Andet multimedie
bentjuul 3670
Rød kant(omrids) i Photoshop - hvordan
Fra : Lasse

Dato : 10-11-02 11:05

Jeg ønsker en rød kant omkring mit gif foto, men hvordan gør jeg.

www.all4fun.dk har jeg uploadet lidt test, og her kan I se den sorte
boks, hvor jeg ønsker en rød kant omkring.
Hvordan gør jeg ?
Jeg bruger bla. photoshop...

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-11-02 12:08

Lasse skrev:

> Jeg ønsker en rød kant omkring mit gif foto, men hvordan gør jeg.
>
> På www.all4fun.dk har jeg uploadet lidt test, og her kan I se den
> sorte boks, hvor jeg ønsker en rød kant omkring.
> Hvordan gør jeg ?

Hvis du mener sådan:

så vælg forgrundsfarve som rød, CTRL+A, Edit, Stroke, 2px - indvendig
(inner?)

--
Kurt Lund

Fra : Lasse

Dato : 10-11-02 13:01

"Kurt Lund" <kl@fabel.dk> wrote in message news:aqlemj$m2n$1@sunsite.dk...
> Lasse skrev:
>

> Hvis du mener sådan:
>
> så vælg forgrundsfarve som rød, CTRL+A, Edit, Stroke, 2px - indvendig
> (inner?)

Hej Kurt
Tak for hjælpen, det var hvad jeg ønskede

Fra : Digit

Dato : 10-11-02 13:52

"Kurt Lund" ræsonnerede, og skrev d. 10 nov 2002:

> Hvis du mener sådan:

Ingen PNG? Fy-da-føj ;)

<http://www.softwarepatenter.dk/format-gif.html>
<http://burnallgifs.org>

--
/Digit

»The enigma lies broken
Searching for those precious moments
Reaching for a higher of existence
Like a newborn migrant in the void«
Dimmu Borgir

Fra : Kurt Lund

Dato : 10-11-02 14:08

Digit skrev:

> Ingen PNG? Fy-da-føj ;)

Nåda. Du er nok i det drilske hjørne ...

Og nej. I det konkrete tilfælde er den originale fil i GIF - derfor viser
jeg det i GIF. Jeg synes ikke, at det tilkommer mig at ændre på det.

> <http://www.softwarepatenter.dk/format-gif.html>
> <http://burnallgifs.org>

I know, men der er ikke patent i DK, så ...
Jeg bruger også lystigt LZW-komprimering til mine TIFFer.

--
Kurt Lund