Lille ny familie i pleje
Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 14:07

Lille berejste Miss Hong Kong, omtalt her d.1/11 og
hendes tre døtre, har i dag indtaget Tortie's værelse.

Miss Hong Kong er en lille smuk sag, sandsynligvis
under et år og har sikkert været "gadekat" hele sit liv,
så det er lidt af en udfordring. Killingerne bærer ikke præg af deres
"start" på livet, gemt i en palle varer og
født i luftrummet mellem DK og Hong Kong, de er
smukke, frække og som alle andre 5 ugers killinger,
fulde af gå-på-mod. Jeg håber at det lykkedes at gøre
Miss Hong Kong så tryg ved mennesker at hun kan få
et godt hjem, måske som ude-inde kat. nu får hun et par
dage til at vende sig til omgivelserne, så vil der komme
fotos af hende og de små nye "elefantunger"

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-11-02 14:29

Marianne - du er en stjerne!!

Gi' lyd hvis der er brug for økonomisk støtte, ikk'?

Knuser

Pernille

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 08-11-02 14:32

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote in
> Lille berejste Miss Hong Kong, omtalt her d.1/11 og
> hendes tre døtre, har i dag indtaget Tortie's værelse.

Marianne, du er simpelthen for god :) Lad os endelig høre mere og se
billeder.

Carsten Sørensen

Fra : Ragna Skott

Dato : 08-11-02 14:36

Kære Marianne!
Hvor er det godt, at der findes mennesker som dig, der gør en stor indsats
på alle måder for katte i nød.
Lille Miss Hong-Kong og hendes killinger er heldige!
Vi andre glæder os meget til at se billeder og høre beretninger om de tre
små og deres unge mor.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 08-11-02 14:47

Ih altså Marianne!
Hvor er det bare flot! Held og lykke med dem alle sammen, nu bliver jeg
jo nok nødt til at komme forbi og kigge snart igen *grin*.

.....og nej, ikke flere katte til os!
Dorthe

marianne hellemose skriver:

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 16:04

Tak for de pæne ord, *rødme skamme* det er dybt
egoistiske grunde, elefantunger på "loftet" opfriskning
af mit kinesiske *GG* for ikke at tale om den udfordring
det er (når man nu tror at man er så klog) at "tæmme"
Miss Hong Kong. Hvis alt går som planlagt, er der hjem
til killingerne når de er 12 uger, så bare rolig Dorthe.....
men du er velkommen alligevel.

Næste nummer af DB's blad, har fotos og historien om
Miss Hong Kongs rejse. men jeg skal nok tage billeder
og berette om deres udvikling, lige nu kan jeg hører at
de tre små har gang i et eller andet, måske Tortie-
børnenes "dynamit-stang" skal have dykkerkursus igen.

Dortemarie som påtog sig ansvaret for dem, da de landede i lufthavnen,
fortalte at hun ikke har fået lavet
så meget arbejde de sidste dage, det meste af tiden er gået med at fremvise
den lille familie for delegationer
fra andre afdelinger af lufthavnen, alle havde hørt om dem.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 08-11-02 16:27

marianne hellemose wrote:
> [...]
> fremvise den lille familie for delegationer
> fra andre afdelinger af lufthavnen, alle havde hørt om dem.

marianne, du er og bliver en stjerne!!!......
'mon der er håb forude for en ny "tortie- historie"?? altså i den forstand
at der bliver berettet om miss Hong Kong plus mivere undervejs?
jeg synes det kunne være dejligt med et nyt afsnit i tortiekontoens historie
;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Pil

Dato : 08-11-02 16:36

marianne hellemose wrote:

> [...]
> de tre små har gang i et eller andet, måske Tortie-
> børnenes "dynamit-stang" skal have dykkerkursus igen.

Marianne, det er bare SÅ skønt at du ville gi' dem husly! Er ked af at
jeg ikke selv kunne komme med ned og aflevere dem, men jeg sidder
barselsvagt herhjemme - på 2. døgn, suk. Jeg glæder mig til billeder og
beretninger, og håber at jeg kan nå en visit ved lejlighed.

Tak for alt hvad du gør for kattene,

Pil

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 17:47

Hej Pil
Ja det er "sjovt" som de hunkatte kan holde os på pinebænken, men bare rolig
der kommer billeder og
historier, og du er altid velkommen.

Hmm, jeg betaler bare lidt af det tilbage som katte
har givet/lært mig i tidens løb, og der er stadig lang vej.

Fra : Denise

Dato : 09-11-02 14:28

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqgjo9$q29$1@sunsite.dk...
> Næste nummer af DB's blad, har fotos og historien om
> Miss Hong Kongs rejse. men jeg skal nok tage billeder
> [...]

Øh, hvad er DB's blad ?
Hilsen Denise

Fra : Bente Jepsen

Dato : 09-11-02 15:04

> Øh, hvad er DB's blad ?
> Hilsen Denise

Dyrenes Beskyttelsens medlemsblad, kommer
en gang om måneden.

