?

Det incasso firma som Tiscali begyndte at bruge for nogle år siden, da de
erkendte at de ikke kunne overkomme at sende rykker ud til kunder der ikke
havde betalt faktura for en bestemt periode, der var for mange der undlod
at betale netop den periode.

Og Inturm Justitia er for dumme til at regne ud at når der pluskelig opstår
en pukkel af ubetalte regninger for en periode end der tiderliger har været
i selskabet, og væsentligt støre end andre selskaber oplever, at så er det
nødvendigt at gennemgå dette selksabs interne forhold inden man sender
incasso skrivelser ud *) til kunder der betaler over PBS og at Tiscali ikke
havde gjort hvad de skal for at opkræve pengene den vej.

> Er det en medarbejder hos Tiscali ? I
> Italien ?

*) Jov jeg ved godt at både Tiscali (hed de forøvigt ikke Woldonline på det
tidspunkt) og Intrum Justitia holdt fast i at det ikke var en incasso men
en rykker, den var dog udformet således at mange kunder troede at det var
en incasso de havde fået.

Ivar Madsen