Beholde E-mail adresse med ny udbyder.?
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-11-02 20:59

Kan jeg beholde min eksisterende E-mail adresse når jeg skifter fra
Tiscali til en anden udbyder.?

F.eks. til Tele2.

Eller er der problemer med opsigelse af gammel E-mail adresse.?

Eller umuligt.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-02 21:57

Jørgen Rasmussen skrev:

> Kan jeg beholde min eksisterende E-mail adresse når jeg
> skifter fra Tiscali til en anden udbyder.?

Hvis adressen hører til udbyderen (fx xyz@tiscali.dk) bliver du
normalt nødt til at skifte. Ikke fordi du ikke må beholde den
gamle, men fordi du af sikkerhedshensyn ikke kan sende email via en
fremmed udbyders mailserver. Det vil sige at for at sende mail fra
en tiscali-konto skal du være tilsluttet internet via tiscali.

Med en webmailkonto kan man både sende og modtage fra en vilkårlig
udbyder. En almindelig udbyderpostkasse kan hentes fra en vilkårlig
opkobling (med de rette brugeroplysninger naturligvis), mens der
kun kan sendes fra en opkobling der hører til udbyderen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-11-02 03:50

Den 09 nov 2002 skrev Jørgen Rasmussen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan jeg beholde min eksisterende E-mail adresse når jeg skifter fra
> Tiscali til en anden udbyder.?
>
> F.eks. til Tele2.

Sæt Tiscalis server som POP3 og Tele2 som SMTP

--
Mvh.
LarsK

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 10-11-02 14:22

Lars Klintholm wrote:

> Den 09 nov 2002 skrev Jørgen Rasmussen i
> dk.edb.internet.software.mail+news:

> Sæt Tiscalis server som POP3 og Tele2 som SMTP

Det kræver lidt mere forklaring. Jeg forstod det ikke.

(Jeg har ikke problemet nu og her, men skifter om 4 - 6 uger til Tele 2.)

Og til Jens Gyldenkærne, hvis du evt. læser dette.:
Ja jeg har en adresse der ligner det du beskriver .
Dog ikke Tiscali, men.xx.dia.dk. Tiscali opkøbte min gamle udbyder DIA
for et par år siden.

--
Mvh. Jørgen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 10-11-02 16:46

Den 10 nov 2002 skrev Jørgen Rasmussen i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det kræver lidt mere forklaring. Jeg forstod det ikke.
> (Jeg har ikke problemet nu og her, men skifter om 4 - 6 uger til
> Tele 2.)

Når du ikke har problemer nu, så skal du ikke ændre noget

Den dag du skifter til Tele2, skal du ændre SMTP serverens navn til
navnet på Tele2's server, og lade alt andet være uændret. Hvis du har
flere mailkonti, skal det ændres for dem alle.

--
Mvh.
LarsK