Hilsen
Bente

Fra : Denise

Dato : 09-11-02 15:34

Hihi, var lidt sløv her . Er medlem af Dyrenes Beskyttelse, og deres blad
hedder iøvrigt Dyrevennen, men det udkommer altså kun hver anden måned. Det
næste burde komme i starten af december. Ser frem til artikel og billeder.
Hilsen Denise

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@antispam.mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3dcd15b3$0$5780$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Fra : Bente Jepsen

Dato : 09-11-02 19:37

> hedder iøvrigt Dyrevennen, men det udkommer altså kun hver anden måned.
Det
> næste burde komme i starten af december. Ser frem til artikel og billeder.

Ups. Det må være fordi tiden går så hurtigt, at det føles som om det var
hver måned

Hilsen
Bente

Fra : Katrine Nederby

Dato : 08-11-02 16:44

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqgcsi$bi1$1@sunsite.dk...
> [...]
> dage til at vende sig til omgivelserne, så vil der komme
> fotos af hende og de små nye "elefantunger"

iiih Marianne. Jeg tænkte nok, du ville melde dig
Det glæder mig, de har fået tage over hovedet. Held og lykke med dem

Mange hilsner
Katrine

Fra : Majer

Dato : 08-11-02 19:08

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqgcsi$bi1$1@sunsite.dk...

> Lille berejste Miss Hong Kong, omtalt her d.1/11 og
> hendes tre døtre, har i dag indtaget Tortie's værelse.

Hej Marianne!!

Det er et fantastisk arbejde du gør med "vildkatte og killinger". Sig til
hvis "Tortie-kontoen" mangler penge. Det er da de mindste vi kan hjælpe med!

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 19:36

Hej Majer
Tortie-kontoen er i fin stil, indestående pt. er 2.750 kr.
og Dortemarie havde et par sække mad med til Miss
Hong Kong og killingerne, så lige nu er der ingen
"killinger" på isen.

Fra : AEK

Dato : 08-11-02 19:59

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqgcsi$bi1$1@sunsite.dk...

Hej Marianne !

Som mine rødder en gang skrev til dig :
DU er Guds gave til dyr.

Knus fra
Anya og rødderne.

Sig til, hvis du har brug for noget.

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-11-02 21:02

Hej Anya og Lisbeth

Anya for at citerer nogle kloge ord du kender "des mere jeg ved om
mennesker (mænd), desto mere holder jeg af katte"

Lisbeth jeg har skam fået "Nobelprisen" i form af skønne
katte og bevidstheden om at man KAN gøre en forskel
selv om man ikke kan redde hele verden.

knus

Fra : AEK

Dato : 08-11-02 23:31

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:aqh57a$qu$1@sunsite.dk...

> Hej Anya og Lisbeth

> Anya for at citerer nogle kloge ord du kender "des mere jeg ved om
> mennesker (mænd), desto mere holder jeg af katte"

Så sandt, så sandt.....*LOL*
De " fandens " katte finder altid køleskabsmagnetter med sjove tekster - hi
hi

/ Anya & Oscar ( Som har fundet ud af, at det er kanon spændende , når mor
hiver tandtråden frem om aftenen.Når tandbørstningen går i gang, sidder han
trofast ved mors side ! ).

knus

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-11-02 20:19

> [...]
> dage til at vende sig til omgivelserne, så vil der komme
> fotos af hende og de små nye "elefantunger"

TAK! Marianne. Du har lige genskabt min respekt for den menneskelige art
efter at jeg nær var endt i loftbrædderne ved læsninge af "af med deres
hoveder"-tråden.

Tak for din fantastiske hjertevarme. Hvis der fandtes en Nobelpris for
dyrehjælpere, burde du være selvskreven til at modtage den!

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Nitsen

Dato : 08-11-02 21:31

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev
> Lille berejste Miss Hong Kong, omtalt her d.1/11 og
> hendes tre døtre, har i dag indtaget Tortie's værelse.

Hmmm - tænkte nok du ikke kunne læse den historie uden at handle - du er en
knag er du - jeg er sikker på du nok skal få en kælemis ud af den lille
frøken Hong Kong - hun burde jo hedde Alexandra *ssss* - og en af
missebørnene Felix *fnis* - undskyld kunne ikke lade være *tihi*

Agnes sender et megakindgnid med voldspindelyde og Frode forsøger vist at
transmogriffe en besked til mig om, at jeg ikke skal få gode ideer om flere
frække misser fra det Lollandske *ggg* - han har rigeligt i Agnes og hendes
flabetheder - den kunne ellers være hygsomt med en lille legekammerat til
"Numsebananen" *sååååk* - så kunne hun måske blive lidt træt i ny og næ -
selvom Marie gør hvad hun kan for at tonse med hende *sss*

Dejligt sådan nogen som dig findes *storsmiler* - og som resten af koret vil
jeg istemme at du siger til hvis der mangler noget til misbamserne.

Knus

Anita og Flæskedyret Frode samt Numsebananen Agnes

Fra : Trine Piltoft

Dato : 08-11-02 23:52

Hej Marianne

Held og lykke med Miss Hong Kong og killingerne. Sikke en "tur"
hun har haft den stakkels mis. Der er vist ikke noget at sige til
hvis hun ikke føler sig helt tryg. Jeg krydser fingre for at det
lykkes at gøre hende nogenlunde tam.

Mvh. Trine