Skide Stofanet eller hvad ??
Fra : JBH

Dato : 11-11-02 20:49

Hej.

Hvordan kan det være at jeg ikke kan svare til afsender fra min outlook, når
afsender er Stofakunde ??

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren. Den afviste e-mail-adresse var xxxx@stofanet.dk'. Emne 'Sv: xxxx',
Konto: 'mail.12move.dk', Server: 'mail.12move.dk', Protokol: SMTP, Svar fra
server: '550 RCPT TO:<xxxx@stofanet.dk> Relaying not allowed', Port: 25,
Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

mvh
JBH

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-02 22:03

On Mon, 11 Nov 2002 20:48:33 +0100, "JBH" <JBH@12move.dk> wrote:

>Hvordan kan det være at jeg ikke kan svare til afsender fra min outlook, når
>afsender er Stofakunde ??

Det er mailserveren, der afviser dig:

>Server: 'mail.12move.dk', Protokol: SMTP, Svar fra
>server: '550 RCPT TO:<xxxx@stofanet.dk> Relaying not allowed',

Svaret er, at du fra en TDC-opkobling ikke kan bruge 12Move's
mailserver (dvs. Tiscalis mailserver) til at sende mail til
tredjepart.

Du bør slet ikke bruge 12move's mailserver. Brug TDC's mailserver til
at sende mails med i stedet for.

--
- Peter Brodersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-02 22:13

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev :

> [...]
>Konto: 'mail.12move.dk', Server: 'mail.12move.dk', Protokol: SMTP, Svar fra

Du er opkoblet med Stofanet og forsøger at poste gennem
mail.12move.dk og det kan du ikke.

Du kan kun poste gennem din udbyders smtpserver, så ret denne til
stofanets server.

Fra : Jesper Harder

Dato : 11-11-02 22:25

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> writes:

> Du er opkoblet med Stofanet

Næppe. "JBH" sendte sit indlæg gennem en TDC adsl-forbindelse.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-11-02 22:35

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> skrev :

>Næppe. "JBH" sendte sit indlæg gennem en TDC adsl-forbindelse

Det så jeg så nu, jeg kiggede bare på subject, men så må han jo
bruge TDCs smtpserver.

Fra : JBH

Dato : 11-11-02 22:49

Hej
Tak for svar.

>Knud Gert Ellentoft skrev
> Du er opkoblet med Stofanet og forsøger at poste gennem
> mail.12move.dk og det kan du ikke.

Jeg formoder jeg er koblet op med TDC. da det er en ADSL linie fra dem jeg
bruger. Ja, jeg har en konto hos 12move som jeg bruger som "skod" konto når
jeg svarer men det er kun når jeg svarer på indlæg fra stofanet brugere at
der er problemer, mail's sendt gennem andre udbydere kan jeg godt svare på.

Skal jeg oprette en "skod" e-mail adresse på TDC server istedet ?

> Du kan kun poste gennem din udbyders smtpserver, så ret denne til
> stofanets server.
> --

Jeg formoder det er TDC 's smtp server jeg bruger men jeg er ikke sikker.

mvh
JBH

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-11-02 00:16

"JBH" <JBH@12move.dk> skrev :

>Jeg formoder det er TDC 's smtp server jeg bruger men jeg er ikke sikker.

Nej, du skal blot ændre smtpserveren under »skodkontoen« til at
poste igennem TDCs smtpserver, den må stå til 12move nu.