Grov fejl fra Tiscali
Fra : TPD

Dato : 08-11-02 00:40

Det ser ud som om Tiscali kunne forsøge med beskidte tricks for at skaffe
penge inden den sidste store konkursfest!

For to år siden havde jeg et abonnement hos Tiscali ( dengang hed de world
online ) hvor jeg betalte mine regninger over PBS.

Så flyttede jeg hjemmefra og mine forældre overtog abonnementet. De valgte
at modtage girokort for at holde styr på betalingen.

Det sjove sker så nu her for en måned siden, hvor jeg fik min oversigt fra
PBS. Lige pludselig vil Tiscali til at trække penge fra min konto til at
betale mine forældres abonnemnet.

Jeg spærrede selfølgelig overførslen og ringede til Tiscali for at spørge
hvad de egentlig havde gang i.
"Det må være bankens fejl, for det har vi ikke noget med at gøre." var det
eneste svar jeg fik fra supporten.
Her efter skrev jeg en mail til deres support. For at kunne sende mailen gik
jeg ind på kundeservice.tiscali.dk hvor man via. en formular kan sende en
mail til dem.
1 uge efter fik jeg et autosvar om at nu var sagen oprettet med nr.
blablabla, men hvis jeg ville kunne jeg nok finde svaret på deres side :
kundeservice.tiscali.dk

1 uge efter igen fik jeg endnu et svar. Det var totalt grinagtigt. Der stod
at de havde læst min mail, og at jeg kunne finde svar på
kundeservice.tiscali.dk

MEN NEJ. Jeg har set deres side igennem og der er selfølgelig ikke noget
svar. Havde der været det ville de jo indrømme at de undertiden ikke har
styr på deres kunde data og blot hæver penge fra tilfældige konti!!!

Jeg sente en mail mere med en meget grundig beskrivelse af problemet. Den må
være svær at læse for det er over 2 uger siden og jeg har ikke hørt noget
fra dem endnu.

Så hvis du på et eller andet tidspunkt har haft Tiscali / World Online /
Image / 12 Move som udbyder så tjek din PBS oversigt.

De skulle nok have brugt nogle flere penge på deres forbindelser i stedet
for at smide dem efter et cykelhold.

TPD

Fra : ram2

Dato : 08-11-02 07:29

"TPD" skrev d. 08-11-02 00:40 dette indlæg :
> Det ser ud som om Tiscali kunne forsøge med beskidte tricks for at
skaffe
> penge inden den sidste store konkursfest!
---------------
Hej TPD.
Jeg har en sag med Tiscali, der er parallel til din.

Jeg har fået samme tåbelige mail fra dem, men har svaret tilbage på den,
at jeg ikke agter at foretage mig yderligere, før de pr. brev har
dokumenteret deres krav. Jeg betalte, da jeg havde med dem at gøre via
giro, så de har heldigvis ikke adgang til mit pbs-system
Hvis jeg mod forventning hører mere fra dem, f. eks. med et
"dokumenteret" krav anmelder jeg dem for bedrageri, i det jeg 100%
sikkert ved at jeg ikke skylder dem 1 krone.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 08-11-02 12:15

Hej,

Det lyder som om at dine forældre har ændret betalingsformen hos Tiscali til
giro uden at du har opsagt din PBS-aftale med Tiscali.
En PBS-aftale betyder at du giver den anden part ret til at trække
vilkårlige beløb på din konto, dog bliver du underrettet i forvejen og har
mulighed for at afvise betalingen. Når du ikke selv opsiger aftalen, så
sender du et klart signal om at det er en måde modparten kan få betaling på.

Der synes jeg de fleste banker fejler ved ikke at stille en klar oversigt
til rådighed over hvilke aktive PBS-aftaler du har, så du nemt kan nedlægge
dem, som du ikke bruger mere. Så jeg vil nok tredele ansvaret: Tiscali bør
ikke trække penge over PBS-aftalen, når I har valgt giro. Banken bør give
dig mulighed for at se at du har en aktiv PBS-aftale med Tiscali. Du bør
sørge for at nedlægge PBS-aftalen, når du ikke længere vil betale den vej.

Niels Dybdahl

Fra : Hostmaster

Dato : 08-11-02 17:40

> Der synes jeg de fleste banker fejler ved ikke at stille en klar oversigt
> til rådighed over hvilke aktive PBS-aftaler du har, så du nemt kan
nedlægge
> dem, som du ikke bruger mere.

Jeg har Nordea og der kan jeg se det på min netbank.

