/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Trådløs Headsæt til fastnet telefon
Fra : news.dtu.dk


Dato : 07-11-02 14:22

Trådløs Headsæt til fastnet telefon..
er der nogen der har hørt om dette og hvor man kan fat i sådan en satan...

Mvh
Thomas




 
 
Bulldog (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Bulldog


Dato : 07-11-02 18:53

"news.dtu.dk" skrev d. 07-11-02 14:22 dette indlæg :
> Trådløs Headsæt til fastnet telefon..
GN Store Nord har lavet et der hedder GN 9000. Det er en ret kostbar sag
at have med at gøre, den ligger i nabolaget af kr. 4.000,-
Jeg ved ikke om der er andre der har lavet noget ligende, det er
umidelbart det eneste 100% trådløse jeg har set.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Højriis Krist~ (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-11-02 18:56

"Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rCxy9.5323$oC3.823060@news010.worldonline.dk...
> GN Store Nord har lavet et der hedder GN 9000. Det er en ret kostbar
sag
> at have med at gøre, den ligger i nabolaget af kr. 4.000,-

Jeg har brugt den i et par måneder. Lydkvaliteten var fin, en selve
headsettet sad væsentligt ringere på hovedet end det jeg normalt bruger
fra plantronics.

Systemet havde en robotarm der kunne løfte røret på fastnettelefonen, og
dermed "tage telefonen" remotely. Robotarmen kunne desuden høre
telefonen ringe og sende et signal til headsettet.
Det virkede nogenlunde, men var meget storm-p agtigt og ikke noget jeg
brød mig om.

Jeg brugte det til en meridian systemtelefon, hvor der ikke rigtig er
nogle alternativer. Skulle jeg bruge et trådløst headset til en
fastnetslinje så ville jeg blot anskaffe en Siemens Micro trådløs med et
headset.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bulldog (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Bulldog


Dato : 07-11-02 20:05

"Martin Højriis Kristensen" skrev d. 07-11-02 18:56 dette indlæg :
> Systemet havde en robotarm der kunne løfte røret på fastnettelefonen,
og
> dermed "tage telefonen" remotely. Robotarmen kunne desuden høre
> telefonen ringe og sende et signal til headsettet.
> Det virkede nogenlunde, men var meget storm-p agtigt og ikke noget jeg
> brød mig om.

Det headset du der omtaler er ikke et GN 9000, jeg er ikke klar over
tpye betegnelsen, men GN 9000 er ikke med den beltpack og den omtalte
robotarm.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Højriis Krist~ (07-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 07-11-02 20:00

"Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nFyy9.5370$oC3.840782@news010.worldonline.dk...
> Det headset du der omtaler er ikke et GN 9000

Nej, det er rigtigt. 9000'eren er jo den integrerede model

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Hartmann (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 08-11-02 08:01

Hej Martin

Med mindre at du har et 2008/2616 app fra Meridian så kan du sætte dit
h.sæt direkte i telefonen, så behøver du ikke bruge GNs Storm P.
opfindelse, for det vil jeg godt give dig ret i er noget være L...

MVH

Jan

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Højriis Krist~ (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-11-02 09:33

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:49Jy9.5740$oC3.917883@news010.worldonline.dk...
> Med mindre at du har et 2008/2616 app fra Meridian så kan du sætte dit
> h.sæt direkte i telefonen, så behøver du ikke bruge GNs Storm P.
> opfindelse, for det vil jeg godt give dig ret i er noget være L...

Hvad mener du?
Mener du at man kan sætte headsettet til telefonen og ad den vej
signalere tilringning og afløftning?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Hartmann (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 08-11-02 10:38

Hej Martin

Martin så vidt jeg husker kan ihvertfald 39xx serien af telefoner sættes
til autosvar.

MVH

Jan

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Højriis Krist~ (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-11-02 10:38

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rsLy9.5795$oC3.939724@news010.worldonline.dk...
> Martin så vidt jeg husker kan ihvertfald 39xx serien af telefoner
sættes
> til autosvar.

Ja, men det er jo ikke helt det samme.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Hartmann (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 08-11-02 11:03

Hej Martin

P.S. Derudover har Meridian en facilitet der hedder Automatic
Answerback, den går normat til højttalende tlf, men hvordan den opfører
sig hvis man har et headset på tlf ved jeg ikke, men normalt i call
centre hvor Meridian står meget har jeg da i udlandet set at de kører
med automatisk svar.

MVH

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin Højriis Krist~ (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 08-11-02 10:57

"Hartmann" <Hartmann.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:tPLy9.5802$oC3.943046@news010.worldonline.dk...
> normalt i call
> centre hvor Meridian står meget har jeg da i udlandet set at de kører
> med automatisk svar.

Ja, det kender jeg udmærket. Men det er ikke det samme som at man får
advis i headsettet om et kald og selv kan vælge at tage det eller ej.
Derfor er atuomatisk svar ikke at se som en erstatning for storm-p
løsningen

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Jaze01 (08-11-2002)
Kommentar
Fra : Jaze01


Dato : 08-11-02 18:19

"Hartmann" skrev d. 08-11-02 11:03 dette indlæg :
> Hej Martin
>
> P.S. Derudover har Meridian en facilitet der hedder Automatic
> Answerback, den går normat til højttalende tlf,men hvordan den opfører

Ja. Men 3904 og 3905 kan via app. menuen indstilles til at heaset skal
være Default. Altså også ved automaitisk afløftning.

> sig hvis man har et headset på tlf ved jeg ikke, men normalt i call
> centre hvor Meridian står meget har jeg da i udlandet set at de kører
> med automatisk svar.

Dette laves via en "Link" imellem Call center softwaren og Meridian
anlægget. Det er altså reelt "call centret" der løfter af.


>
> MVH
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Hartmann (11-11-2002)
Kommentar
Fra : Hartmann


Dato : 11-11-02 08:15

> Ja. Men 3904 og 3905 kan via app. menuen indstilles til at heaset skal
> være Default. Altså også ved automaitisk afløftning.
>
> > sig hvis man har et headset på tlf ved jeg ikke, men normalt i call
> > centre hvor Meridian står meget har jeg da i udlandet set at de
kører
> > med automatisk svar.
>
> Dette laves via en "Link" imellem Call center softwaren og Meridian
> anlægget. Det er altså reelt "call centret" der løfter af.
>

Jeg er ikke tilsluttet et call center og auto svar på mit 3904 app
virker ganske udemærket, så jeg tror ikke helt på det med call center SW.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste