queue director
Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 16:47

hej
Jeg har lige købt en ny iMac og er begynder med OS X. Jeg har bl. a.
problemer med at installere nogle af mine programmer. Får besked på at
slå queue director fra. Hvordan f. gør man det?
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 17:05

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> hej Jeg har lige købt en ny iMac og er begynder med OS X. Jeg har bl. a.
> problemer med at installere nogle af mine programmer. Får besked på at slå
> queue director fra. Hvordan f. gør man det?

Hvor får du fejlmeddelelsen og hvilke programmer er der tale om?
Programinstallation på Mac OS X er ofte en simpel afære.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 17:13

> Hvor får du fejlmeddelelsen og hvilke programmer er der tale om?
> Programinstallation på Mac OS X er ofte en simpel afære.
Fejlmeddelelsen kommer når installationen skal til at gå igang. Det
drejer sig om Toast titanium og InDesign 1.5
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 17:36

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Fejlmeddelelsen kommer når installationen skal til at gå igang. Det
> drejer sig om Toast titanium og InDesign 1.5

Jeg er faktisk på bar bund her, har selv Toast i en lite udgave kørende
under Mac OS X. Det lyder lidt i mine ører at du installerer i Mac OS 9
og installeren har problmer med at afslutte "queue director".
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 19:02

> Jeg er faktisk på bar bund her, har selv Toast i en lite udgave kørende
> under Mac OS X. Det lyder lidt i mine ører at du installerer i Mac OS 9
> og installeren har problmer med at afslutte "queue director".
Ja det er korrekt. Jeg har prøvet at flytte qeue direktor over i mappen
udvidelser-slået fra, men det ændrer intet.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 19:34

Hans Jørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Ja det er korrekt. Jeg har prøvet at flytte qeue direktor over i mappen
> udvidelser-slået fra, men det ændrer intet.

Ok, men det afslutter ikke queue director uden en omstart af classic
eller en genstart i Mac OS 9.

Du skriver at du er nybegynder i Mac OS X og jeg er i tvivl om du prøver
at installere i Mac OS 9 eller i classic miljøet inde fra Mac OS X.

Drop at bruge Toast i classic miljøet og Mac OS 9 og nøjes med at
installere den i Mac OS X.

InDesign 1.5 kører ikke i Mac OS X, men kun i classic miljøet eller i
Mac OS 9. Måske du skulle opgradere til version 2.0.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 09-11-02 22:20

> Ok, men det afslutter ikke queue director uden en omstart af classic
> eller en genstart i Mac OS 9.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.

> Du skriver at du er nybegynder i Mac OS X og jeg er i tvivl om du prøver
> at installere i Mac OS 9 eller i classic miljøet inde fra Mac OS X.
Classic miljøet.

> Drop at bruge Toast i classic miljøet og Mac OS 9 og nøjes med at
> installere den i Mac OS X.
Jeg ved ikke om Toast 5 Titanium kan køre i OS X, der skal nok en
opgradering til. Det vil jeg undersøge imorgen.

> InDesign 1.5 kører ikke i Mac OS X, men kun i classic miljøet eller i
> Mac OS 9. Måske du skulle opgradere til version 2.0.
Det meste af min software kan kun køre i classic og jeg har ikke råd til
at opgradere det hele nu.
Mvh
Hans Jørgen Hvid

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-11-02 23:01

> Jeg ved ikke om Toast 5 Titanium kan køre i OS X, der skal nok en
> opgradering til. Det vil jeg undersøge imorgen.

Det kan den!

> Det meste af min software kan kun køre i classic og jeg har ikke råd til
> at opgradere det hele nu.

Det er jo også et vægtigt argumnet. Har du fået InDesign installeret?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Hans Jørgen Hvid

Dato : 10-11-02 12:05

> Det kan den!

> Det er jo også et vægtigt argumnet. Har du fået InDesign installeret?

Så er både Toast og InDesign installeret. Jeg flyttede queue watcher
over i mappen udvidelser-slået fra og genstartede, så gik det som fod i
handske. Jeg siger tak for hjælpen.
Mvh
Hans Jørgen Hvid