James

Fra : Ma

Dato : 08-11-02 18:29

"Hostmaster" <hostmaster@jemmer.dk> wrote in

> nedlægge
>
> Jeg har Nordea og der kan jeg se det på min netbank.
>
> James

Hje med jer

Jeg kunne ikke lade være med at give mit bidrag til "grov fejl fra
Tiscali"
Mandag opdagede jeg til min store skræk, at min forbindelse var væk
(Adsl med Usb) Jeg prøvede først at checke alt mit udstyr incl.
geninstallation af drivere m.m. Intet hjalp, jeg forsøgte derefter noget
der viste sig at være en umulig opgave, at ringe til Tiscali, suuuk, det
var en forfærdelig oplevelse, de er dårligere end TDC er under et 14
dage langt tordenvejr !!! Tirsdag lykkedes det at komme igennem,
beskeden var, jeg havde ikke betalt min regning, hvilket jeg havde via
Nordea PC bank. Jeg kunne så faxe et udskrift hvilket jeg gjorde, med
den besked om at hvis ikke det fyldestgørende, ville jeg ringes retur.
Tirsdag aften stadig ingen forbindelse, ingen tilbagemelding fra
Tiscali, og panikken begynder at brede sig, men jeg må bide i det sure
æble for Tiscali lukker for enhver kunde henv.kl. 17.00 !!!!!!!! Onsdag
lykkedes det at komme igennem til en mere dreven medarb. han tilbyder at
stille sig ved faxen på et bestemt tidspunkt og ringe tilbage når han
har modtaget faxen, og vupti, en halv time senere var min forbindelse
igennem.
Tænk engang, bare at lukke forbindelsen uden så meget som at sige noget
som helst, i guder. hertil sidst, betalingen var betalt rettidigt
!!!!!!!

Tiscali er sgu' meget godt, bare der ikke sker noget uventet ))

Ma

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 08-11-02 23:11

Hej

Ma <aricoNOSPAM@worldonline.dk> wrote:

>Tænk engang, bare at lukke forbindelsen uden så meget som at sige noget
>som helst, i guder. hertil sidst, betalingen var betalt rettidigt

Advarsel - Lang smøre:

Jamen der sker skam lidt af hvert, så nu vi er igang har jeg skam også
en lille historie, som kun er een uge gammel....

Jeg har været kunde hos Tiscali lige fra dengang de begyndte som udbyder
(Image Scandinavia) - havde en "1049" aftale, og et betalingsabonnement,
- For nogle år siden, dengang det hed WorldOnline konverterede jeg
abonnementet til et gratis abb. - Så langt så godt.

Så skiftede Tiscali til deres nye E-Care system, vist omkring April d.å.
og i den forbindelse må der tilsyneladende være sket eet eller andet,
ihvertfald var mit abb. nu pludselig igen, og uden min viden, blevet til
et betalingsabb. hvilket jegt blev klar over da der pludslig dukkede en
regning op omkring 1 Oktober, ( i 'gamle dage' fik man altid en 3 - 4
email advarsler op til en måned før, når det var ved at være tid til at
betale, men det får man tydeligvis ikke mere) Forsøgte at ringe, men
håbløst - Skrev istedet et mail for at få en forklaring, og fortælle at
jeg faktisk havde et gratis abb. - eneste reaktion var en autorespons
med et "sagsnummer" - Og så skete der forresten ikke mere.

Efter nogen venten på en reaktion besluttede jeg selv at klare den sag,
så jeg gik ind under mit kundenr./ID og oprettede et nyt gratis abb. og
opsagde dagen efter betalingsabb. på en onlineformular som Tiscali har
til samme formål, og hvoraf det helt klart fremgår at det er et Tiscali
Net Plus abb. der opsiges, - Dette underskrives og faxes ind til dem. -
Derefter dyb tavshed, og ingen reaktioner overhoved.

Ikke før den 1 November formiddag, pludselig virkede _intet_ ! kunne
ikke ringe op via 1049, kunne ikke tilgå hverken den nye eller gamle
konto via alternativ udbyder, - Hm, underligt - Nå, men det viste sig at
jeg stadig kunne komme ind via E-Care og kigge på mine konti, der kunne
jeg se at _alt_ var opsagt og lukket ! - Ikke blot det opsagte
betalingsabb. men også min 1049 aftale, og mit netop oprettede
gratisabb. _alt_ var lukket ned...

