Hej Listen, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
[Forkert kodeord]
>> Det *kan* være, at hun uheldigvis har hørt til denne lille gruppe
>>
> Det er det jeg frygter, at skulle i kontakt med supporten, efter
> de historier man har hørt om lange ventetider.
Frygt roligt løs
Jeg tror, det må være tilfældet pga. nedenstående.
> Jeg er helt sikker på der ikke er forlagt nogen kodeord, da jeg
> også hjalp hende med at oprette kontoen dengang, og var meget
> omhyggelig med at få nedskrevet alt.
>
>> Og det er det nye _kundenummer_ samt hendes primære kodeord, I
>> har prøvet for at komme ind i eCare?
>
>> Hun burde da kunne anvende den gamle.
Nej. Men jeg tror, vi snakker forbi hinanden mht. kundenummer og
brugernavn.
Man har (og havde) 3 ting: Et kundenummer, et brugernavn og et kodeord.
De to første er ændret i foråret, det sidste burde have været det samme
(men der skete som sagt et par smuttere ved systemskiftet, da
italienernes programmer mest lignede betaversioner i et tidligt
stadium).
Det gamle _kundenummer_ skulle man før systemskiftet stort set ikke
bruge til noget, men det stod opført på samtlige fakturaer,
opkrævninger o.l.
Det nye kundenummer skal anvendes i flere forbindelser, bl.a. til at
komme ind i eCare. Det nye er af typen DIxxxxxxxx (dvs. DI efterfulgt
af i alt 8 tegn, en blanding af versaler [store bogstaver] og tal).
Det gamle _brugernavn_ var første del af ens primære mailadresse (fx
listen, hvis du - fiktivt - havde primæradressen listen@tiscali.dk).
Det nye brugernavn er _hele_ primæradressen, dvs. i eksempelet
listen@tiscali.dk (formentlig @12move.dk mht. 12move-kunder).
Brugernavnet er det, man skal smække ind opkaldsforbindelsen,
mailklient, webmail etc.
[Diverse mulige kombinationer til opkobling og POP3]
> Jeg prøvede alle kombinationsmuligheder, også de 3 måder, som du
> har beskrevet.
Det var som nævnt øverst, hvad jeg frygtede. Jeg tror, I skal have fat
i deres support (3814 7010 hverdage kl. 9-17). Lige pt. er den helt
korrekt overbelastet. Det bedste skulle efter sigende være at ringe
tidligt, da de fleste har det med at ringe fra opad formiddagen og
fremefter.
Den gode nyhed er dog, at de pt. er i gang med at ændre på procedurer
o.m.a. (fyringerne var et italiensk dekret i stil med forårets
NytSystem - prompte her og nu - hvorefter man så kan forklare
italienerne, at man fik fik ret: Det *gik* ikke som de formodede...),
så det inden længe skulle blive hurtigere at komme igennem.
Så *hvis* det skulle tage for lang tid (men bliv ikke forskrækket, hvis
du ryger igennem efter 5 minutter, det er ikke de heldige tilfælde,
folk skriver om
, og det ikke haster specielt, kunne I evt. vente,
indtil de planlagte ændringer er sket.
> Fra sin gammel konto har hun følgende 3 ting (som
> jeg husker det):
> e-mail adresse
Jep, den samme nu.
> bruger-id
Jep, nu er den blot bruger-id@12move.dk
> kodeord
Og det *burde* være det samme nu. Men som sagt skete der nogle få
smuttere, hvor kodeordet blev tabt ved overførslen fra gammelt til nyt
system. Sikkerhedsmæssigt har det selvfølgelig den fordel, at _ingen_
kan komme ind pga. fejl.
Alternativt: Det lyder ikke, som om hun har anvendt den mailadresse
specielt intensivt (hvis hun ikke har kigget i postkassen efter 22.
april), og har hun ikke noget specielt forhold til den [1], er det
nemmeste selvfølgelig at nedlægge abonnementet og oprette et nyt.
[1] Det kan jo også være domænenavnet (her 12move.dk), man synes, der
er meget pænt at have. Og det kan man ikke længere få, da alle nu
hedder tiscali.dk.
Eksempelvis har jeg en stribe sekundærkonti under min gamle 1049-konto.
Disse er de rimelig pæne domænenavne nospam.dk, spamfilter.dk etc. Da
NytSystem arriverede, kunne man ikke længere oprette den slags, da
firmaet iflg. italienerne hedder Tiscali, hvorfor _alle_ nyoprettede
her i landet skal hedde tiscali.dk
--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede