Ophævelse af skrivebeskyttelse?
Fra : Per Andersen

Dato : 09-11-02 23:09

Jeg forsøger at ophæve skrivebeskyttelsen på en CD-RW jeg har købt. Jeg
vil brænde den direkte (packet writing) uden specielt masteringsoftware,
men jeg lægge den i brænderen fremkommer den kun med hængelås på. Kan
nogen fortælle mig hvordan i alverden jeg fjerner den beskyttelse?
På forhånd tak!!!
Hilsen
Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 23:33

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> men jeg lægge den i brænderen fremkommer den kun med hængelås på. Kan
> nogen fortælle mig hvordan i alverden jeg fjerner den beskyttelse?

Disken skal vel slettes først. Du kan gøre det i Finder.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Andersen

Dato : 10-11-02 10:24

> Disken skal vel slettes først. Du kan gøre det i Finder.

Det har jeg slevfølgelig forsøgt, "special" "slet volumen", men får
beskeden at CD ikke kan slettes fordi den er beskyttet. Hvad nu?!
Jeg ville glæde mig meget over lidt hjælp! Tak!
Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-11-02 11:34

> [...]

> beskeden at CD ikke kan slettes fordi den er beskyttet. Hvad nu?!
> Jeg ville glæde mig meget over lidt hjælp! Tak!

Vil da med glæde hjælpe, men er på bar bund. Har du brændt andre RW
diske før? Er der noget på disken? Hvad er det for en brænder? Har du
forsøgt at slette den med diskcopy?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Andersen

Dato : 11-11-02 17:19

> Vil da med glæde hjælpe, men er på bar bund. Har du brændt andre RW
> diske før? Er der noget på disken? Hvad er det for en brænder? Har du
> forsøgt at slette den med diskcopy?

Jeg har ikke megen erfaring med at brænde, men har dog gjort det nogle
gange før uden nogen problemer - også CD-RW. De andre RW´er haved ingen
beskyttelse aktiveret. Derfor er jeg lidt overrasket. Jeg brænder med en
SmartDisk / Firewire og ud over denne gang fungere det ok. Hvad angar
diskcopy: jeg kender den ikke og ved ikke hvordan man bruger den, men
jeg tager gerne imod "lærdom"! Tak!

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-11-02 22:55

> [...]

> SmartDisk / Firewire og ud over denne gang fungere det ok. Hvad angar
> diskcopy: jeg kender den ikke og ved ikke hvordan man bruger den, men

Desværre tror jeg ikke at jeg er til megen hjælp, da jeg ikke bruger OS
9 og helt kan huske hvorledes tingene gøres deri. Jeg mener dog at en
(beta??) udgave af disc copy kan slette cd-rw diske. Der skulle gerne
ligge en udgave af programmet på din harddisk.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 11:19

> [...]
> (beta??) udgave af disc copy kan slette cd-rw diske. Der skulle gerne
> ligge en udgave af programmet på din harddisk.

Kassettebånd og videobånd skrivebeskytter man ved at brække et lille
stykke plastic af, så der kommer et hul. Man kan ophæve
skrivebeskyttelsen ved at sætte et stykke tape over hullet. Måske er det
det samme med en cd.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 12-11-02 11:25

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> stykke plastic af, så der kommer et hul. Man kan ophæve
> skrivebeskyttelsen ved at sætte et stykke tape over hullet. Måske er det
> det samme med en cd.

Tror du den kan gå i drevet hvis der er tape over det ene hul der er?

(Jeg kender heller ikkwe savret)

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-11-02 11:36

> [...]
> stykke plastic af, så der kommer et hul. Man kan ophæve
> skrivebeskyttelsen ved at sætte et stykke tape over hullet. Måske er det

Hvem har ophævet din skrivebeskyttelse?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-11-02 12:23

> [...]
> stykke plastic af, så der kommer et hul. Man kan ophæve
> skrivebeskyttelsen ved at sætte et stykke tape over hullet. Måske er det

Ja, du er inde på noget af det rigtige. CD'er skrivebeskytter man ved at
brække den ene halvdel af

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 12:55

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Ja, du er inde på noget af det rigtige. CD'er skrivebeskytter man ved at
> brække den ene halvdel af

Og vil man ophøve skrivebeskyttelsen, skal man huske at klistre de to
halvdele sammen med KLAR tape. Ellers kan laseren ikke se gennem tapen.
Når jeg selv engang får en cd-brænder kan jeg eksperimentere med
forskellige tapetyper.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 12-11-02 13:12

> Når jeg selv engang får en cd-brænder

Skal vi nu det næste trekvarte år underholdes/belemres med overvejelser
omkring dette?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-11-02 14:19

> Skal vi nu det næste trekvarte år underholdes/belemres med overvejelser
> omkring dette?

Ha-ha! Jeg kan trøste jer med, at I slet ikke skal høre mere om det. Jeg
er begyndt at læse MacNN's forum. I har jo ikke styr på noget som helst,
når det gælder rygter om kommende modeller. Og da Apple opdaterede de
bærbare d. 6/11 var der stort set ikke nogen her, der havde opdaget det.
Jeg havde ikke sovet en hel uge af bar spænding, og MacNN glødede af
rygter en hel måned inden. Nogle havde nemlig hørt, at de nye modeller
kom d. 15/10. Så jeg er smuttet, ææævv-blæv-blæv-blæv!
--
Henrik Münster
Esbjerg