Nu sku da xH6Ljr/& stå i dem, fat i telefonerne, ringe op til både
Kundeservice og support samtidigt, efter en halv snes forgæves opkald
lykkedes det at komme i kø begge steder.

Da der var gået ca. en time, og jeg havde hørt store dele af Elvis
presley'es samlede værker i living stereo, kom jeg igennem til Support.
Satten en iøvrigt flink og rar medarbejder ind i sagen og bad ham om at
få tingende til at køre igen, minus det opsagtede betalingsabb. -
Meeeen, nej, det kunne man ikke ! - A-hva ? Nej nej, det var skam
rigtigt nok, det fine nye E-Care system var så "smart" indrettet at når
en service var lukket, så var det helt og totalt definitivt, det var på
ingen måde muligt at genaktivere det...

Nu blev jeg godt nok gal, alle mine gamle emailadresser, opsætninger,
spamfiltre osv osv, Alt var gone forever.... Det var godt nok et surt
show, og så bare pludselig lukke det hele, uden nogen som helst form for
information.

Supporteren kunne nu godt se at der måtte være noget galt, han formodede
at der havde været en ukvalificeret afløser på spil, som blot havde
slettet det hele, incl. den halve snes mail som jeg ikke havde nået at
hente endnu - Men gjort var altså gjort, og det var intet at gøre ved.

Nå, men da han udmærket kunne se problemet var han flink og med lynets
hast, mens jeg stadig havde ham i telefonen, oprettede han en ny konto
og 1049, og aktiverede det hele så det få minutter efter snurrede
igen....

Og så igår kom den skriftlige bekræftelse fra Tiscali på opsigelsen at
betalingsabb.

Og så kan man idag endda læse om en direktør som mener at det er løgn
at det tar' timer at komme igennem på tlf. - ja ja, han ved vel ikke
bedre, han sidder vel pt. i Holland:

<copy>
Tiscali-fyringer giver lange ventetider
Tiscalis kunder klager over, at de ikke kan komme igennem til
kundesupport hos den danske internetudbyder, der for nylig fyrede
halvdelen af sine medarbejdere. Direktøren tror ikke på historierne om
timelange ventetider.
Læs hele artiklen her
<http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16889>
</copi>

--
M.v.h. Ole®

Fra : David P. Hansen

Dato : 09-11-02 13:30

Fra : Ma

Dato : 09-11-02 18:50

"David P. Hansen" <dave@diku.dk> wrote in

> [snip]

> [snap]
>
> Havde du husket at skrive kundenummer på indbetalingen? Jeg var udsat
> for det samme hos et andet firma, at de ikke kunne finde 16K jeg havde
> betalt til dem - fordi min webbank havde lavet fubar i beskeden der
> var medsendt ved indbetalingen.
>
> For uden kundeoplysninger på en indbetaling er det sgi lidt svært at
> finde ud af hvor den hører til
>
> /david

Yepski, den PCbank jeg bruger, der udfylder man et elektronisk Giro
indbetalingskort, og Tiscali's kundeservice godkendte da også med det
samme betalingen, den var bare ikke sådan helt registreret

Iøvrigt kan der da sagtens ske den slags fejl, enten at jeg skriver
forkert, eller at de laver en fejl, det er ok med mig, men de burde
kraft......... sende en rykker, skrive et brev eller sende en mail, før
de bare cutter en af !!!!!!!!!!

Iøvrigt er jeg ny her, og jeg er sgu' noget forbavset over hvor slemt
det står til med Tiscali, men alligevel rart at man kan dele sin vrede
med andre.

CU
Ma

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 11-11-02 00:57

On Sat, 09 Nov 2002 17:49:31 GMT, Ma <aricoNOSPAM@worldonline.dk>
wrote:

>Iøvrigt er jeg ny her,

Velkommen til.

>og jeg er sgu' noget forbavset over hvor slemt
>det står til med Tiscali,

Et modeflip.

I sidste måned var det Orange, derfør Zillion, derfør CC, derfør..
Og i næste måned er det..

(Dermed ikke sagt at der ikke er brand hvor der er røg, men husk at
brande normalt bliver slukket).

--
Morten!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-11-02 08:41

Morten Kjær Nielsen skrev:

>Et modeflip.

Det er da nedslående hvis det skulle være moderne at have rod i
regnskaberne.

--
Bertel

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 11-11-02 09:25

On Mon, 11 Nov 2002 08:40:59 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Det er da nedslående hvis det skulle være moderne at have rod i
>regnskaberne.

Ja, men det var ikke det jeg mente (og det ved du også godt).
--
Morten!

