Gode øl/whiskysteder i Kbh. ?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 07-11-02 21:04

Jeg kender Kruts Karport.

Men der må da være flere??

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 08-11-02 09:55

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> wrote in message
> [...]
> * SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.4, GeForce2 MX-200 *
> * P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Plenty...

Charlie's i Pilestræde (Både Whiskey & Øl)
Den Tatoverede Enke i Bolten's Gård (primært øl)
Gullivers i Gothersgade (Øl)
Café Grif i Griffenfeldtsgade, Nørrebro (5 udemærkede øl på fad + flasker)
Oona's på Vesterbro torv (3-4 udemærkede på fad, men mest en café)
Ølbaren i Magasins kælder (Godt starter sted, kun dansk øl)

Her var i hvert fald et et par... nej, fem forslag
På fredage er stederne dog proppede. Og det bliver nok ikke mindre proppet
af, at det er J-dag.

Bjarke

Fra : Stig Mogensen

Dato : 08-11-02 11:15

> [...]
> Oona's på Vesterbro torv (3-4 udemærkede på fad, men mest en café)
> Ølbaren i Magasins kælder (Godt starter sted, kun dansk øl)

1K tak for fiffene. Det bliver en herlig december

> Her var i hvert fald et et par... nej, fem forslag
> På fredage er stederne dog proppede. Og det bliver nok ikke mindre proppet
> af, at det er J-dag.

Man kan så filosofere lidt over hvorfor folk valfarter til sådanne steder,
for at drikke sprøjt? Men ok - smag og behag.

/Stig

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 09-11-02 11:16

Stig Mogensen wrote:

<snip>
> Man kan så filosofere lidt over hvorfor folk valfarter til
> sådanne steder, for at drikke sprøjt? Men ok - smag og behag.
<snip>

Sådan tænker jeg også til hver eneste fredagsbar på instituttet,
når de øvrige tilstedeværende bæller endeløse baner af Hof og
Grøn Tuborg, selv køber jeg altid lidt ind hos Gl. Strands Øl-
og Vinlager på vejen...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Remmen

Dato : 09-11-02 11:56

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> 1K tak for fiffene. Det bliver en herlig december

> Man kan så filosofere lidt over hvorfor folk valfarter til sådanne steder,
> for at drikke sprøjt? Men ok - smag og behag.

Fordi de store bryggerier har haft held til at få folk til at tro at
kedeligt pilsnerøl er det eneste som er værd at drikke. 'Probably the best
beer in the world' min bare!

Lars

Fra : Prankster Kineses

Dato : 16-11-02 20:12

> [...]
> Oona's på Vesterbro torv (3-4 udemærkede på fad, men mest en café)
> Ølbaren i Magasins kælder (Godt starter sted, kun dansk øl)

Ok lidt sent svar fra mig, men lad mig tilføje Brasserie Degas i
Jernbanegade. Pænt udvalg af især belgiske/franske øl. Og så har de Kwaks
som man får i et virkelig gejlt kolbeglas i eget træstativ.

Kasper.

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 16-11-02 20:40

> Ok lidt sent svar fra mig, men lad mig tilføje Brasserie Degas i
> Jernbanegade. Pænt udvalg af især belgiske/franske øl. Og så har de Kwaks
> som man får i et virkelig gejlt kolbeglas i eget træstativ.

Det er aldrig forgæves at nævne gode ølsteder! Kom bare med det hele - også
uopfordret!

Bjarke

Fra : Michael Østergaard

Dato : 04-12-02 23:18

Synes også at Nyhavn 17 har et godt udvalg

Michael

Fra : Peter Weis

Dato : 08-11-02 13:35

> Jeg kender Kruts Karport.
>
> Men der må da være flere??

Mht til øllet, så kan det ofte betale sig at konsultere
http://www.ale.dk/.

mvh
Peter

Fra : Erik Daugaard

Dato : 03-12-02 02:12

Selv kommer jeg en del på blågårds apotek (Indre Nørrebro). Et udmærket
whisky-sortiment, du ved - Lagavulin, Ardbeg, Talisker, Springbank osv. Jeg
er mest til røgede sager. Af øl har de f.eks. Hancock, Erdinger og
Hoegarden. Jeg lærte at drikke Erdinger weisbier denne sommer og det var jo
en varm og lang sommer....uha som det smager godt.

Apoteket har en hjemmeside som er ret god mht. links og historie. Her kan
man orientere sig om deres musikprogram og abonnere på nyhedsbrev.
Skal vi lige have et link med, OK jeg finder det lige....øøøøøjeblik, så
skal jeg være der............Det er http://www.kroteket.dk/

Mvh. Erik D

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 03-12-02 08:59

> [...]
> man orientere sig om deres musikprogram og abonnere på nyhedsbrev.
> Skal vi lige have et link med, OK jeg finder det lige....øøøøøjeblik, så

Klart, Det Blå Apotek er efterhånden et godt ølsted. Og hvis man er til en
livlig stemning med en god blanding af generationer og køn (og social
klasse) kan man ha' det rigtigt hyggeligt. De servere en god Pilsner
Urquell - de var faktisk en af de første steder der serverede den (Dengang
sammen med Purkmistr - den mørke lagerøl fra det hedengangne Domalice
bryggeri ). Ta' en Urquell hvis i kommer forbi - det flow der er i salget
sikre altid friske vare ;) Det kan vi li'
Anyway... hvis i bliver fristet til at bestille en Erdinger Weisse
Oktoberfestbier på flaske - så spring over. Den er ikke 40 kroner værd!
Æv... kedelig oplevelse. Men jeg kan sagtens anbefale Det Blå Apotek.

Bjarke

Fra : Erik Daugaard

Dato : 04-12-02 14:20

>Det Blå Apotek.....
Det hedder nu Blågårds Apotek

> Anyway... hvis i bliver fristet til at bestille en Erdinger Weisse
> Oktoberfestbier på flaske - så spring over. Den er ikke 40 kroner værd!
OK - jeg har kun smagt fra fad.

Mvh. Erik D