Hej
Ma <aricoNOSPAM@worldonline.dk> wrote:
>Tænk engang, bare at lukke forbindelsen uden så meget som at sige noget
>som helst, i guder. hertil sidst, betalingen var betalt rettidigt
Advarsel - Lang smøre:
Jamen der sker skam lidt af hvert, så nu vi er igang har jeg skam også
en lille historie, som kun er een uge gammel....
Jeg har været kunde hos Tiscali lige fra dengang de begyndte som udbyder
(Image Scandinavia) - havde en "1049" aftale, og et betalingsabonnement,
- For nogle år siden, dengang det hed WorldOnline konverterede jeg
abonnementet til et gratis abb. - Så langt så godt.
Så skiftede Tiscali til deres nye E-Care system, vist omkring April d.å.
og i den forbindelse må der tilsyneladende være sket eet eller andet,
ihvertfald var mit abb. nu pludselig igen, og uden min viden, blevet til
et betalingsabb. hvilket jegt blev klar over da der pludslig dukkede en
regning op omkring 1 Oktober, ( i 'gamle dage' fik man altid en 3 - 4
email advarsler op til en måned før, når det var ved at være tid til at
betale, men det får man tydeligvis ikke mere) Forsøgte at ringe, men
håbløst - Skrev istedet et mail for at få en forklaring, og fortælle at
jeg faktisk havde et gratis abb. - eneste reaktion var en autorespons
med et "sagsnummer" - Og så skete der forresten ikke mere.
Efter nogen venten på en reaktion besluttede jeg selv at klare den sag,
så jeg gik ind under mit kundenr./ID og oprettede et nyt gratis abb. og
opsagde dagen efter betalingsabb. på en onlineformular som Tiscali har
til samme formål, og hvoraf det helt klart fremgår at det er et Tiscali
Net Plus abb. der opsiges, - Dette underskrives og faxes ind til dem. -
Derefter dyb tavshed, og ingen reaktioner overhoved.
Ikke før den 1 November formiddag, pludselig virkede _intet_ ! kunne
ikke ringe op via 1049, kunne ikke tilgå hverken den nye eller gamle
konto via alternativ udbyder, - Hm, underligt - Nå, men det viste sig at
jeg stadig kunne komme ind via E-Care og kigge på mine konti, der kunne
jeg se at _alt_ var opsagt og lukket ! - Ikke blot det opsagte
betalingsabb. men også min 1049 aftale, og mit netop oprettede
gratisabb. _alt_ var lukket ned...
Nu sku da xH6Ljr/& stå i dem, fat i telefonerne, ringe op til både
Kundeservice og support samtidigt, efter en halv snes forgæves opkald
lykkedes det at komme i kø begge steder.
Da der var gået ca. en time, og jeg havde hørt store dele af Elvis
presley'es samlede værker i living stereo, kom jeg igennem til Support.
Satten en iøvrigt flink og rar medarbejder ind i sagen og bad ham om at
få tingende til at køre igen, minus det opsagtede betalingsabb. -
Meeeen, nej, det kunne man ikke ! - A-hva ? Nej nej, det var skam
rigtigt nok, det fine nye E-Care system var så "smart" indrettet at når
en service var lukket, så var det helt og totalt definitivt, det var på
ingen måde muligt at genaktivere det...
Nu blev jeg godt nok gal, alle mine gamle emailadresser, opsætninger,
spamfiltre osv osv, Alt var gone forever.... Det var godt nok et surt
show, og så bare pludselig lukke det hele, uden nogen som helst form for
information.
Supporteren kunne nu godt se at der måtte være noget galt, han formodede
at der havde været en ukvalificeret afløser på spil, som blot havde
slettet det hele, incl. den halve snes mail som jeg ikke havde nået at
hente endnu - Men gjort var altså gjort, og det var intet at gøre ved.
Nå, men da han udmærket kunne se problemet var han flink og med lynets
hast, mens jeg stadig havde ham i telefonen, oprettede han en ny konto
og 1049, og aktiverede det hele så det få minutter efter snurrede
igen....
Og så igår kom den skriftlige bekræftelse fra Tiscali på opsigelsen at
betalingsabb.
Og så kan man idag endda læse om en direktør som mener at det er løgn
at det tar' timer at komme igennem på tlf. - ja ja, han ved vel ikke
bedre, han sidder vel pt. i Holland:
<copy>
Tiscali-fyringer giver lange ventetider
Tiscalis kunder klager over, at de ikke kan komme igennem til
kundesupport hos den danske internetudbyder, der for nylig fyrede
halvdelen af sine medarbejdere. Direktøren tror ikke på historierne om
timelange ventetider.
Læs hele artiklen her
<
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16889>
</copi>
--
M.v.h. Ole®