Fra : Meginjarder

Dato : 12-11-02 15:39

<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Det er da nedslående hvis det skulle være moderne at have rod i
>regnskaberne.

Men det er da mode. Se bare på USA :)

Søren

Fra : Peter Brodersen

Dato : 11-11-02 16:51

On Mon, 11 Nov 2002 00:56:47 +0100, Morten Kjær Nielsen
<nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

>Et modeflip.

Hvis der er hold i kritikken, så er det vel ligegyldigt om det er
"moderne" eller ej?

--
- Peter Brodersen

Fra : Meginjarder

Dato : 12-11-02 15:41

On Mon, 11 Nov 2002 00:56:47 +0100, Morten Kjær Nielsen
<nospam.5juni2002.dk@gummiand.dk> wrote:

>(Dermed ikke sagt at der ikke er brand hvor der er røg, men husk at
>brande normalt bliver slukket).

Så lad os håbe de får slukket den inden hele gården brænder ned.

Tele Danmark har også været der. Deres Kabel-TV regnskabsafdeling var
helt til rotterne for 3 år siden. Jeg tror vi havde kabel-tv et år før
de sendte den første regning... og sidenhen sagde vi det, men havde
stadig kabel-tv lige ind til vi flyttede for to måneder siden. Måske
de har mere check på tilværelsen nu.

Søren

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 11-11-02 14:34

"Niels Dybdahl" <ndy@esko-graphics.com> skrev:

> Der synes jeg de fleste banker fejler ved ikke at stille en klar
> oversigt til rådighed over hvilke aktive PBS-aftaler du har, så du
> nemt kan nedlægge dem, som du ikke bruger mere.

Det gør de skam også enten via webbank eller ved, at man går ned i
banken og beder om en udskrift af ens PBS aftaler. Sværere er det skam
ikke.

> Så jeg vil nok
> tredele ansvaret: Tiscali bør ikke trække penge over PBS-aftalen,
> når I har valgt giro.

Må ikke er mere korrekt.

> Banken bør give dig mulighed for at se at du
> har en aktiv PBS-aftale med Tiscali.

Hvilket er uproblematisk jvf. ovenfor. Hvorfor tror du, at PBS-aftaler
tilknyttet ens konto er hemmelige?

> Du bør sørge for at nedlægge
> PBS-aftalen, når du ikke længere vil betale den vej.

Her er jeg helt enig med dig - står det endda ikke på de PBS oversiger
man får (fik)?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 13-11-02 10:04

> Må ikke er mere korrekt.

Jeg tror at de legalt set har ret til at prøve at trække beløbet via PBS.
Der står ikke noget eksplicit i Tiscalis betingelser om at man har ret til
at forhindre Tiscali i at bruge en eksisterende PBS-aftale. Til gengæld har
man jo så ret til og mulighed for at afvise betalingen.

> Hvilket er uproblematisk jvf. ovenfor. Hvorfor tror du, at PBS-aftaler
> tilknyttet ens konto er hemmelige?

Det tror jeg heller ikke at de er. Men jeg har kun erfaring med PC/webbank
hos Girobank/Bgbank og Jyske Bank og ingen af dem har haft mulighed for at
vise mig en online oversigt over mine eksisterende PBS-aftaler. Hos
Skandiabanken er der derimod en god oversigt. Formodentlig har TPD også en
bank der ikke på en nem måde viser en oversigt. Hvis den havde gjort, havde
han jo nok bemærket at aftalen stadig var gyldig.

Hilsen Niels

Fra : Kim Bøndergaard Poul~

Dato : 13-11-02 22:28

På Jyske banks homebanking kan man se sine PBS aftaler. Der er i hvertfald et menu punkt til det.
Og jeg var faktisk inde i går for at checke om min Tiscali betaling var tilbageholdt

Kim Bøndergaard

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 18-11-02 15:12

> Jeg tror at de legalt set har ret til at prøve at trække beløbet
> via PBS.

Det har de næppe når der er indgået en aftale om betaling på anden vis.

> Der står ikke noget eksplicit i Tiscalis betingelser om
> at man har ret til at forhindre Tiscali i at bruge en eksisterende
> PBS-aftale.

Tiscalis betingelser er ikke interessante i denne forbindelse.

> [...]
> PC/webbank hos Girobank/Bgbank og Jyske Bank og ingen af dem har
> haft mulighed for at vise mig en online oversigt over mine

Så må man en tur i banken eller ringe til dem.

--
Morten http://miljokemi.dk