E-Mail
webnoob 5265
[Xnews] At slette sendte indlæg i "Sent"-f~
Fra : Peter G

Dato : 08-11-02 20:15

Davs igen.

Jeg undres har ikke kunne finde svaret på Google.

1) Er det muligt at sætte XNews til automatisk at slette kopierne af
sendte indlæg i "Sent"-folderen efter et specificeret tidsrum (f.eks.
30 dage)?

2) Hvordan er det nu man "un-deleter" visse arkiverede indlæg man har
sat til sletning (v.h.a. "Delete"-tasten) mens man er i artikel-vinduet?

På forhånd tak.
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
Følg venligst den generelle netikette.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-11-02 21:01

Hej Peter G, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> 1) Er det muligt at sætte XNews til automatisk at slette kopierne
> af sendte indlæg i "Sent"-folderen efter et specificeret tidsrum
> (f.eks. 30 dage)?

Jeg tror det ikke.

> 2) Hvordan er det nu man "un-deleter" visse arkiverede indlæg man
> har sat til sletning (v.h.a. "Delete"-tasten) mens man er i
> artikel-vinduet?

Shift-Delete

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 03:40

Madsen skrev:

> Og hvad kan årsagen så mon være når man ikke kan få lov til at
> slette et indlæg i en gruppe? Jeg har to canclede indlæg i en gruppe
> som jeg kan trykke på Delete-tasten på i Xnews. Der kommer også et
> kryds over dem, men når jeg åbner gruppen igen senere, så er
> indlæggene der gudhjælpemig igen.

Nå, det var fordi at jeg havde fået sat et flueben i Load Read
Articles inde i Setup > Misc. Lige pt. kan jeg ikke se nogen logik
i det, men det er muligvis endnu en bivirkning ved at køre med Save
Headers inde i Setup > Storage.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-11-02 14:04

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nå, det var fordi at jeg havde fået sat et flueben i Load Read
> Articles inde i Setup > Misc.

Oh, jeg havde ikke engang set dit spørgsmål, før du selv har svaret for
over 10 timer siden

> Lige pt. kan jeg ikke se nogen logik i det, men det er muligvis
> endnu en bivirkning ved at køre med Save Headers inde i Setup >
> Storage.

Jeg *tror*, du har ret. Den gør tilsyneladende mange underlige ting,
hvis man anvender det.

Har du ikke overvejet at køre en prøveperiode uden at gemme læste
indlæg? Jeg indrømmer, at jeg i starten (da jeg helt skiftede til
Xnews) fandt det lidt rodet ikke automatisk at kunne se de læste. Men
efter en tid føltes det langt mere overskueligt, end da jeg kunne.

Man kan jo bare hente det/de foregående (eller hele tråden, for den
sags skyld), når man en sjælden gang har brug for det.

(Hvor rapt det går med at rekonstruere tråden er selvfølgelig afhængigt
af serveren, der anvendes. dknews.tiscali.dk skal blot tænke et sekunds
tid, hvorefter de fyger ind i normalt tempo. news.tiscali.dk behøver
indimellem 10-20 sekunder, før de ryger ind - også i normalt tempo dog.
Sunsite tænker en evighed, inden den starter).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 09-11-02 17:05

Rudi Stegen skrev:

> Har du ikke overvejet at køre en prøveperiode uden at gemme læste
> indlæg?

Det kan godt være at man skal prøve at give det en chance mere.

> (Hvor rapt det går med at rekonstruere tråden er selvfølgelig
> afhængigt af serveren, der anvendes.

Her er det jo så Hamster jeg tilgår lokalt, så hastigheden er i
top.

Madsen.

Fra : Peter G

Dato : 11-11-02 08:17

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Jeg tror det ikke.

Gylle!

>Shift-Delete

Shift-"Eureka"!

Tak.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-11-02 12:06

> Gylle!

Både og. Det egentlige gylle ligger i, at når du sletter et indlæg i fx
"sent mail", "archive" o.l., sletter den i bedste OE-stil blot
pegningen til det i hdr-filen, mbx-filen forbliver uændret.

Selv anvender jeg en lille omvej:
1. Lav en ekstra folder (_inde fra Xnews_), fx temp.
2. Når man har slettet en del i fx "Sent", laver man en "transfer" til
temp-folderen og retur igen.

Sent.mbx er derefter ret voldsomt mindre (selvfølgelig afhængigt af
hvor meget der forinden er slettet).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 13-11-02 15:59

Den 11-11 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Både og. Det egentlige gylle ligger i, at når du sletter et indlæg i fx
> "sent mail", "archive" o.l., sletter den i bedste OE-stil blot
> pegningen til det i hdr-filen, mbx-filen forbliver uændret.

Måske hjælper Group --> Compact ?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 16:58

Hej Dino, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Måske hjælper Group --> Compact ?

Kunne hr. Dino ikke have antyder det for år siden, inden jeg lavede en
(Xnews)temp-folder, som jeg efter oprydninger har siddet og flyttet
indlæg over i og retur igen?

Jeg har aldrig bemærket den. Formentlig fordi jeg fra starten tvang mig
til at lave genveje, så jeg rimelig kort efter stort set ikke har brugt
menuerne.

Tak for oplysningen!

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Dino

Dato : 13-11-02 21:23

Den 13-11 2002 skrev Rudi Stegen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kunne hr. Dino ikke have antyder det for år siden

Du har aldrig spurgt mig :0Þ

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-11-02 23:57

> Du har aldrig spurgt mig :0Þ

Så skidt, bedre sent end aldrig. Og jeg opfandt jo min egen metode,
skønt Luus indbyggede sparer tasteslag

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter G

Dato : 12-11-02 23:10

> [...]

>"sent mail", "archive" o.l., sletter den i bedste OE-stil blot
>pegningen til det i hdr-filen, mbx-filen forbliver uændret.

Huh? Det problem havde jeg ikke lagt mærke til. Tak for info, jeg vil
til at undersøge det nærmere.

>Selv anvender jeg en lille omvej:
>1. Lav en ekstra folder (_inde fra Xnews_), fx temp.
>2. Når man har slettet en del i fx "Sent", laver man en "transfer" til
>temp-folderen og retur igen.

Kan man ikke bare slette sent.mbx regelmæssigt?

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-11-02 23:56

Hej Peter G, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan man ikke bare slette sent.mbx regelmæssigt?

Jo da. Dvs. du skal have .hdr-filen med. Det nemmeste er vel at gøre
det inde fra Xnews. Skift til Sent-folderen og brug "Purge" (Ctrl-F7).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 08-11-02 22:28

Rudi Stegen skrev:

> [...]

som jeg kan trykke på Delete-tasten på i Xnews. Der kommer også et
kryds over dem, men når jeg åbner gruppen igen senere, så er
indlæggene der gudhjælpemig igen. Det har jeg lige godt ikke oplevet
før.

Madsen.